Dupa ce a furnizat produse pentru programul Apollo al NASA – care a inclus aterizarea pe luna Apollo 11 – Goodyear Tire & Rubber se va alatura Lockheed Martin pentru dezvoltarea unui vehicul de mobilitate lunara, cu accent pe anvelopele vehiculelor lunare.
Goodyear a colaborat cu NASA pentru a inova si a promova designul anvelopelor pentru vehicule lunare, companiile urmarind sa fie primele care sa stabileasca operatiuni de utilizare extinsa a vehiculelor comerciale pe Luna.
Pentru proiect, producatorul de anvelope se va baza pe expertiza dobandita prin producerea tehnologiei sale de anvelope fara aer, care este utilizata pe Pamant pentru micro-mobilitate, navete autonome si vehicule de pasageri. In prezent, cunostintele sunt aplicate in timpul testarii conceptului pe bazele de testare a solului lunar si vor ajuta la fabricarea anvelopelor care pot rezista conditiilor dificile gasite pe Luna.
Avand in vedere ca roverele lunare anterioare Apollo au fost construite pentru misiuni pe o raza de 8 km de locurile lor de aterizare, eforturile viitoare vor solicita distante mai mari fata de vehiculele specializate, operatiunile fiind asteptate sa aiba loc la temperaturi mai extreme. Temperaturile pe Luna variaza de la -156°C noaptea pana la peste 120°C in timpul zilei, asa ca anvelopele nou dezvoltate vor trebui sa ofere ani de durabilitate si utilizare in aceste extreme.
„Programul Artemis al NASA de a trai si de a lucra pe Luna are o nevoie clara de transport pe suprafata lunii pe care intentionam sa o satisfacem cu vehicule conduse de astronauti sau operate autonom fara echipaj”, a declarat Kirk Shireman, vicepresedinte al campaniilor de explorare lunara la Lockheed Martin. „Dezvoltam aceasta noua generatie de vehicule de mobilitate lunara pentru a fi disponibila pentru NASA si pentru companiile comerciale si chiar si alte agentii spatiale pentru a sprijini stiinta si explorarea umana. Aceasta abordare exemplifica dorinta NASA ca industria sa preia conducerea cu eforturi comerciale care permit agentiei sa fie unul dintre multi clienti.”
„Tot ceea ce invatam din fabricarea anvelopelor pentru mediul de operare extrem de dificil al lunii ne va ajuta sa facem anvelope mai bune fara aer pe Pamant”, a comentat Chris Helsel, vicepresedinte senior pentru operatiuni globale si director de tehnologie la Goodyear. „Acest lucru va contribui la obiectivul nostru final de a permite mobilitatea, indiferent unde are loc. La fel de important, este o onoare sa scriu istorie cu aceasta companie prestigioasa care stie sa faca salturi uriase in explorare si mobilitate.”
Companiile isi propun sa aiba primul vehicul pe suprafata Lunii atunci cand NASA va efectua o misiune in 2025, care va vedea prima femeie si prima persoana de culoare umbland pe suprafata lunii.