Aceasta runda a durat mai mult! Publicatia germana Auto Bild a efectuat adesea cele mai amanuntite teste de anvelope in comparatie cu ale oricarei publicatii traditionale, iar 2019 nu a facut exceptie.
Asa cum era de asteptat, testul nu a furnizat surprize neplacute. Cu mai mult de jumatate din cele 53 de anvelope 225/45 R17 participante initial deja eliminate, intr-o runda preliminara de teste de franare umeda si uscata, cele 20 de modele finaliste au fost supuse unui test complet care a inclus si o proba de uzura!
Iata rezultatele consemnate:
Castigatorul este … Michelin Pilot Sport 4. Locul doi pe podium – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 urmat de locul al treilea acordat in comun pentru Falken Azenis FK510 si Hankook Ventus S1 Evo3.
Anvelopa Michelin Pilot Sport 4 a inregistrat cele mai bune rezultate in testele umede si uscate, dar s-a lovit de un hop atunci cand a fost luat in considerare pretul – Pilot Sport 4 nu este o anvelopa ieftina. In plus, rezistenta la rulare nu a fost mai buna decat media.
Anvelopa Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5 vine de asemenea cu un pret ridicat de cumparare, dar cumparatorii primesc un pneu de lunga durata pentru banii lor. In timpul testului a obtinut cel mai bun rezutat – 54.200 de kilometri, dar insuficient pentru ca specialistii Auto Bild sa le atribuie (impreuna cu Continental PremiumContact 6) pozitiile de varf la categoria cost. Anvelopa Goodyear nu a dat nici un motiv de reclamatie in testele umede sau uscate, totusi a oferit doar un nivel mediu de confort.
“Caracteristicile de conducere echilibrate pe suprafete umede si uscate, manevrabilitate sportiva dinamica uscata, un raspuns bun la volan pe suprafete umede, pret accesibil” au fost punctele forte cu care Falken Azenis FK510 a fost creditata. Randamentul kilometric s-a dovedit cel mai mare dezavantaj. Pentru Hankook, confortul s-a dovedit a fi o zona de slabiciune pentru o anvelopa care altfel a fost foarte apreciata. Evaluarea specialistilor pentru Hankook Ventus S1 Evo3 a fost bine echilibrata, cu “un comportament precis al directiei, cu un raspuns bun pe suprafete uscate, oprire optima in conditii de umiditate si pret moderat “.
Anvelopa Continental, rasfatata multor teste anterioare de anvelope, a terminat de acesta data pe locul al cincilea. Continental PremiumContact 6 a fost apreciat pentru un comportament de conducere echilibrat si in siguranta pe umed, impreuna cu distante scurte de franare umeda si uscata / oprire si de „ rezistenta la rulare scazuta, randament kilometric ridicat si economie de combustibil.“ Pe partea negativa a fost doar o “marja modesta de siguranta pentru acvaplanare .“
Ultimul dintre cele sase anvelope care au obtinut rating “exemplar” a fost Fulda SportControl 2. Anvelopa a fost mentinuta la final mai sus pe tabel doar prin “randamentul kilometric mediu” – altminteri testele Auto Bild nu au raportat puncte slabe.
Au fost urmate de sapte anvelope care au primit rating “bun”. Acestea au fost Nokian Wetproof, Pirelli P Zero, Sava Intensa UHP 2 pe locurile 7, 8 si 9. Al zecelea a fost impartit de trei cauciucuri- Apollo Aspire XP, Bridgestone Turanza T005 si Vredestein Ultrac Vorti. Dunlop Sport Maxx RT2 a urmat pe locul 13.
Exista mai multe motive pentru care aceste sapte nu au obtinut rezultate mai bune. Potrivit Auto Bild, deficientele au inclus “rezervele limitate de siguranta pentru acvaplanare” (Nokian), randament kilometric modest si economie limitata (Pirelli), “un usor nivel de limitare a aderentei pe suprafete umede” (Sava), manevrabilitate scazuta pe uscat (Apollo, Bridgestone) , sacrificii in confort si zgomot in deplasare (Bridgestone), o “rezistenta la rulare considerabil ridicata” (Vredestein) si ” manevrabilitate scazuta pe umed ” (Dunlop). Daca aceste deficiente nu ar fi fost compensate de meritele anvelopelor, acestea ar fi ratat ratingul “bun” si ar fi fost declarate “satisfacatoare”, asa cum au fost urmatoarele sapte cauciucuri, incepand cu locul 14.
Yokohama Advan Fleva V701 a fost clasata pe locul 14, retinuta de un rezultat mai bun prin “aderenta moderata si precizia de directie in umed”, impreuna cu randament kilometric sub medie. A fost o poveste asemanatoare pentru Toyo Proxes Sport, desi nu avea aderenta la uscat si, de asemenea, a prezentat rezistenta ridicata la rulare. Testerele Auto Bild au raportat “calitati umede (meteorologice) satisfacatoare, manevrabilitate umeda si uscata imprecisa si nedetectabila, caracteristici de minima acvaplanare”, ca slabiciuni afisate de Kleber Dynaxer UHP.
O mana de puncte forte, cum ar fi pretul scazut de cumparare al Maxxis Premitra 5 si rezistenta buna la rulare, precum si distanta scurta de franare uscata de la Firestone Roadhawk au fost combatute chiar si de mai multele puncte slabe. Acestea au inclus: ” Caracteristici usoare de subvirare pe carosabil umed si uscat, raspuns in directie intarziat, randament kilometric moderat ” pentru anvelopele Maxxis si manevrabilitate subestimarii, precizia si raspunsul limitat al directiei, siguranta si confortul limitat al acvaplanarii pentru Firestone.
Locul al doilea in ultimul loc a fost ocupat de Kenda Emera A1 KR 41. Anvelopele Kenda au avut rezultate bune in disciplinele umede, inclusiv acvaplanarea, determinand testerele Auto Bild sa declare “o performanta suverana care a depasit chiar si produsele unor giganti din industrie precum Continental si Dunlop “. De asemenea, Emera A1 a oferit o distanta scurta de oprire la uscat. Dar aceste puncte forte au fost asociate cu slabiciuni in manevrarea uscata (o usoara subestimare a fost observata aici) si kilometraj; acesta din urma, la 28.100 de kilometri, a fost putin mai mult decat jumatate decat cel obtinut de Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5. Neravnita lingura de lemn a apartinut Kumho Ecsta PS 71. Merita sa ne amintim ca produsul Kumho a obtinut de fapt locul 20 intr-un test de 53 de anvelope, iar ratingul sau “satisfacator” nu reflecta nici un rezultat slab – Ecsta PS 71 a fost creditate cu “bune caracteristici umede si acvaplanare”, precum si “manevrabilitate decenta la uscat”. Kilometrajul sau a fost, totusi, neimpresionant – doar 26.500 kilometri. Anvelopa a dat de asemenea rezistenta ridicata la rulare.
Sursa: Auto Bild