Valoarea marcii Michelin a crescut cu aproximativ 30%, pana la 7,9 miliarde USD, in cel mai recent clasament financiar Top 10 al anvelopelor de marca. Ca urmare, Bibendum este acum cel mai valoros brand de anvelope din lume.
Potrivit datelor companiei Brand Finance, marca Michelin este in prezent in valoare de 7,9 miliarde de dolari. Cresterea brusca cu 30% a generat o depasire a liderului precedent Bridgestone, care a inregistrat la randul lui, o scadere a valorii sale de marca cu 6%, pana la 7 miliarde de dolari, rezultand o inversare a primelor locuri in clasamentul Top 10.
Pe langa faptul ca este cel mai valoros brand, Michelin este si cel mai puternic. Indicele sau de rezistenta la marca (BSI) a crescut cu 6 procente, pana la 86,9 din 100. Rating-ul corespunzator marcii a imbunatatit o nota a AAA, facand Michelin unicul brand de anvelope cu o nota tripla de rating.
Sustenabilitatea si initiativele tehnologice au intarit marca Michelin, incluzand un concept pentru o anvelopa imprimata 3D, care poate fi adaptata conditiilor rutiere si nu are nevoie sa fie inlocuita, concept care a fost dezvaluit in vara anului trecut, pentru o recunoastere pe scara larga. Anvelopele Michelin au performat si in motorsport, castigand cursa de 24 ore de la Le Mans si fiind utilizate in Formula E, competitie care devine ea insasi un loc de dorit pentru principalii producatori de masini pentru a-si prezenta tehnologia.
Alex Haigh, directorul Brand Finance, a comentat: “Un brand puternic este mai mult decat marketing. Michelin a inceput vanzarile directe de anvelope catre clienti prin intermediul punctelor de vanzare si a internetului, o miscare care ajuta la construirea unei relatii directe cu consumatorii si permite companiei sa colecteze date valoroase. De asemenea, se extinde portofoliul sau de sub-marci, permitandu-i sa vanda anvelope competitive si premium, fara a-si canibaliza cota de piata “.
Marcile japoneze scad in timp ce marcile chinezesti urca
Desi a fost o veste buna pentru Michelin in partea de sus a clasamentului, in acelasi timp a existat o tendinta descendenta consecventa pentru cele trei branduri japoneze din Top 10. In ciuda investitiilor semnificative, Bridgestone (care sponsorizeaza si Jocurile Olimpice din 2020), la fel ca si sponsorul tricourilor Chelsea Football Club – Yokohama si Sumitomo au scazut ca valoare de brand.
Sumitomo Rubber Industries a fost lovita cel mai grav, in scadere cu 62% pana la 0,6 miliarde USD. De asemenea, Yokohama a scazut cu 18%, cu 0,8 miliarde de dolari, Brand Finance punand aceste scaderi pe seama unei piate interne slabe care afecteaza toti cei trei producatori, in timp ce castigurile de valoare din cresterea puternica a vanzarilor in America de Nord, Europa si Asia au fost partial compensate de un yen mai slab.
In acelasi timp, ultimul clasament vede marcile de anvelope din China castigand tractiune pe masura ce incep sa devina o provocare pentru clasamentul Top 10, cu Maxxis in crestere cu 10% si cu o urcare de doua locuri, pe a opta pozitie. Ca rezultat, Brand Finance a descris pentru prima data chinezii “competitori apreciati pentru jucatorii stabili din industria anvelopelor “.
Acestea fiind spuse, in afara de Maxxis pe pozitia a opta, marcile de anvelope din China sunt inca in afara Top 10. Cu toate acestea, Linglong Tire si Sailun Jinyu au fost printre cei care se spune ca “isi fac amprenta”. Avand in vedere cresterea actuala a valorii marcii, aceste marci sunt asteptate sa intre in top 10 inca din anul viitor.
Cele mai valoroase marci de anvelope din lume :
Pozitie 2018 | Pozitie 2017 | Numele marcii | Tara | Valoare marca 2018(mld.USD) |
% change | Valoare
marca 2017 (mld.USD) |
Rating marca 2018 |
Rating marca 2017 |
1 | 2 | Michelin | Franta | 7.9 | 30% | 6.1 | AAA | AAA- |
2 | 1 | Bridgestone | Japonia | 7.0 | -6% | 7.4 | AAA- | AA+ |
3 | 3 | Continental | Germania | 4.8 | 32% | 3.6 | AA+ | AA+ |
4 | 4 | Goodyear | USA | 2.2 | 4% | 2.1 | AA+ | AA+ |
5 | New | Dunlop | USA | 2.0 | New | New | AA | New |
6 | 7 | Hankook | Corea de Sud | 1.6 | 15% | 1.4 | AA+ | AA |
7 | 5 | Pirelli | Italia | 1.5 | -16% | 1.8 | AAA- | AA+ |
8 | 10 | Maxxis | China | 0.9 | 10% | 0.8 | AA- | AA- |
9 | 9 | Yokohama | Japonia | 0.8 | -18% | 1.0 | AA- | AA- |
10 | 6 | Sumitomo | Japonia | 0.6 | -62% | 1.6 | A | A+ |
Sursa : tyrepress.com, brandfinance.com