Skip to content Skip to footer

AUTA 2022 – Cea mai buna anvelopa a anului: Bridgestone Potenza Sport

AUTA 2022 – Cea mai buna anvelopa a anului

Gasirea perfectiunii (teoretice).

In orice test de comparatie mare, fie ca este vorba de anvelope, masini sau orice altceva, gasirea unui castigator intr-o clasa individuala este norma. Prin urmare, incoronarea campionilor AUTA 2022 la categoriile Ultra High Performance, Comfort, Sport Utility Vehicle, Eco si Mainstream a fost relativ simpla. Dar uneori, oamenii vor doar sa stie care este cel mai bun, punct. Asa ca, pe langa categoriile individuale, ne-am propus si sa gasim care dintre cele 23 de anvelope ale noastre a fost cu adevarat crema de recolta.

AUTA 2022 – Cea mai buna anvelopa a anului

Provocarea, desigur, a fost sa gasesti cumva o modalitate de a face o comparatie corecta, deoarece fiecare dintre cele cinci categorii de anvelope ale AUTA 2022 folosea o masina Kia diferita. De exemplu, cine stie cat de mult din diferenta de 4-10 secunde in timpii de manevrare uscata (circuit) dintre categoriile Mainstream si UHP s-a datorat diferentei de performanta dintre Kia Stonic si Stinger V6 fata de diferenta de compusi a anvelopelor?

Pentru a incerca sa gasim o solutie echitabila, am apelat la partenerii nostri tehnici si la prietenii nostri de la echipa Formula SAE a Universitatii Nationale din Singapore, care au reusit sa vina cu o formula care tine cont de diferentele de putere, performanta, dimensiune si greutatea diferitelor masini Kia:

Pentru a compara anvelopele pe categorii, a trebuit sa eliminam influenta masinilor folosite pentru testare. Pentru a realiza acest lucru, am luat o medie a scorului brut din fiecare categorie pentru fiecare test si am scazut media din scorul fiecarei anvelope.

Aceasta ramane doar scorul relativ al fiecarei anvelope fata de celelalte din categorii. Dupa aceasta, scorul mediu pentru toate categoriile a fost calculat pentru scorurile de referinta ale unei masini „medie”, iar scorurile relative ale anvelopelor au fost apoi adaugate la acestea pentru a obtine scorurile intre categorii.
Echipa NUS FSAE

Castigatorul final este singurul candidat care se apropie cel mai mult de anvelopa teoretica perfecta.

Spre deosebire de categoriile individuale, am luat in considerare scorurile procentuale de la toate cele sapte statii pentru premiul Anvelopa generala a anului. In plus, un element subiectiv bazat pe feedback-ul soferilor nostri de testare a constituit o mica parte din scorul total. Astfel, calculul punctajului este urmatorul:

Rezultate medii de la sapte statii: 90%
Scor subiectiv: 10%

Cu aceste scoruri medii acum tabulate, i-am izolat pe cei 5 cei mai buni performanti si iata cum s-au comparat:

Rezultatele

Al 5-lea loc: Yokohama BluEarth-XT AE61 (89,88%)

Pe locul 5 in general se afla cea mai buna anvelopa SUV din testul nostru, Yokohama BluEarth-XT AE61.

Spotlight background

A dominat absolut in categoria sa, inregistrand cel mai bun rezultat in 6 din 7 posturi. De remarcat in mod deosebit a fost demonstratia sa in testul Wet Grip; in ciuda faptului ca au cele mai groase pereti laterali si sunt montate pe cea mai inalta si mai grea masina, Kia Sorento, Yokohama BluEarth-XTs s-a clasat pe locul 6 in ceea ce priveste scorul absolut la toate cele 23 de anvelope testate. Asta inseamna ca a fost mai aderenta pe teren umed decat orice din categoriile Mainstream si Eco si chiar a depasit cateva dintre ofertele Ultra High Performance!

Locul 4: Pirelli Cinturato P7 (90,17%)

Pe locul 4 se afla noul venit al lui Pirelli, Cinturato P7 imbunatatit si imbunatatit. Ei bine, din punct de vedere tehnic, a ajuns pe locurile 4 si 5 de cand a fost inscris in ambele categorii Confort si Eco (si a castigat-o pe cea din urma), dar nu am crezut ca ar fi corect ca o anvelopa sa ocupe doua locuri aici.

Spotlight background

Fidel filozofiei sale de design „Green Performance”, Cinturato P7s a excelat la Rolling Resistance, unde a inregistrat cea mai lunga distanta de rulare a intregului eveniment. Performanta sa de franare a fost de asemenea grozava, ajungand nu mai jos de locul 2, fie pe uscat, fie pe umed, in oricare dintre categoriile sale.
Al treilea: Hankook Ventus Prime 3 (90,55%)

Locul 3 ia locul secund in categoria Eco, Hankook Ventus Prime 3.

AUTA 2022 – Cea mai buna anvelopa a anului
Hankook Ventus Prime 3 Eco Tyre AUTA 2022 Singapore

De fapt, a avut un scor brut cumulat marginal mai bun decat Pirelli Cinturato P7, dar a pierdut doar pentru ca scorul sau la testul de rezistenta la rulare, cu greutate mare, nu a fost la fel de bun. Dar, in acest numar Ultimate, demonstratia sa superioara in testele de performanta (Manevrare si aderenta) i-a permis sa smulga locul pe podium. Fapt amuzant, Ventus Prime 3 a fost a cincea cea mai rapida anvelopa de pe circuitul de manipulare uscata si cea mai rapida anvelopa non-UHP (fara indoiala ajutata de cuplul instantaneu prodigios al Kia Niro EV).

Al doilea: Hankook Ventus S1 evo3 (91,61%)

Locul 2 ia ceea ce s-a dovedit a fi cea mai mare surpriza a intregului test, Hankook Ventus S1 evo3.

Spotlight background

Cand Hankook a ales sa introduca ceea ce din punct de vedere tehnic este o anvelopa UHP in categoria Confort, sprancenele din biroul AUTA s-au indreptat colectiv spre cer. Sigur ca n-ar fi posibil sa se descurce bine cand s-ar pune atat de mult accent pe confort si rafinament? Si totusi, si-a invins rivalii pentru a ajunge invingator la categoria Confort. Ca a spart categoria pe Circuitul de Handling si in cele doua teste de aderenta si franare a fost un rezultat asteptat, dar ceea ce ne-a uluit a fost ca a fost la egalitate pe locul 2 la Testul de zgomot, la doar 1dB in spatele celui mai bun din clasa!

Primul loc: Bridgestone Potenza Sport (91,83%)

Cu doar 0,22% diferentiind campionul nostru general de vicecampionul nostru, aceasta a fost cea mai apropiata marja de castig din orice categorie sau chiar statie de testare individuala in intregul AUTA 2022.

AUTA 2022 – Cea mai buna anvelopa a anului
Spotlight background

In calitate de pasionati de masini si soferi, asteptam cu nerabdare lansarea Bridgestone Potenza Sport in Singapore si abia asteptam sa-l incercam singuri. Si nu a dezamagit! Aderenta, receptiva si comunicativa, a fost tot ce ne-am fi putut dori intr-o anvelopa de performanta pentru drumuri. Aclamati atunci, pentru Anvelopa suprema a anului de la AUTA 2022, Bridgestone Potenza Sport!

(via »)

Lasa un comentariu