Skip to content Skip to footer

Test anvelope iarna 2016 / 2017 : cele mai bune brand-uri si preturi comparative din Marea Britanie

Auto Express
Sursa: Auto Express

Revista londoneza de specialitate Auto Express a ales opt anvelope de iarna de top pe care le-a testa pentru dumneavoastra pentru a va ajuta sa treceti prin iarna acestui an.

Chiar si dupa cativa ani ceva mai blanzi, decizia de a  schimba cauciucurile de vara cu cele de iarna nu se ia asa usor. In timp ce unii soferi nu vor sa se duca la atelier pana ce nu vad zapada, este cel mai sigur sa investi in cauciucuri de iarna inainte de aparitia acestui fenomen meteo. Chiar daca zapada nu si-a facut aparitia, anvelopele de iarna au performante mai bune la temperaturi sub 7 grade Celsius fata de modele conventionale de vara.

Noi modele si tehnologii sunt lansate pe piata in fiecare an, iar schimbarea nu a fost niciodata mai usoara, cu producatorii de automobile care ofera pachete de roti si anvelope si dealeri care au infiintat hoteluri de anvelope unde poti uita de anvelopele de vara pe care le-ai scos de pe masina.

Care dintre marcile de anvelope de iarna ar trebui sa le cumperi? Revenind la dimensiunea 205/55 R16 care se gaseste pe o serie de masini de familie bine vandute  am mers la Poligonul Mondial de Testare de la Ivalo, Finlanda; testele pentru drumuri umede si uscate au fost finalizate la poligonul Continental din Hanovra, Germania. Toate testele au fost efectuate de catre conducatorii auto ai revistei  Auto Express cu exceptia celor care necesitau competente de specialitate. De asemenea, au fost incluse si  castigatoarele testelor Auto Express la anvelope de vara si all-season, in aceeasi dimensiune, pentru a vedea comparativ performantele.

Ce s-a testat? 

  • Toate anvelopele de iarna au avut un rating de viteza de H (pana la 130 mph), in afara de Goodyear si cele doua anvelope de comparatie, care au avut rating de viteza V(pana la 150 mph). Si toate au avut indici de sarcina de 91, cu exceptia Goodyear si anvelopelor de vara, care au fost 94 .
  • Este prezentata, de asemenea, eticheta EU obligatorie, cu valori nominale pentru fiecare produs. Acestea evalueaza economia de combustibil (FE), aderenta pe teren umed (WG) si zgomotul produs (N). Primele doua sunt clasate A-G, A cel mai bun, in timp ce zgomotul este prezentat in decibeli; cifra cea mai mica este mai buna.
1 Bridgestone Blizzak LM001 E B 72
2 Continental WinterContact TS 860 C B 72
3 Dunlop Winter Sport 5 C B 69
4 Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 C B 71
5 Hankook i cept RS2 E B 72
6 Michelin Alpin 5 E B 68
7 Nokian WR D4 C A 69
8 Pirelli Cinturato Winter E B 66
9 Nokian Weatherproof – All Season C A 69
10 Dunlop Sport BluResponse – Vara B A 68

Alegerea anvelopei de iarna castigatoare s-a realizat pe baza urmatoarelor teste :

