In timp ce aspectul constant al aderentei uscate nu s-a schimbat, anvelopele de vara UHP trebuie acum sa includa, de asemenea, zgomot redus si chiar rezistenta la rulare pentru a raspunde nevoilor clientilor de astazi si de maine.
Cand lucrati cu o baza de clienti bine informati, este vital ca dealerii de anvelope sa fie la curent cu caracteristicile, performanta si optiunile anvelopelor. Acesta este cu siguranta cazul cand vine vorba de anvelopele de vara UHP, deoarece acesti soferi de performanta stiu de obicei ce vor din anvelopele de schimb.
Indiferent daca este vorba de un sofer sportiv zilnic sau de weekend-urile petrecute pe pista, revine dealerului sa ajute acesti clienti sa cantareasca optiunile si sa aleaga cauciucul potrivit pentru drum. Am vorbit cu reprezentanti ai mai multor producatori de anvelope care impartasesc tendintele, caracteristicile si cerintele unice ale anvelopelor de vara UHP.
Piata generala ramane stabila
Piata a ramas relativ neteda din 2014 pentru anvelopele de vara UHP cu viteza de viteza „W” si mai mare, potrivit lui David Poling, director de dezvoltare a anvelopelor si marketing produs pentru Giti Tire R&D Center (America de Nord) Inc. In cadrul segmentului, exista a crescut in diametre mai mari ale jantei si raporturi de aspect mai mici, care reflecta tendintele de pe alte piete, adauga el.
„Segmentul a ramas relativ stabil in ultimul deceniu, dar, ca de obicei, numarul mare nu spune intreaga poveste”, spune Duane Sampson, manager de produs Yokohama Tire al PCR. „Aplicatiile de vara UHP pe SUV-uri sunt in crestere, la fel ca si diametrele relevante ale jantei. Cea de 22 in. Volumul de anvelope de vara UHP a crescut inca prin 2020 COVID-19, afectat. In timp ce exista inca dimensiuni cu volum mare in 17 si 18 in. diametrul jantei, viitorul verii UHP este de 19 in si mai mult. ”
Netezimea segmentului si chiar o usoara scadere, potrivit lui Daniel Kelly, manager de produs pentru Bridgestone Americas Tire Operations, SUA si Canada, se datoreaza in parte popularitatii crescande a anvelopelor UHP pentru toate anotimpurile.
„Acestea fiind spuse, pentru soferii care doresc sa obtina cea mai mare performanta din masinile lor sportive, sedanele sportive si crossover-urile sportive in lunile mai calde, anvelopele de vara UHP ofera in continuare cele mai bune performante”, spune el.
Kevin Arima, senior manager de produs pentru Toyo Tire U.S.A. Corp., adauga ca, pe masura ce camioanele usoare sportive sunt echipate initial cu anvelope de inalta performanta, cu diametre mai mari ale jantelor, raporturi de aspect mai mici si viteze mai mari, va contribui la conducerea pietei de schimb.
“Segmentul de masini sport si camioane usoare continua sa evolueze cu vehiculele electrice si, in sprijinul acestor cerinte de performanta, devine importanta o anvelopa UHP care poate aplica acea putere pe trotuar fara a sacrifica multe dintre celelalte caracteristici ale calatoriei”, adauga el.
Tendinte in cadrul segmentului
In cadrul segmentului de vara UHP, exista multe tendinte care afecteaza produsele pe care acesti consumatori le pot cauta atunci cand vine vorba de inlocuirea anvelopelor.
„In acest segment, s-au continuat eforturile pentru depasirea limitelor”, spune David Shelton, director de relatii industriale pentru Giti Tire SUA. „[Au fost] mult mai multe eforturi in adaptarea produselor pentru a se concentra pe imbunatatirea si proiectarea anvelopelor pentru o anumita subcategorie, apoi luand acea performanta mai buna si oferind mai multa durata de rulare pentru utilizare pe strada.”
In prezent, pe piata sunt anvelopele de vara UHP dedicate utilizarii pe sina, utilizarea autocross, anvelopele de cursa legala DOT, anvelopele de deriva si anvelopele de strada UHP de mare performanta, adauga Shelton.
