Pirelli & Maserati: de la clasic la modern, noi anvelope pentru Maserati Granturismo
Anvelope de iarna Bespoke P Zero si P Zero pentru Granturismo cu motorizare traditionala si electrica, si Cinturato P7 din gama collezione pentru Biturbo
De la primul Biturbo lansat in 1982 cu Cinturato P7 pana la GranTurismo Folgore 100% electric echipat cu anvelope P Zero Elect, anvelopele Pirelli au facut parte din istoria marilor turisme Maserati. Masinile GT sunt sportive, dar si confortabile, potrivite atat pentru calatorii lungi, cat si pentru utilizarea zilnica, performanta si confortul fiind caracteristici cheie constante, in ciuda deceniilor de evolutie. Astazi, Pirelli ofera echipamente originale personalizate pentru icoanele acestei traditii: P Zero si P Zero Elect pentru GranTurismo si GranTurismo Folgore, precum si un nou Cinturato P7 din gama Collezione pentru colectionarii de Biturbo de epoca. Toate aceste anvelope au o dezvoltare dedicata, in colaborare cu Maserati, dupa cum indica marcajul MGT de pe flancurile lor.
P Zero si P Zero Winter pentru noul Granturismo
Pentru actuala generatie GranTurismo, recent introdusa in doua versiuni, cu motorizari traditionale si electrice, Pirelli a dezvoltat trei seturi de anvelope specifice, fiecare cu dimensiuni diferite pentru partea din fata (20″) si cea din spate (21″). Pentru condusul pe vreme calda, varianta ICE dispune de Pirelli P Zero, in timp ce GranTurismo Folgore ofera P Zero cu marcaj Elect, indicand tehnologii specifice pentru masinile electrice. Pentru a oferi control si manevrabilitate chiar si pe vreme rece, GranTurismo poate fi echipat cu Pirelli P Zero Winter, aprobat de Maserati ca fiind solutia ideala pentru conditii de iarna pentru ambele propulsoare. P Zero este anvelopa UHP (Ultra High-Performance) aleasa de cei mai prestigiosi constructori auto pentru modelele de inalta performanta si este produsa folosind modelare si simulare virtuala avansata pentru a adapta cu precizie anvelopa la caracteristicile fiecarei masini. Aceste simulari sunt urmate de sesiuni de testare pe circuit pentru a optimiza atat comportamentul anvelopei, cat si al vehiculului. Cerintele celor de la Maserati sunt deosebit de exigente, deoarece au cerut anvelope care sa ofere un nivel ridicat de confort la condus si un nivel redus de zgomot, in special in ceea ce priveste anvelopele P Zero Elect de pe Folgore, care au fost supuse unor dezvoltari suplimentare pentru a atinge nivelul dorit de silentiozitate. Compoundurile de ultima generatie permit, de asemenea, acceleratii laterale si longitudinale ridicate, tipice pentru o masina de mare turism.
Cinturato P7 pentru Maserati Biturbo
Primul GT produs in serie de Maserati, care dateaza de la inceputul anilor 1980, este Biturbo, un coupé compact de inalta performanta care a fost echipat initial cu pneuri Pirelli Cinturato P7. Aceasta anvelopa, derivata direct din experienta Campionatului Mondial de Raliuri, a fost prima anvelopa cu profil ultra-redus introdusa pe piata. Caracteristica sa distinctiva era un perete lateral mai jos decat latimea benzii de rulare, ceea ce nu mai fusese vazut pana atunci, imbunatatind considerabil aderenta masinii in viraje. Cinturato P7 a devenit rapid una dintre anvelopele emblematice pentru vehiculele de inalta performanta si a fost furnizata ulterior ca echipament original pe Biturbo S, versiunea imbunatatita si chiar mai sportiva introdusa exact acum 40 de ani, in 1983. Astazi, Cinturato P7 revine in gama de anvelope pentru Maserati Biturbo in dimensiunea 205/55 R14 in cadrul liniei Pirelli Collezione, dedicata masinilor clasice. Acest Cinturato P7, marcat MGT, a fost readus la viata in colaborare cu Maserati Classiche si prezinta un design atat pentru modelul benzii de rulare, cat si pentru inscriptii care seamana foarte mult cu originalul, dar este fabricat cu materiale si tehnologii moderne. Pe langa pilotii de incercare ai Pirelli, noua anvelopa a fost testata si de acelasi pilot de incercare Maserati care a dezvoltat Biturbo in urma cu 40 de ani, readucand acelasi caracter sportiv, combinat acum cu o siguranta sporita, in special pe drumuri umede si in conditii de aderenta redusa.