Testata initial in competitiile de raliu, tehnologia run flat de la Pirelli implineste anul acesta 20 de ani de la prima sa utilizare pe o anvelopa de serie.
In 2001, Pirelli a folosit tehnologia run flat pentru anvelopele de serie, dupa ce a testat si dezvoltat aceasta tehnologie in Campionatul Mondial de Raliuri. Solicitarile din aceasta competitie sunt extreme, pilotii concurand pe suprafete acoperite cu zapada si gheata, pe asfalt si pe macadam, iar avantajul oferit de anvelope face diferenta intre victorie si infrangere intr-una din cele mai spectaculoase competitii din lumea sporturilor cu motor.
Cercetarea si dezvoltarea continua, dar si utilizarea unor noi tehnologii si materiale, au ajutat Pirelli sa imbunatateasca confortul la volan pentru masinile echipate cu anvelope Run Flat. Datorita noilor tehnologii din structura anvelopei, precum si a progreselor in materialele utilizate, exista un confort sporit pentru soferi si o rezistenta mai buna la rulare, cu un consum mai redus de combustibil si, prin urmare, mai putine emisii de noxe.
Modul in care aceste anvelope absorb denivelarile drumului a fost rafinat de-a lungul timpului, pana la punctul in care ofera acum aceleasi niveluri de confort ca si anvelopele standard, dar cu avantajul esential de a putea conduce pana la cel mai apropiat service de anvelope, chiar daca presiunea anvelopei scade complet.
In prezent, masinile electrice nu mai vin echipate cu roti de rezerva, pentru a oferi mai mult spatiu pentru baterii. De aceea, producatorii de modele electrice aleg solutii de mobilitate extinsa in cazul anvelopelor, cum ar fi Run Flat sau Self-Sealing, pentru a minimiza inconvenientele in cazul unei pene de cauciuc.
De asemenea, tehnologia Run Flat va juca un rol important si in ceea ce priveste condusul autonom, fiind extrem de important vehiculul sa poata fi controlat si in cazul unei situatii de urgenta cum ar fi o pana de cauciuc.
In ultimii 20 de ani, inginerii Pirelli au dezvoltat mai mult de 1.000 de tipuri diferite de anvelope cu tehnologie run flat, in cazul unui incident soferii putand rula astfel in continuare 80 de kilometri la o viteza maxima de 80 km/h.
Aceasta solutie a fost adoptata de multi producatori, marci precum Audi, BMW, Mercedes-Benz sau Alfa Romeo oferind modele cu anvelope run flat la prima echipare. Aceasta tehnologie este disponibila pentru peste 50 de modele de anvelope Pirelli, acestea fiind omologate pentru a fi utilizate de toti producatorii auto.
Toate aceste anvelope au pe flancul lateral marcajul „run flat”, impreuna cu marcaje ale producatorului individual pentru care sunt destinate. La unele anvelope, aceasta tehnologie este combinata cu Pirelli Elect si tehnologia de anulare a zgomotului PNCS.
Prima este dedicata vehiculelor electrice si se concentreaza pe rezistenta redusa la rulare, zgomot redus al anvelopelor, aderenta imediata si o structura care poate suporta greutatea unui vehicul alimentat cu baterii.
In schimb, PNCS se concentreaza pe reducerea zgomotului perceput in interiorul cabinei, datorita utilizarii unui material special in interiorul anvelopei, care ajuta la reducerea zgomotului. De asemenea, este disponibila si o alta tehnologie de protectie impotriva perforarilor: Pirelli Seal Inside. In cazul unei perforari de pana la patru milimetri, o substanta specifica din interiorul anvelopei formeaza o etansare in jurul obiectului strain, imediat ce acesta patrunde in anvelopa, impiedicand aerul sa iasa si anvelopa sa piarda presiunea. Cand obiectul este extras, acelasi material sigileaza gaura rezultata, ceea ce inseamna ca soferii pot continua sa conduca in siguranta si confort.