Cu o cifra de 5000 de cai putere “cotata” si netestata, ce anvelope foloseste Devel Sixteen pentru a se mentine pe sosele?
In 2013, fanii auto din intreaga lume au avut parte de dezvaluirea unui nou hypercar. Dar, nu era vorba de niciunul dintre gigantii supercarurilor pe care ii cunoastem si ii iubim astazi.
In schimb, acest nou “hypercar” a fost presupusa creatie a unei noi companii auto cu sediul in Emiratele Arabe Unite. Denumit in mod corespunzator Devel Motors, noul copil din cartier a decis sa se faca un nume prin lansarea acestei masini, botezata Devel Sixteen, cu cateva trasaturi unice.
Singura trasatura care a facut ca oamenii sa vorbeasca despre ea? Oh, da, a fost faptul ca aceasta masina va debuta cu o putere uimitoare, uluitoare, de 5000 de cai putere. Da, nu este o greseala de tipar. 5000.
Daca numele nu a fost suficient de evident, Devel Sixteen va avea un motor V16 si patru turbos. Devel sustine ca poate atinge aproximativ 560 km/h la viteza maxima, ceea ce i-a facut pe cei mai multi oameni sa fie sceptici. Cum poate acest nou start-up al unei companii sa le ia fata gigantilor automobilului de viteza din lume (ganditi-va la Bugatti, Koenigsegg, SSC, Hennessey) cu prima masina pe care au construit-o?
Bineinteles, nu spre surprinderea tuturor, Devel nu s-a apropiat niciodata in mod oficial de niciuna dintre pretentiile lor de viteza sau performanta. De la dezvaluirea modelului Devel Sixteen in 2013, a fost construita doar o singura masina. Restul sunt doar niste carcase, nu pot functiona cu propria putere si stau cuminti la saloanele auto, starnind priviri curioase din partea trecatorilor.
Aceasta unitate pe care o vedeti aici este una dintre aceste cochilii. Dar, haideti sa aruncam o privire mai atenta si sa vedem ce anvelope a montat Devel pe ea. Cu siguranta, cu o masina care poate produce 5.000 de cai putere, niste cauciucuri robuste sunt necesare pentru a o mentine bine infipta pe sosele.
Nu este surprinzator faptul ca acest prototip Devel Sixteen este echipat cu anvelope Pirelli P Zero. Adica, va asteptati la Cinturato P7? Dar, ceea ce este interesant este dimensiunea acestor fire. Atat anvelopele fata, cat si cele spate au exact acelasi profil – 335/25 ZR22 (105Y).
In timp ce cele din spate pot avea un fel de sens datorita puterii “imense” pe care se presupune ca o poate scoate Devel, cele din fata sunt sincer comice cu aceasta dimensiune a anvelopelor. Nu pot decat sa presupun ca acestea au fost alese din cauza pretentiei false a masinii de a avea tractiune integrala (AWD).
Chiar si Bugatti Chiron are doar anvelope cu latimea de 285 pe toata circumferinta. Iar aceste anvelope sunt special dezvoltate, create si testate pentru a putea rezista la viteze de peste 480 km/h.
Sunt extrem de convins ca pneurile actuale ale modelului Devel Sixteen nu pot atinge nici pe departe viteza maxima declarata. Adica, clasificarea “Y” de pe anvelopele P Zero ar trebui sa va ofere toate detaliile de care aveti nevoie pentru a confirma aceasta suspiciune.
Cred ca singurul avantaj pe care il are Devel Sixteen este ca nu trebuie sa gasesti doua dimensiuni diferite de anvelope. In rest, la fel ca si restul masinii, totul este o gramada de aer cald.