Skip to content Skip to footer

Test Auto Express 2014 anvelope de iarna (Partea a II-a)

nokian wr d3

1. Anvelope Nokian WR D3

Cauciucurile de iarna sunt vedetele producatorului findlandez Nokian. Diferenta dintre Continental ContiWinterContact TS 850 si Nokian WR D3 a fost una foarte mica, doar rezultatul testului de acvaplanare pe zapada topita a facut diferenta. Modelul WR D3 s-a miscat repede pe circuitul inzapezit. La testele pe circuitul umed anvelopele Continenatal au avut castig de cauza, mai ales la testele in acvaplanare. Asta nu inseamna ca anvelopele Nokian s-au lasat mai prejos; au reusit sa accelereze rapid in curbele pe circuitul umed.nokian wr d3 Modelul WR D3 s-a miscat ceva mai greoi pe pista uscata, dar a reusit sa schimbe usor directia – asadar, chiar daca s-a clasat pe cea de-a patra pozitie la acest test, a fost aproape de clasament. Odata cu victoria obtinuta de Nokian WR D3 la testele de zapada, balanta a inclinat si mai mult in directia anvelopelor Nokian. Acestea au reusit sa se detaseze si mai mult de restul competitorilor prin victoria obtinuta prin testul de economie de combustibil, un avantaj clar in fata rivalilor.

rezultate test anvelope conti

2. Anvelope Continental ContiWinterContact TS850

Modelul ContiWinterContact TS 850 a echipei Continental a ratat victoria la mustata, desi a obtinut rezultate foarte bune la testele pe zapada, mai putin la testul de slushplaning (parte din inovatia modelului WR D3). Continental ContiWinterContact TS850 a pastrat un echilibru bun pe urcusurile si coborasurile circuitului de manevrabilitate in zapada. Aceeleratia a fost si ea buna in viraje, fapt dovedit de testul de tractiune, in timp ce sentimentul de siguranta pe zapada fost resimtit si in conditii de umiditate. Anvelopele Continental au iesit castigatoare la testele de franare pe zapada, tractiune pe zapada, cercuri in zapada, manevrabilitate pe circuitul umed si pe circuitul uscat. Continental ramane o optiune foarte buna pentru anotimpul rece, ocupand locul al doilea.

rezultate test anvelope conti

3. Anvelope Goodyear UltraGrip 8 Performance

Aceasta anvelopa este noua versiune a modelului UltraGrip 8 ( locul al doilea in testul din 2012). Cu toate ca anvelopele Goodyear UltraGrip 8 Performance au ocupat locul al treilea, clasamentul a fost unul foarte strans. Modelul UltraGrip 8 Performance a avut un avantaj fata de concurenta atunci cand aderenta a fost limitata si a dovedit un echilibru bun si o manevrabilitate optima. Primii doua clasati au fost singurii care l-au depasit la testele pe zapada, cu toate ca a excelat la proba de manevrabilitate pe zapada. Anvelopele Goodyear au inregistrat rezultate foarte bune la testele de tractiune si slushplaning, dar rezultate mai putin impresionante la testele pe circuitul umed si pe circuitul uscat. Ca si in anii precedenti, Goodyear intampine ceva dificultati la economia de combustibil.

rezultate test anvelope goodyear

4. Anvelope Michelin Alpin A4

Modelul Alpin A4 reuseste sa atinga aceeasi performanta obtinuta in anul 2012. De data aceasta s-a apropiat mai multe de castigator, dovedind inca odata cat de stranga este competitia intre producatorii de anvelope de iarna. Caucicucurile Michelin au inregistrat rezultate mai bune decat Dunlop Sp Winter Sport 4D si Hankook Winter iCept RS in testele pe circuitul uscat, dar si la categoria zgomot interior. Este clar ca echipa Michelin si-a mutat interesul de la rezistenta la rulare, capitol unde exceleaza de obicei, la tractiunea pe teren umed. Modelul Alpin A4 a castigat la categoria manevrabilitate pe pista uscata si s-a clasat pe cea de-a doua pozitie la testul de franare pe circuitul uscat. Rezultatele testelor realizate pe teren umed au fost impartite: locul al doilea la acvaplanare pe drum drept si loculul al saptelea la acvaplanarea in curbe. Testul de manevrabilitate pe teren umed a fost dificil, dar a reusit sa pastreze un echilibru bun si stabil in acceleratie. Michelin Alpin A4 a inregistrat rezultate foarte bune in testul de manevrabilitate pe zapada reusind sa vireze bine, clasandu-se astfel pe locul al doilea.