Jon Vance, vicepresedinte senior pentru marketingul produselor pentru TBC Corp., spune ca, odata cu imbunatatirea capacitatii de performanta a anvelopelor UHP pentru tot sezonul din ultimii ani, categoria de performanta de vara sau maxima a devenit mai rafinata in ceea ce priveste utilizatorii. „Pe piata inlocuitorilor, este cu adevarat o categorie de entuziasti pentru soferii care cauta capacitate maxima in viraje, manevrabilitate si stabilitate la viteza mare”, noteaza el.
„Astazi, soferii amatori participa la un numar din ce in ce mai mare de evenimente de conducere sanctionate de inalta performanta”, spune Tsuyoshi Johnson, manager de produs al anvelopelor PCR pentru anvelopele Falken. „De la zilele de pista locale pana la evenimentele nationale de autocross, razboinicul tipic de weekend este un consumator educat, care stie ce cauta: anvelope UHP care se adapteaza nevoilor lor specifice. Combinati acest sentiment cu imbunatatirile extraordinare ale tehnologiei anvelopelor din ultima vreme si veti obtine cerere pentru o varietate de anvelope de vara UHP cu puncte forte si puncte focale distincte. ”
Acesta este motivul pentru care producatorii au dezvoltat mai multe sub-segmente in cadrul categoriei de vara UHP in ultimul deceniu, adauga el.
„In trecut, titlul general de vara UHP a fost folosit pentru a cuprinde toate produsele care se incadrau in segmentul traditional de anvelope de vara de performanta”, explica Johnson. „Dar, deoarece performanta anvelopelor din acest segment a continuat sa se imbunatateasca si sa evolueze, a fost necesara crearea unor subcategorii mai specifice. Cateva dintre acestea sunt vara maxima, vara extrema, vara de competitie, precum si nume mai recente precum super UHP si hiper vara. Anvelopele din fiecare dintre aceste segmente pot fi diferentiate prin compusii lor unici, designul variat al benzii de rulare si calificarile respective ale benzii de rulare UTQG. ”
Cereri de performanta de top
Ce cauta consumatorii din acest segment atunci cand vine vorba de atributele de performanta ale anvelopelor de vara UHP? In timp ce nuantele pot varia in functie de utilizarea intentionata a anvelopelor, exista mai multe asteptari de baza.
Intrucat segmentul de anvelope de vara UHP este originar din Europa, aderenta si manevrabilitatea atat pe conditiile de drum uscat, cat si pe cele umede sunt foarte importante, deoarece aceste anvelope au fost dezvoltate pentru a indeplini conditiile specifice vremii umede specifice Europei si conditiile de conducere cu viteza mare, potrivit Jay Lee, director de planificare a produselor pentru Nexen Tire.
Centrul de cercetare si dezvoltare Giti Tire, Poling, explica faptul ca profilurile de utilizare a anvelopelor pot fi grupate in patru categorii distincte:
- Nivelul de baza este un sofer zilnic cu intre 200 si 600 de cai putere, al carui proprietar doreste o tractiune si o manevrabilitate uscate, dar doreste si o anumita cantitate de imbracaminte si un nivel redus de zgomot, deoarece conduc vehiculul in fiecare zi. Aceste accesorii necesita mai multa tractiune umeda, deoarece pot vedea mai multe zile in ploaie. Aceasta prima categorie este de departe cel mai mare volum.
- Cea de-a doua categorie este atunci cand incepeti sa urcati catre masinile sport care sunt conduse pe o baza limitata, cu mai multi cai putere si mai mult entuziasm la volan si la pedala de gaz. Acesti soferi cauta o aderenta maxima la uscare, deoarece isi imping masinile sport la limita si se asteapta ca anvelopele lor sa poata face fata acestor extreme.
- A treia categorie este si mai extrema, cerand un nivel mai ridicat de aderenta de catre entuziastii cu putere mare atat in masinile de stoc, cat si in cele modificate, care isi conduc masinile si mai greu pe drum si ocazional pe pista.
- Cea de-a patra categorie este echiparea anvelopelor numai pe senile, care sunt folosite pe autovehiculele modificate pe sina si necesita cel mai inalt nivel de aderenta la uscat si capacitate de reactie.
