Sezonul 2023 al Fanatec GT World Challenge Europe marcheaza al 11-lea an in care Pirelli este furnizorul exclusiv de pneuri al campionatului. In acest sezon vor debuta noua masini noi, iar circuitele Monza si Nürburgring vor reveni in calendar. Deschiderea sezonului va avea loc la Monza in acest weekend (20-23 aprilie), iar cele mai recente modele GT2, GT3 si GT4 isi vor face aparitia pentru prima data.
Pirelli va furniza anvelopa P Zero DHF – care a debutat in 2022 – tuturor echipelor in timpul sezonului 2023 GT World Challenge. DHF a fost dezvoltat de Pirelli pentru a completa evolutia masinilor GT, punand in acelasi timp un accent mai mare pe sustenabilitate in comparatie cu modelele anterioare de anvelope.
In timpul dezvoltarii, Pirelli a folosit modelarea virtuala in locul prototipurilor fizice pentru a se asigura ca impactul DHF asupra mediului a fost redus. Gama P Zero conceputa pentru GT World Challenge si pentru categoriile de suport ale acesteia utilizeaza, de asemenea, noi tipuri de materiale regenerabile pentru a reduce si mai mult amprenta asupra mediului.
Mai multe schimbari au fost anuntate si de catre promotorul seriei, SRO, noile Ferrari 296 GT3 si Porsche 911 GT3 R aparand alaturi de versiuni revizuite ale modelelor Lamborghini Huracan si McLaren 720 GT3. De asemenea, vor debuta noile BMW M4 GT4, McLaren Artura GT4, Mercedes AMG GT2 si Porsche GT2 EVO. Cele 24 de ore de la Spa vor avea loc, de asemenea, cu patru saptamani mai devreme, pe 1-2 iulie 2023, cu 72 de masini GT3 care vor concura la evenimentul aniversar de 75 de ani.
Mai multe echipe noi vor concura in cadrul campionatului – Comtoyou Racing (Audi), CLRT (Porsche), Pure Racing (Porsche) si Theeba Motorsport (Mercedes-AMG) -, iar alte schimbari notabile includ trecerea WRT de la Audi la BMW, iar Iron Lynx a trecut de la Ferrari la Lamborghini.
“Lansarea de noi modele de la producatori – care de multe ori ne-au implicat inca din fazele de testare si dezvoltare – precum si echipele care vin din alte serii subliniaza sanatatea acestei serii, care este capabila sa atraga noi vedete si un numar tot mai mare de fani la fiecare cursa”, a declarat Matteo Braga, managerul activitatilor de circuit, Pirelli.
“Acest accent pus pe inovatie, care corespunde perfect cu propria noastra abordare a motorsportului, necesita actualizari tehnice, organizatorice si logistice constante – cu beneficii semnificative pentru noi atunci cand vine vorba de dezvoltarea de noi produse si tehnologii.
“GT World Challenge a demonstrat inca o data ca este unul dintre cele mai provocatoare si cu o crestere rapida campionate din motorsport. A fi in prima linie si a sustine numeroasele schimbari din acest an reprezinta o motivatie tehnica si logistica uriasa pentru noi.”