rezultate test anvelope michelin

5. Anvelope Hankook Winter iCept RS

Daca anvelopele Dunlop au notat cele mai bune performante la franarea pe circuitul umed, cauciucurile Hankook prefera zapada, la concurenta stransa cu modelele Alpin A4 si Sp Winter Sport 4D. Hankook Winter iCept RS a obtinut un rezultat uimitor la slushplaning, reusind sa depaseasca cu putin rezultatele obtinute de Nokian la acest test. Modelul Winter iCept RS a resit sa se impuna si la alte teste pe circuitul inzapezit, insa a intampinat dificultati la testul de manevrabilitate pe teren umed, iar la capitolul franare pe pista umeda a depasit cu doi metrii castigatorul Dunlop. Rezultate similare s-au inregitrat si pe uscat, unde a depasit cu trei metrii castigatorul. Cu toate acestea, anvelopele Hankook au straluciat la sectiunea manevrabilitate pe teren uscat unde au demostrat un echilibru foarte bun. Chiar daca ocupa doar cea de-a cincea pozitie, cauciucurile Hankook si-au demostrat meritele.

rezultate test anvelope hankook

6. Anvelope Dunlop Sp Winter Sport 4D

Anvelopele Dunlop trebuie sa se multumeasca cu locul sase la testul de anul acesta, dupa ce in anul 2012 modelul Sp Winter Sport 4D a incheiat pe podium. Cu toate acestea, a fost foarte greu sa se gaseaca diferente majore intre anvelopele Goodyear, Michelin si Hankook, rezultatele generale pe zapada si in conditii de umiditate au fost remarcabil de similare. Modelul Sp Winter Sport 4D a avut un avantaj usor in conditii de umezeala, castigand testul de franare pe circuitul umed si terminant pe pozitia a doua pe pista de manipulare. Desi i-a lipsit siguranta modelului ContiWinterContact TS850anvelope dunlop sp sport 4D, a inregistrat rezultate decente in acvaplanare. Nici la testele pe circuitul uscat nu s-a lasat mai prejos – locul trei la testul de franare si locul al patrulea la testul de manevrabilitate. Aceste performate promitatoare au fost insa umbrite de testele pe zapada. Chiar daca s-au inregistrat rezultate bune la testele de franare si tractiune, anvelopele Dunlop Sp Winter Sport 4D au intampinat dificultati la slushplaning si pe pista de manipulare, unde pe zapada proaspata performantele au fost scazute.

rezultate test anvelope dunlop

7. Anvelope Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II

Pozitia a saptea este surprinzatoare pentru anvelopele Pirelli, dar s-a repetat povestea de anul trecut cu modelul Winter 210 Snowcontrol Serie 3. Cauciucurile Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II s-au descurcat cel mai bine pe circuitul umed, unde au reusit sa se claseze la mijlocul clasamentului in majoritatea testelor. Anvelopele Pirelli au demonstrat echilibru bun si acceleratie sigura la testul de manevrabilitate pe umed, reusind sa obtina un rezultat decent si la categoria anvelope Pirelli Winter 210 Sottozero Serie IImanevrabilitate pe teren uscat, desi nu a prezentat siguranta celorlalte modele testate. Din pacate, Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II nu s-a prezentat la fel de bine si pe zapada, avand rezultate destul de scazute, reusind sa depaseasta anvelopele Zeta doar la franare si tractiune. Pe pista de manevrabilitate modelul Pirelli a fost foarte sensibil la acceleratia, astfel incat automobilul s-a deplasat cu dificultate. Modelul Sottozero Winter 210 Serie II a inregistrat o victorie clara la testul de zgomot interior.

rezultate test anvelope pirelli

8. Anvelope Zeta Antarctica

Nu exista nici o indoiala ca anvelope accesibile ale producatorillo din Orient prezinta noi imbunatatiri. Avand in vedere pretul mai scazut, anvelopele Zeta Antarctica pot parea o varianta tentanta, mai ales ca au inregistrat rezultate mult peste anvelopele de vara. Cu toate ca promit performante bune pe zapada, rezultatele inregistrate in conditii umede nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor. La testul de manevrabilitate pe teren umed aderenta modelului Antarctica a lasat de dorit, pierzand contactul progresiv, dar substantial. Chiar problematic a fost testul de franare, unde a depasit cu o medie de opt metrii echipa castigatoare. Chiar daca anvelopEle Zeta s-au descurcat mai bine pe uscat, nu au demonstrat acelasi echilibru satisfacator si aceeasi siguranta de manevrabilitate. Totusi, rezistenta la rulare a fost impresionanta.

Lasa un comentariu

0.0/5