In timpul lunilor de iarna multi soferi din Europa utilizeaza anvelope pentru acest anotimp – in unele tari numai datorita obligativitatii utilizarii acestora printre care si Romania. Dupa putin timp de condus pe drum alunecos intelegi de ce trebuie sa folosesti anvelope de iarna. Este greu de inteles cat de multa aderenta ofera fata de anvelopele de vara.
Expertii unei reviste britanice au testat 6 anvelope de iarna, una all season si o anvelopa de vara pentru a arata diferentele dintre performantele acestora.
Detaliile testului:
Acestia au testat o anvelopa de o dimensiune uzuala, 205/55 R16 H pe un Ford Focus si un VW Golf. Fiecare anvelopa castigatoare este punctata cu 100 de procente, rezultatele fiind proportonale dupa performantele anvelopelor.
Marci testate:
1.Continental ContiWinterContact TS830
2.Dunlop SP Winter Sport 3D
3.Goodyear UltraGrip 7+
4.Nokian WR G2
5.Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II
6.Vredestein Snowtrac 3
7.Vredestein Quatrac 3 (anvelope all-season)
8.Continental ContiPremiumContact 2 (anvelope de vara)`
Rezultatele testului:
1.Zgomot la rulare
Pentru multi soferi, in special cei care ajung sa petreaca o perioada mai mare din zi la volanul masinii, zgomotul si conforul la rulare sunt esentiale in alegerea anvelopelor. Testarea a constat in rularea autovehiculelro cu o viteza de 80 km/h cu motorul oprit.
2.Rezistenta la rulare
Asa cum am devenit cu totii constienti de preturile combustibililor si a amprentei de carbon, utilizarea anvelopelor de iarna va mari consumul? Rezistenta la rulare este punctul central al consumului de carburant – masoara puterea necesara pentru rotirea anvelopei. Rezultatele demonstreaza ca modul in care o anvelopa ruleaza are puin de-a face cuconditiile in care va fi folosit. O aproximare este ca 6 % diferenta in rezistenta la rulare reprezinta 1% diferenta in consum.
Rezultatele testului