  • Franare pe zapada – Evitarea momentului de temut atunci cand franezi brusc pe zapada, iar masina abia incetineste este cheia conducerii cu  anvelope de iarna. Testul masoara distanta parcursa pentru a incetini de la 50 la 5kph (16-3mph), eliminand variatiile ABS ce se pot crea pe cei cativa yarzi finali.
  • Tractiune pe zapada – Urcarea dealului este cel de-al doilea factor important in cumpararea de anvelope de iarna. Pentru aceasta, avand masina in miscare, a fost schimbat in viteza a doua sub 25 kph apoi accelerat cat de greu posibil. Testul masoara distanta parcursa de la 25 la 50kph (16-31mph). Ca si in testul de franare, rezultatul este o medie de opt rulari.
  • Cerc pe zapada – Aceasta este o masurare esentiala a aderentei laterala pe zapada. Am aliniat masina pe marginea interioara a cercului de 50 de metri, am blocat volanul la unghiul de viraj si am accelerat pana cand masina nu a mai putut mentine linia. Rezultatul este luat ca o medie a mai multor ture.
  • Manevrarea pe zapada – Pista de 1300 de metri de la Ivalo este rapida si frumoasa si testeaza intr-adevar anvelopele. E un amestec de viraje stranse si in ac de par si, cu toate sistemele electronice de asistare oprite, este o adevarata provocare. Pista este clasificata intre serii, iar rezultatul este o medie a timpilor pe ture.
  • Franare pe drum umed – Cu temperaturi situate in jurul punctului unde ar trebui sa schimbati anvelopele de vara cu cele de iarna, am efectuat o serie de opriri de urgenta in conditii de umiditate de la 80kph, la facilitatea Contidrom Continental din nordul Germaniei. Masurarea distantei rezultate a  fost, din nou, o medie de ture.
  • Cerc pe drum umed – Ai nevoie de un stomac puternic pentru acest test, care necesita in jur de 10 ture pe cercul de 60 de metri, imbibat cu apa. La fel ca si testul pe zapada, am condus masina aproape de marginea interioara si am accelerata pana cand botul a fost impins catre exterior. Rezultatul a reprezentat o medie a timpilor pe ture.
  • Manevrarea pe drum umed – In centrul acestui test sta timpul pe ture cronometrat pe circuitul mare unde vanturile isi fac drum printre copaci si roci, in interiorul pistei ovale cu inclinare laterala de pe Contidrom. Am pastrat aceleasi puncte de franare si linii, lasand timpul sa provina din abordarea cu o viteza mai mare a curbelor si primind acceleratie mai devreme.
  • Acvaplanare in linie dreapta – Spre deosebire de alte teste de cale umeda, acesta nu este dependent de temperatura,  factor major fiind banda de rulare mai degraba decat amestecul de cauciuc. Automobilul este accelerat, cu o singura roata in apa. Vitezele rotilor sunt masurate si inregistram punctul in care viteza uneia o depaseste pe celalalt cu 15 procente. Cu cat viteza este mai mare cu atat mai bine.
  • Acvaplanare in curba – Acest test este la fel ca si testul in linie dreapta, deoarece masoara viteza la care banda de rulare nu mai poate evacua apa de dedesubt si pierde aderenta. De data aceasta, insa, canalele de evacuare a apei sunt distorsionate de forte in viraj. Automobilul este condus printr-o sectiune inundat pe un cerc de macadam, la viteze crescande, pana cand se pierde aderenta.
  • Manevrarea pe drum uscat – Nu reprezinta conditia naturala pentru anvelope de iarna; benzile lor de rulare moi, flexibile, prefera zapada sau ploaia. Evaluarea se bazeaza pe o medie a timpilor pe segmente circuit, dovedind manevrabilitatea pe pista de incercari cu curbe largi si schimbari de directie.
  • Franare pe drum uscat – In timp ce majoritatea soferilor doresc ca performanta anvelopelor lor in conditii de umiditate sa exceleze, acest test este cheia atunci cand se analizeaza functionarea anvelopei de iarna pe tot parcursul anului. Se masoara distanta parcursa pentru a opri de la 100 kph; rezultatul este o medie de incercari, cu rezultatele neobisnuite eliminate.
  • Rezistenta la rulare – Acesta este modul in care este evaluata economia de combustibil a unei anvelope. Acesta masoara forta necesara pentru a roti un pneu incarcat, iar testul nostru – realizat la standarde industriale – ia o medie a doua anvelope. Daca forta necesara este majora, este utilizat mai mult combustibil. O diferenta de aproximativ cinci procente in rezistenta la rulare echivaleaza cu un procent in economia de combustibil.
  • Zgomot in cabina – In timp ce testele pentru eticheta EU a pneurilor, motivate de preocuparile legate de mediu, se concentreze asupra zgomotului la trecere, acest test se concentreaza asupra nivelurilor din cabina – vitale pentru multi soferi. S-a masurat nivelul de zgomot cu masina la 50 mph, pe trei suprafete: asfalt  netede, asfalt dur si dale de beton. O medie de la fiecare dintre ele a constituit rezultatul final.
  • Pretul – Acest lucru joaca un rol minor in rezultatul nostru global deoarece anvelopele trebuie cumparate pentru performanta, nu pentru pret. Castigatorul emisiunii noastre test   1.424 magazine online de anvelope, Black Circles, asigura preturi potrivite, acestea fiind cele existente la momentul scrierii articolului sau ceea ce anvelopa ar costa daca ar face parte din gama companiei.

