Chiar daca anvelopele RunFlat sunt adesea criticate pentru nivelul inferior de confortul oferit, un test european recent incearca sa dovedeasca contrariul. Raportul ADAC aduce astfel in discutie problemele sesizate la “capitolul confort si consum de combustibil’’, aspecte luate in calcul si in testul realizat in 2002, test despre care institutul german sustine ca este primul realizat la nivel international cu anvelope RunFlat.
Institutul german ADAC si organizatia austriaca ÖAMTC au testat anul acesta patru anvelope Bridgestone RunFlat si au descoperit ca acestea pot oferi un drum la fel de confortabil si pot asigura un consumul de combustibil comparabil cu cel al unui cauciuc standard. Conform rezultatelor inregistrate, punctele slabe ale sistemului RunFlat au fost remediate’’ din 2002 si pana in prezent. Cauciucurile RunFlat testate au fost Bridgestone Turanza ER300 Ecopia RFT, Bridgestone Turanza ER300 RFT, Bridgestone Potenza S001 RFT si Bridgestone Blizzak LM-32 RFT si echivalentele lor in anvelope standard. In cadrul testelor s-a optat pentru o masina BMW seria 1 echipata cu anvelope 205/55 R16 H si V/W, dar si pentru un autoturism VW Golf VI echipat cu anvelope 225/45 R17 W.
Modelul Turanza ER300 Ecopia RFT, cea mai noua generatie de anvelope Bridgestone OE (Original Equipment – anvelope de prim montaj), a inregistrat rezultate asemanatoare cu cele ale unei anvelope standard echivalente in patru dintre cele cinci teste – manipulare pe circuit umed si uscat, confort si consum de combustibil. In ceea ce priveste ultimii doi parametrii, modelul de vara Turanza ER300 Ecopia RFT a demonstrat imbunatatiri reale fata de generatia precedenta a cauciucurilor BMW OE, modelul Turanza ER300 RFT.
Bridgestone Turanza ER300 RFT a obtinut rezultate mai bine pe circuitul umed, comparativ cu noul model. Atat anvelopa de vara Bridgestone Potenza S001 RFT, cat si anvelopa de iarna Bridgestone Blizzak LM-32 RFT au inregistrat un consum de combustibil comparabil cu cel al unor cauciucuri standard echivalente, insa au incheiat cu un nivel de confort inferior. Anvelopa de iarna s-a remarcat prin performantele sale la franare, tractiune si manipulare in zapada comparabile cauciucurilor standard. Toate anvelopele RunFlat au obtinut rezultate mult mai bune decat pneurile standard raportat la indicele de franare.
Conform raportului ADAC 2013, ,,in comparatie cu anvelopele standard, noile modele de cauciucuri RunFlat sunt la fel de performante, in timp ce generatie anterioara de anvelope RunFlat a inregistrat rezultate slabe in ceea ce priveste confortul si consumul de combustibil. Imbunatatirea performantelor cauciucurilor RunFlat se datoreaza in mare parte ideilor ambitioase stabilite de catre producatorul autovehiculului. Totusi, se recomanda o imbunatatire a nivelul de confort in cazul anvelopelor de iarna.’’
José Enrique Gonzalez, Director Consumer Marketing & Sales Support in cadrul Bridgestone Europa, este de parere ca ,,pneurile cu tehnologie RunFlat sunt foarte importante pentru companie, dar sunt si mai importante pentru consumatorii nostri. Testele ADAC si ÖAMTC arata un progres substantial fata de cauciucurile RunFlat de la sfarsitul anilor 1990, nu numai in termen de confort, ci aproape in toate domeniile de performanta. Astfel, cea mai noua anvelopa RunFlat din gama Bridgestone functioneaza la fel de bine ca si o anvelopa conventionala”.
Pentru Bridgestone “acest lucru s-a resimtit in cresterea vanzarilor atat in segmentul OE, cat si in segmentul de replacement markets. In segmentul OE, BMW si Mercedes sunt principalii producatori de masini care opteaza pentru noile modele de anvelope Bridgestone RunFlat. Cat priveste segmentul replacement market, popularitatea cauciucurilor RunFlat Bridgestone este demonstrata de cresterea cu 39% a vanzarilor in ultimii trei ani (2009-2012). Avem convingerea ca, in urmatorii cinci ani, piata anvelopelor RunFlat va continua sa creasca cu pana la 23%.’’