Italienii de la Dallara au ales anvelopele Pirelli P Zero Slick pentru echiparea versiunii Stradale EXP, conceputa special pentru circuitele de curse.
Dupa cele trei variante disponibile deja – coupe, roadster si barchetta, Dallara a prezentat si versiunea pentru circuit a exclusivistului model Stradale. Cu un motor care dezvolta 500 CP, un cuplu de 720 Nm si o greutate de doar 890 de kilograme, Stradale EXP avea nevoie de anvelope speciale pentru a obtine performante maxime pe pista.
Alegerea celor de la Dallara a fost sa lucreze cu cei de la Pirelli pentru dezvoltarea unor anvelope special pentru acest model care sa reziste tuturor solictarilor si care sa permita parcurgerea unui tur de pista pe circuitul de la Mugello in mai putin de un minut si 46 de secunde.
Dallara Stradale EXP este o versiune imbunatatita a lui Stradale, menita sa ofere o experienta tuturor amatorilor de curse, atat pe sosea, cat si pe circuit, permitand celor care participa la competitiile de profil sa se distreze fara a fi nevoie sa se supuna constrangerilor de omologare a autoturismelor.
In dezvoltarea anvelopelor pentru Stradale EXP, inginerii Pirelli s-au confruntat cu mai multe provocari de ordin tehnic. In habitatul sau natural de pe pista, masina genereaza sarcini dinamice semnificative, comparabile cu cele experimentate cu o masina de curse din categoria GT3.
Solutia a fost gasita prin dezvoltarea precisa a structurilor si materialelor, ceea ce a condus la utilizarea unui compus mai moale (medium) pentru puntea fata si unul mai rigid (hard) pentru spate, pentru a asigura, atat un echilibru dinamic bun al masinii, cat si un echilibru corect intre performanta, aderenta si rezistenta la diferite temperaturi, datorita introducerii polimerilor de noua generatie. Pentru aceste anvelope, Pirelli a folosit compozitii similare cu cele folosite pentru anvelopele din Formula 1.
Modelul Dallara Stradale EXP, echipata cu anvelope P Zero Slick, a parcurs peste 9.000 de kilometri de teste pe diverse circuite, inclusiv Barcelona, Misano si Vallelunga, inginerii de la Pirelli cautand solutiile optime pentru un maximum de performanta pe circuit.
In cadrul evenimentului Pirelli P Zero Experience, desfasurat pe circuitul de la Mugello, cel mai bun timp pe tur a fost de 1m:45,837 secunde.