Cum a fost calculat punctajul? Anvelopa cu cele mai bune performante in fiecare dintre testele noastre individuale – in afara de pret – a primit un scor de 100 procente, iar celelalte au fost evaluate comparativ cu acesta. Este o formula similara utilizata si in alte teste de anvelope realizate de publicatie si asigura o clasificare in care diferentele dintre performantele cele mai bune si cele mai slabe ale produselor sunt mari cu intentia de a avea acelasi efect asupra scorului general tot atat cat un test in care diferenta este mica. Pentru a obtine un castigator, vom adauga procentele impreuna. Testele pe zapada si pe carosabil umed au contat fiecare o treime din rezultatul general, impreuna cu ceilalti factori care alcatuiesc restul.

Verdictul : Care anvelopa de iarna se comporta mai bine si in care zona? Tabelele de mai jos dezvaluie totul. Hankook a realizat progrese cu anvelopele sale de vara, dar la oferta de iarna mai are nevoie de lucru, chiar daca nu s-a facut in nici un fel de rusine. Dunlop, intre timp, a plecat de la erou de anul trecut la acest zero, iar clasarea finala pe locul saptea nu este cu siguranta ceea ce s-ar astepta de la un finalist de  podium acum doar 12 luni. Exact ca in runda hotaratoare, este diferenta mica intre perechea noastra de  furnizori ex-F1 , Bridgestone si Michelin, cu cel dintai avand avantaj pe umed si cel din urma exceland pe zapada. Primii patru clasati au fost foarte apropiati, castigatorul precedent Goodyear fiind bătut doar de modelele mai noi. Pirelli pare să fi găsit unele performante suplimentare cu noul Cinturato, dar performanta slaba la economia de combustibil este un motiv de ingrijorare. Aceeasi situatie este pentru noul Nokian, pe care  probabil, l-a costat victoria. In cele din urma, noul Continental ofera o combinatie  castigatoare de aderenta pe teren umed si uscat, plus eficienta consumului de combustibil, alaturi de performanta zgomotului pe zapada.

CastigatorContinental WinterContact TS 860

Continental a evoluat admirabil in cele mai multe conditii fiind disponibil la un pret mediu.

