Skip to content Skip to footer

AI conduce modelarea predictiva a conditiilor anvelopelor

Monitorizarea fizica a starii anvelopelor utilizate, dincolo de presiuni si temperaturi simple, este un subiect fierbinte actual pentru producatorii de anvelope, in special in sectorul vehiculelor comerciale. Toyo a raspuns cu dezvoltarea unui sistem bazat pe AI, care modeleaza starea anvelopelor in timp real, bazat pe o combinatie de date de la senzori combinati cu informatiile meteo, de fabricatie si despre ciclul de lucru al vehiculelor.

Cel mai obisnuit mijloc de masurare a starii anvelopelor este prin verificarea fizica a parametrilor precum adancimea benzii de rulare. Toyo spune ca noul sau sistem va reduce nevoia de verificari fizice care consuma timp si va creste astfel eficienta pentru administratorii de flote.

Desi este posibila monitorizarea vizuala a starii anvelopelor folosind sisteme precum imagistica termica, hardware-ul necesar este scump si trebuie integrat cu sistemele de vehicule existente. Sistemul Toyo se bazeaza in principal pe datele de la echipamentele TPMS, care sunt standard pentru multe vehicule, combinate cu date specifice privind tipurile de anvelope montate si informatii GPS privind viteza, acceleratia si distanta de deplasare.

Compania subliniaza ca cantitatea de uzura si modelele de imbatranire a anvelopelor variaza considerabil in functie de detaliile de service ale unui vehicul specific, astfel incat datele GPS sunt un element vital in orice model predictiv. Modelul de estimare combina toate aceste date si foloseste AI-ul pentru a-l analiza, tragand o predictie asupra starii probabile a uzurii anvelopelor pe axele unui vehicul.

Toyo spune ca a colaborat cu o serie de parteneri la dezvoltarea sistemului, inclusiv Nihon Tata Consultancy Services la hardware si SAS Institute Japan pe modelul predictiv.

Conceptul este inca in stadiu de dezvoltare, dar Toyo spera sa-l deruleze ca serviciu in viitorul apropiat.

Via »

Lasa un comentariu

0.0/5