Skip to content Skip to footer

Cele mai frecvente 5 probleme ale anvelopelor

Probleme ale anvelopelor

Anvelopele sunt, fara indoiala, cea mai importanta parte a masinii. De ce? Ei bine, pentru ca anvelopa este singura parte a masinii care atinge de fapt solul si face masina sa accelereze, sa se opreasca si sa se intoarca. Fara doar o anvelopa, intreaga masina este imobilizata. Pentru ca este singurul punct de contact cu drumul, probabil cea mai frecventa cauza a problemelor pe care le intampinati cu autovehiculul dvs. se datoreaza anvelopelor. Cunoasterea semnelor unui cauciuc cu probleme este importanta. In acest fel puteti repara sau inlocui anvelopele cu probleme imediat ce se identifica un aspect negativ. Va puteti asigura in acest fel ca masina dvs. ramane in siguranta in orice moment.

Gasiti mai jos un ghid cu privire la problemele cele mai frecvente pe care soferul le-ar putea intalni.

Supra si sub umflare

Anvelopele care sunt umflate incorect – fie ca sunt sub sau peste umflate – pot provoca daune semnificative capacitatii anvelopei dvs. de a efectua transportul in conditii de siguranta pe sosea. Daca anvelopele sunt sub umflate pot provoca daune pneurilor, uzura excesiva a anvelopei si supraincalzire, in timp ce anvelopele supra umflate reduc aderenta pe drum si durata de viata globala a anvelopei. Puteti sa va monitorizati singuri presiunea aerului anvelopei si sa umflati sau sa dezumflati anvelopele in consecinta.

Crapare si proeminenta

In cauciucurile dvs. pot aparea crapaturi si proeminente de la lovirea cu o groapa sau a unui obiect. Asta poate cauza fisuri in peretele lateral al anvelopei. Daca anvelopele sunt sub sau supra umflate, aceasta problema este mai probabila si poate fi rezolvata numai prin inlocuirea anvelopelor cu totul.

Conducerea la viteza

Daca conduceti in mod regulat la viteza (de exemplu, daca calatoriti pe autostrada), anvelopele prezinta un risc mai mare de deteriorare decat daca ati fi condus la viteze mai mici. Contactul cu pericolele rutiere, cum ar fi gaurile la viteze mari, poate provoca un grad mai mare de deteriorare. De asemenea, supraincalzirea cauzata de viteze mari de conducere poate provoca daune pneurilor si o pierdere de control in timpul conducerii.

Daca observati deteriorarea anvelopei dupa o conducere constanta la viteze mari, trebuie sa va inlocuiti anvelopele imediat pentru a va asigura siguranta atunci cand va aflati pe drumuri.

Nealiniere

Daca anvelopa dvs. este uzata mai mult pe o parte decat cealalta, este posibil sa fie nealiniata. O anvelopa nealiniata trebuie sa fie remontata sau inlocuita in functie de gravitatea uzurii, deoarece aceasta poate reduce tractiunea anvelopei si aderenta pe drumuri.

Uzura si mici rupturi

Uzura generala se produce pentru toate anvelopele, in timp ce acestea sunt utilizate, dar este important sa monitorizati adancimea benzii de rulare a anvelopei pentru a va asigura ca este in limita legala.

Daca credeti ca anvelopele dvs. au nevoie de inlocuire, este important ca anvelopele noi sa fie montate corect si in siguranta.

Probleme ale anvelopelor
Probleme ale anvelopelor

 

Sursa.

1 Comentariu

  • Paul Geangu
    Posted 05/12/2019 at 21:04

    Buna seara.
    Am cumparat acum vreo 3/4 ani anvelope de iarna. Intre timp am observat ca sau deteriorat considerabil ; unul din ele s-a exfoliat zilele trecute in urma unei pene. Nu cunosc cauza, dar va dau niste referinte. Le tin depozitate in pod , in saci de plastic din primavara pana toamna tarziu inainte de zapada. Podul este ventilat avand 2 geamuri la extremitati, special construite ptr aerisire/ventilare , dar de fiecare data cand urc se simte zapuseala si/sau aerul incins. Sa fie temperaturile extreme de cald sau rece factorii esentiali ?
    Ce credeti dumneavostra si cam care ar fi cauzele frecvente ?
    Va multumesc ptr raspuns.

Lasa un comentariu

0.0/5