„Masina sportiva de astazi are atat puterea unui supercar, cat si rafinamentul unei masini de lux de altadata”, spune Sampson din Yokohama Tire. „Pe masura ce creste nivelul de rafinament al vehiculelor moderne, creste si nevoia unei anvelope sofisticate. Desi aspectul constant al aderentei la uscat nu s-a schimbat, anvelopele de vara UHP trebuie acum sa includa si zgomotul rutier [redus] si chiar rezistenta la rulare pentru a raspunde nevoilor clientilor de astazi si de maine. ”
Caracteristici tehnologie si design anvelope
Pentru a raspunde acestor cerinte extreme, producatorii trebuie sa proiecteze anvelope de vara UHP cu o multitudine de atribute.
„Anvelopele trebuie sa ofere rigiditate si rigiditate maxima in afara modelului si a compusilor lor pentru a permite o manevrabilitate superioara la uscare, oferind in acelasi timp golul si compozitia necesare pentru o tractiune excelenta pe teren umed”, spune Björn-B. Gläser, manager de produs al anvelopelor performante, PLT Americas, pentru Continental Tire. „Producatorii premium cheltuiesc un nivel ridicat de efort optimizand designul modelului pentru a asigura o calatorie confortabila si linistita – si, desi acesta nu este obiectivul principal al acestui segment, este unul dintre avantajele adaugate ale anvelopelor premium de vara UHP.”
Pentru a asigura aderenta pe teren umed, companiile de anvelope trebuie sa adopte un compus pe baza de silice, precum si sa intareasca structura anvelopelor – in special curele – pentru rezistenta la viteza mare, potrivit Lee Nexen Tire.
„Optimizarea patch-ului de contact este una dintre caracteristicile cheie de proiectare ale unei anvelope de vara UHP”, spune Arima din Toyo Tire. „Acest lucru se realizeaza prin inginerie asistata de computer si prin intelegerea caracteristicilor de incarcare de care are nevoie o anvelopa de performanta. Aderenta laterala si longitudinala pe uscat si umed este cea mai cautata caracteristica de performanta a unei anvelope de vara UHP. Utilizarea compusilor cu continut ridicat de siliciu, impreuna cu canelurile circumferentiale, ajuta la crearea unei anvelope de vara UHP bine echilibrate si cu aderenta ridicata. ”
Johnson din Falken Tires spune ca cele mai importante doua aspecte de performanta ale unei anvelope de vara UHP sunt integritatea structurala si rezistenta pentru a sustine efectele brutale ale conducerii de inalta performanta.
„Pentru majoritatea soferilor cu performante, o anvelopa receptiva este atat de cruciala. Nu putem exagera importanta unei anvelope care propulseaza in mod eficient vehiculul in directia pe care soferul o are in vedere ”, explica el. „Acest lucru poate parea evident, dar exista mai multe lucruri in acest sens decat dezvoltarea unui compus„ lipicios ”. Daca constructia interna a unei anvelope si structura benzii de rulare nu sunt formate, va fi imposibil sa profitati la maximum de un compus excelent. Astfel, este esential ca fiecare aspect al anvelopei sa fie proiectat sa functioneze la unison pentru a oferi nivelul de predictibilitate al vehiculului cererii soferilor de inalta performanta. In plus, este important pentru orice anvelopa UHP ca performanta sa ramana constanta, deoarece se incalzeste si trece prin ciclul de caldura. “
Satisfacerea nevoilor nuantate ale clientilor
Ca si in cazul oricarui segment entuziast, este important ca dealerii de anvelope sa aiba cunostinte despre caracteristicile si utilizarile anvelopelor de vara UHP atunci cand deservesc acesti clienti.
„Multi clienti din aceasta categorie sunt considerati pasionati si mai mult decat probabil si-au facut temele si cunosc capacitatile de performanta pe care le cauta”, explica Vance, TBC Corp. „Cheia pentru deservirea acestor clienti se rezuma, de obicei, la disponibilitatea echipamentului. Instalarea corecta este, de asemenea, critica, avand in vedere caracterul sensibil al acestor anvelope. ”
Puneti intrebari cu mintea deschisa, deoarece nevoile cheie vor aparea intr-o discutie cu clientul, sfatuieste Sampson Yokohama Tire.