Tabele cu rezultatele testelor

Pretul
1 Nokian £72.59
2 Pirelli £75.52
3 Bridgestone £78.59
4 Michelin £89.36
5 Continental £91.13
6 Hankook £91.19
7 Dunlop £97.78
8 Goodyear £112.87
Nokian (all s) £74.40
Dunlop (sum) £58.12
Franare pe zapada
1 Nokian 100%
2=. Continental 98.00%
2=. Goodyear 98.00%
4 Michelin 97.80%
5=. Pirelli 97.60%
5=. Bridgestone 97.60%
7 Hankook 94.60%
8 Dunlop 92.70%
Nokian (all s) 98.40%
Dunlop (sum) 30.50%
Tractiune pe zapada
1 Nokian 100%
2 Pirelli 98.00%
3 Michelin 97.30%
4 Goodyear 96.70%
5 Bridgestone 95.00%
6 Continental 94.30%
7 Hankook 94.00%
8 Dunlop 93.10%
Nokian (all s) 100.60%
Dunlop (sum) 19.10%
Cerc pe zapada
1 Michelin 100%
2 Nokian 98.20%
3 Pirelli 97.30%
4 Hankook 97.10%
5 Continental 94.60%
6 Bridgestone 92.20%
7 Goodyear 90.60%
8 Dunlop 89.60%
Nokian (all s) 91.90%
Dunlop (sum) 68.60%
Manevrare pe zapada
1 Michelin 100%
2 Pirelli 98.80%
3=. Continental 98.20%
3=. Dunlop 98.20%
5 Goodyear 97.90%
6=. Nokian 97.80%
6=. Hankook 97.80%
8 Bridgestone 97.20%
Nokian (all s) 96.30%
Dunlop (sum) 58.30%
Acvaplanare dreapta
1 Bridgestone 100%
2 Nokian 96.40%
3 Pirelli 95.70%
4 Hankook 93.20%
5 Continental 91.90%
6 Goodyear 91.80%
7 Dunlop 88.60%
8 Michelin 82.40%
Nokian (all s) 95.90%
Dunlop (sum) 91.20%
Acvaplanare curba
1 Nokian 100%
2 Goodyear 96.10%
3 Hankook 94.90%
4 Bridgestone 94.70%
5 Dunlop 92.50%
6 Pirelli 82.30%
7 Continental 81.00%
8 Michelin 79.30%
Nokian (all s) 100.90%
Dunlop (sum) 82.90%
Franare umed
1 Continental 100%
2 Goodyear 97.50%
3 Nokian 93.50%
4 Michelin 93.00%
5 Pirelli 92.20%
6 Dunlop 89.90%
7 Bridgestone 89.40%
8 Hankook 82.10%
Nokian (all s) 95.90%
Dunlop (sum) 63.80%
Manevrare umed
1 Continental 100%
2 Pirelli 99.70%
3 Michelin 98.10%
4 Goodyear 97.20%
5 Nokian 96.20%
6 Dunlop 95.90%
7 Bridgestone 95.30%
8 Hankook 94.10%
Nokian (all s) 95.70%
Dunlop (sum) 95.70%
Cerc umed
1 Continental 100%
2 Bridgestone 98.50%
3 Dunlop 98.40%
4=. Nokian 98.30%
4=. Pirelli 98.30%
6 Michelin 97.60%
7 Goodyear 97.40%
8 Hankook 96.30%
Nokian (all s) 98.80%
Dunlop (sum) 97.10%
Franare uscat
1 Nokian 100%
2=. Continental 99.60%
2=. Dunlop 99.60%
4 Hankook 99.30%
5 Goodyear 99.00%
6 Pirelli 98.30%
7 Michelin 94.90%
8 Bridgestone 92.90%
Nokian (all s) 101.20%
Dunlop (sum) 117.80%
Manevrare uscat
1 Continental 100%
2=. Dunlop 99.90%
2=. Hankook 99.90%
4 Michelin 99.20%
5 Bridgestone 99.00%
6 Nokian 98.90%
7 Pirelli 98.40%
8 Goodyear 98.10%
Nokian (all s) 98.60%
Dunlop (sum) 101.60%
Rezistenta la rulare
1 Continental 100%
2 Dunlop 97.60%
3 Goodyear 94.60%
4 Michelin 88.70%
5 Hankook 86.10%
6 Bridgestone 85.60%
7 Pirelli 85.50%
8 Nokian 85.10%
Nokian (all s) 99.80%
Dunlop (sum) 103.10%
Zgomot in cabina
1 Continental 100%
2 Bridgestone 99.80%
3 Goodyear 99.40%
4 Hankook 99.10%
5 Pirelli 98.70%
6 Michelin 98.40%
7=. Dunlop 97.90%
7=. Nokian 97.90%
Nokian (all s) 97.20%
Dunlop (sum) 97.70%
Per total 
1 Continental 100%
2 Nokian 99.70%
3 Pirelli 99.30%
4 Goodyear 99.00%
5 Michelin 98.50%
6 Bridgestone 98.40%
7 Dunlop 97.70%
8 Hankook 97.60%
Nokian (all s) 99.80%
Dunlop (sum) 80.10%

1 Comentariu

  • Stefan
    Posted 28/10/2017 at 18:03

    Din tabelele vostru mie mi se pare ca Nokian ar fi cele mai bune.

Lasa un comentariu

0.0/5