Anvelopele fara aer sunt rezistente la perforare si mai ecologice.
Mini Cooper electric care s-a prezentat la Salonul auto de la München in septembrie trecut pe anvelopele fara aer poate avea implicatii mari pentru dvs. – in urmatorii cativa ani, producatorul francez Michelin spera ca aceste anvelope vor fi pe masina dumneavoastra.
Anvelopele fara aer de la Michelin sunt in lucru de peste un deceniu. Designul lor neobisnuit – arata un pic ca rotile masinilor de jucarie – a atras cateva priviri la expozitia auto, dar in general pasagerii pareau multumiti de noua tehnologie.
„A fost o experienta exceptionala pentru noi, iar cea mai mare satisfactie a noastra a venit la sfarsitul demonstratiei, cand pasagerii nostri, care, desigur, au fost putin precauti la inceput, au spus ca nu simt nicio diferenta in comparatie cu anvelopele conventionale”, directorul de comunicare tehnica si stiintifica Cyrille. a spus Roget intr-un comunicat
De ce conteaza: Compania considera anvelopele – numite UPTIS, care inseamna Unique Puncture Proof Tire System – un pas important pe drumul catre durabilitate. Dupa cum sugereaza si numele, anvelopele fara aer nu se perfora, asa ca ar trebui sa dureze mai mult – ceea ce inseamna ca va trebui sa fie produse mai putine anvelope, contribuind la limitarea deseurilor.
Michelin sustine ca milioane de anvelope ajung mai devreme in gropile de gunoi din cauza daunelor prin perforare. Acolo, li se alatura legiuni de mai multe anvelope care sunt pur si simplu prea vechi si uzate. Anvelopele uzate pot deveni pericole de incendiu, eliberand gaze, metale grele si ulei in mediu. Numai SUA au produs peste 260 de milioane de anvelope casate in 2019.
Anvelopele fara aer nu perforeaza, asa ca ar trebui sa dureze mai mult – ceea ce inseamna ca va trebui sa fie produse mai putine anvelope, contribuind la limitarea deseurilor.
Producatorul sustine ca aproximativ 18% din anvelopele casate pe an se datoreaza avariilor; acolo spera sa intervina UPTIS.
Continuand misiunea ecologica, anvelopele pot fi fabricate si din deseuri de plastic reciclate. Momentan, ele contin doar cateva deseuri reciclate, dar Michelin planuieste sa le faca in cele din urma in intregime din material reciclat, potrivit Interesing Engineering.
Michelin crede ca anvelopele fara aer vor duce la o conducere mai sigura si fara griji, deoarece conditiile de drum vor fi mai putin daunatoare anvelopelor. Acest lucru are ca efect reducerea costurilor pentru flotele de vehicule, cum ar fi autobuzele sau masinile de inchiriat, de asemenea. Goodyear a anuntat in iulie anul trecut ca Autoritatea de Transport din Jacksonville va pilota versiunea proprie a companiei a unei anvelope fara aer pe flota de vehicule autonome a JTA.
Dar simtindu-ne deoparte, anvelopele fara aer sunt proiectate cu totul diferit. (Aerul este, de exemplu, o mare parte a modului in care functioneaza anvelopele masinii tale.)
UPTIS combina o roata de aluminiu cu o „anvelopa” speciala in jurul ei. Fabricat cu o matrice de plastic impletita cu – si intarita cu – fibre de sticla. Aceasta anvelopa exterioara este proiectata pentru a fi flexibila si suficient de puternica pentru a sustine masina.
Si dupa cum raporteaza New Atlas, anvelopele fara aer pot fi, de asemenea, ajustate pentru a-si schimba performanta. Rigiditatea poate fi modificata pentru a afecta felul in care se simte masina in timpul franarii, virajelor sau accelerarii, in timp ce gaurile perforate in anvelope pot ajuta la reducerea probabilitatii de alunecare periculoasa in ploaie.
UPTIS a fost in dezvoltare de aproximativ 21 de ani, a declarat Steve Cron, inginer principal principal de produse Michelin, pentru Roadshow; descoperirea a venit atunci cand au fost dezvoltate in sfarsit materialele din care sunt fabricate anvelopele. Anvelopele fara aer se bazeaza pe ceea ce compania de anvelope a invatat din sistemul sau Tweel fara aer, deja disponibil, care este destinat vehiculelor de teren.
Nu exista inca un pret pentru UPTIS, dar Michelin isi propune sa le aduca pe masina dvs. pana in 2024, cel mai probabil pe vehiculele GM, relateaza Roadshow. Companiile au folosit Chevrolet Bolt ca platforma de testare.