Goodyear a prezentat anvelopa de curse personalizata Eagle F1 SuperSport, care va fi echipata pentru toate masinile din Pure ETCR, prima serie de masini electrice. Goodyear va fi furnizorul exclusiv de pneuri si partenerul fondator al noului campionat de curse.
Pneul de cursa unic pentru Pure ETCR este cel mai recent din gama de performante Goodyear Eagle F1 SuperSport. Imparte o mare parte a tehnologiei cu anvelopa rutiera Eagle F1 SuperSport, dar este optimizata pentru a maximiza performantele masinilor electrice de turism Pure ETCR, care vor concura in primele lor curse la sfarsitul acestui an.
Anvelopa Goodyear Eagle F1 SuperSport Pure ETCR are un aspect similar cu anvelopa rutiera, are aceeasi filozofie si o mare parte din aceeasi tehnologie, potrivit producatorului de pneuri. Aceste tehnologii partajate includ caracteristicile de constructie Power Shoulder si High Force, care sunt esentiale pentru maximizarea performantelor atat la masinile rutiere, cat si la masinile cu cursa pura ETCR de 500kW (670 CP).
Intreaga gama Eagle F1 SuperSport se bazeaza pe experienta larga si larga a sportului cu motor de la Goodyear pentru a imbunatati performantele pe drum, dar aceste avantaje functioneaza in ambele sensuri. Tehnologiile inovatoare din anvelopa rutiera sunt acum utilizate ca baza pentru anvelopa PTC ETCR doar pentru cursa.
Pe anvelopa rutiera, se presupune ca Power Shoulder imbunatateste performantele in viraje prin modelul sau inchis din exterior, a spus Goodyear, in timp ce designul extrem de dur al peretelui lateral al tehnologiei High Force Construction duce la o mai buna stabilitate la volan. Ambele tehnologii sunt integrate versiunii Pure ETCR a Eagle F1 SuperSport, dar sunt optimizate pentru utilizarea rasei, consolidand si mai mult umarul exterior. Rezultatul este o anvelopa unica care ofera stabilitate si performante impresionante in viraje celor mai puternice masini de turism din lume.
Goodyear a spus ca utilizarea anvelopelor de calcat este neobisnuita la acest nivel al motorului, dar permite echipelor PTC ETCR sa foloseasca aceeasi anvelopa pentru conditii umede si uscate, mai degraba decat impartirea obisnuita intre anvelopele pentru rufe uscate si cele de rulare pentru rulare umeda. Utilizarea unei singure specificatii a anvelopelor evita necesitatea livrarii a trei sau patru specificatii in intreaga lume, ajutand planurile de sustenabilitate ale Goodyear si ale PTC ETCR.
Pure ETCR prezinta o serie de provocari tehnice unice pentru inginerii de anvelope datorita formatului sau de cursa unic si puterii pure a masinilor sale, care se bazeaza pe masinile rutiere ale producatorilor si arata foarte asemanator cu hayonele si saloanele de dimensiuni medii ale acestora.
Vehiculele electrice sunt mai grele decat echivalentele lor pe benzina sau diesel, dar produc, de asemenea, o cantitate incredibila de cuplu si, cu pana la 500kW, masinile Pure ETCR sunt unele dintre cele mai puternice EV-uri de pe pista de curse.
Aceste caracteristici unice inseamna ca masinile PTC ETCR au nevoie de o anvelopa care sa reziste la forte imense si la livrarea de putere instantanee, asigurand in acelasi timp o aderenta si tractiune ridicata.