Vehiculele cu actionari electrice si hibride sunt, in general, mai grele decat omoloagele lor conventionale. Acestea pun mai mult cuplu pe drum atunci cand se deplaseaza, iar motorul aproape silentios inseamna ca alte sunete precum zgomotul anvelopelor devin mai proeminente. Conform Continental, toti acesti factori, precum si considerente precum minimizarea rezistentei la rulare, prezinta dezvoltatorii de anvelope cu o serie de provocari.
De exemplu, greutatea suplimentara a bateriilor si a motorului electric este compensata prin cresterea capacitatii portante a carcasei anvelopelor, asa cum este indicat pe majoritatea anvelopelor printr-un simbol XL de pe peretele lateral.
“In prezent, exista miscari la distanta in interiorul industriei pentru a standardiza anvelopele cu capacitati de incarcare si mai mari, care ar avea, probabil, un simbol XL +”, spune Andreas Schlenke, un inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental. „Mentinerea uzurii cauzate de cuplul ridicat al cuplului la mutarea relativ scazuta necesita modificari atat pentru designul modelului de rulare, cat si pentru compusul de rulare.”
Pierderile de energie datorate anvelopelor prezinta o preocupare deosebita producatorilor de vehicule electrice. Daca rezistenta la rulare reprezinta pana la 20% din consumul de energie al vehiculului (indiferent daca este alimentat cu curent electric sau electric), orice economie aici poate avea un efect semnificativ asupra gamei. Cu toate acestea, masurile intreprinse pentru reducerea pierderilor parazitare din anvelope tind sa fie in contradictie cu cele utilizate pentru a imbunatati atat rezistenta, cat si rezistenta la uzura.
Continental explica faptul ca rezistenta scazuta la rulare, fara a sacrifica alte domenii de performanta, este obtinuta printr-un amestec de compus al benzii de rulare, modelul de rulare si constructia anvelopei – in special peretele lateral – precum si prin mentinerea greutatii totale la minimum. De exemplu, unii producatori reduc proportia de negru de carbon utilizat in compusii lor cu silice, ceea ce ofera atat rezistenta scazuta, cat si proprietati bune de uzura.
In aplicatiile EV, orice astfel de modificari trebuie, de asemenea, sa fie compensate impotriva cresterilor potentiale ale zgomotului, desi acest lucru poate fi combatut prin alte masuri. De exemplu, adaugarea de elemente precum o incrustare de spuma in anvelopa poate ajuta la atenuarea zgomotului rutier.
Consideratiile de mai sus se aplica si vehiculelor comerciale, cum ar fi camioanele electrice si autobuzele, pentru care Continental dezvolta si anvelope. Din nou, modelul de rulare si constructia peretilor laterali sunt esentiale pentru obtinerea zgomotului redus si a durabilitatii ridicate, dar, in plus, dimensiunea si forma anvelopei au un rol de jucat. Cu pneurile sale de camion, compania foloseste un concept „inalt si ingust”, prin care o anvelopa cu diametru mai mare, cu un plasture de contact mai restrans, va avea o rezistenta la rulare mai mica decat o anvelopa mai larga si mai mica.