„Cand dealerul are baza de cunostinte despre atributele nuantate ale fiecarei anvelope de vara UHP in ceea ce priveste longevitatea, performanta, montajele si disponibilitatea, se va prezenta produsul potrivit”, spune el. “Clientul care are capacitatea de a avea o anvelopa de vara UHP pe vehiculul sau va fi probabil mai inteligent si se va prinde de un anumit atribut mai mult decat cumparatorul tipic de anvelope.”
Cheia este sa inteleaga modul in care un client isi va folosi masina si anvelopele, adauga Gläser de la Continental Tire, explicand ca, in timp ce unii pur si simplu se bucura de potrivirea masinii de performanta cu o anvelopa de performanta, altii cauta performante maxime pentru evenimentele de cale. Acest lucru influenteaza importanta anumitor caracteristici si compromisuri – de exemplu, in unele cazuri, un client poate fi dispus sa tranzactioneze durata de viata a benzii de rulare, performanta pe teren umed si confortul de deplasare pentru a obtine performante uscate.
„Exista de obicei doua grupuri de consumatori pentru segmentul UHP”, spune Kelly Bridgestone Americas Tire Operations. „Primul grup de consumatori sunt adevarati entuziasti carora le place sa conduca cu spirit si cauta anvelope performante pentru a profita la maximum de vehiculul lor. Al doilea grup de consumatori detine un vehicul echipat initial cu anvelope performante, dar acorda prioritate altor caracteristici de performanta, cum ar fi tractiunea umeda si uscata si uzura de lunga durata a benzii de rulare. Ca intotdeauna, Bridgestone recomanda dealerilor sa colaboreze indeaproape cu clientii lor pentru a intelege asteptarile de performanta, ceea ce va ajuta la determinarea celei mai bune anvelope care sa indeplineasca aceste cerinte, completand in acelasi timp cerintele de performanta sau vehicul de lux. ”
„Este important sa stiti ce tip de conditii meteorologice intampina clientii dvs. pe tot parcursul anului”, recomanda Johnson Falken Tires. „Anumite produse de vara UHP sunt proiectate folosind compusi specializati din cauciuc cu temperaturi de tranzitie sticloase mai ridicate necesare pentru performante maxime in conditii usoare si uscate. Din aceasta cauza, nu este ideal ca aceste anvelope sa fie utilizate atunci cand temperaturile scad aproape sau sub inghet. Cauciucul poate deveni fragil si poate aparea fisurare daca anvelopele nu sunt readuse treptat la temperaturi mai blande intr-un mod controlat. “
De asemenea, el recomanda dealerilor sa discute cu clientii despre asteptarile de uzura a anvelopelor, deoarece exista mai multi factori care, atunci cand sunt combinati, pot provoca o anumita frustrare pentru clientii care nu inteleg pe deplin ce cumpara.
„In primul rand, aceste anvelope sunt concepute pur si simplu pentru a acorda prioritate aderentei uscate in detrimentul duratei de viata”, explica Johnson. „Pentru a inrautati lucrurile, durata de viata a anvelopelor este direct afectata de comportamentul la volan, astfel incat tendinta acestui grup de consumatori de a conduce mai agresiv poate reduce cu adevarat durata de viata a unei anvelope de vara UHP. Si, in cele din urma, daca consumatorul are o configuratie esalonata, incapacitatea lor de a roti pozitiile anvelopelor de la axele de actionare la cele fara actionare va avea ca rezultat o uzura mai rapida in ansamblu. ”
Optiuni pentru anvelope de vara UHP
Producatorii care au furnizat informatii pentru acest articol au recomandat urmatoarele optiuni pentru anvelope in acest segment:
- Bridgestone Potenza Sport (lansarea Q2 2021) si Firestone Firehawk Indy 500
- Continental ExtremeContact Sport si General G-Max RS
- SUV Falken Azenis FK510 / FK510
- Nexen N’Fera SU1
- GT Radial Champiro HPY, Champiro SX2 si Champiro SX2 RS
- TBC Corp .: Sumitomo HTR Z5
- Toyo Proxes Sport
- Yokohama Advan Sport V107, Advan Apex, Advan A052 si Advan Neova AD08R