Bridgestone nu este cu siguranta straina de promovarea practicilor sustenabile de fabricare a anvelopelor. Fie ca abordeaza deseurile de anvelope aflate la sfarsitul ciclului de viata, investind in alternative de cauciuc, cum ar fi fabrica Guayule, sau aprovizionand cu energie electrica a fabricii de anvelope din surse de energie regenerabila, cum ar fi energia hidro, geotermala, solara si eoliana, Bridgestone a facut titluri de sustenabilitate in ultimul an cu obiectivul de a fi complet neutru in carbon pana in 2050.
Asadar, mi-a starnit interesul cand compania a anuntat deschiderea noii sale unitati de productie de anvelope de curse (Centrul de productie avansata de anvelope sau ATPC) din Akron, Ohio, saptamana trecuta – o fabrica care este proiectata aproape exclusiv sa produca anvelope de curse Firestone Firehawk. pentru seria NTT Indycar.
O singura echipa Indycar poate trece prin peste 200 de anvelope intr-un sezon, asa ca a trebuit sa aflu cum au fost directori Bridgestone precum presedintele si CEO-ul Bridgestone Americas Paolo Ferrari si directorul Bridgestone, Race Tire Engineering and Manufacturing, inginer sef, Motorsports Cara Krstolic urmeaza sa explice modul in care noua lor investitie de 21 de milioane de dolari s-ar putea dedica sustenabilitatii.
Au avut un raspuns orientat spre sustenabilitate pentru orice.
Fiecare detaliu, de la iluminatul si izolarea cladirii pana la masinile de productie, a fost ales pentru proprietatile sale de economisire a energiei. Multe dintre echipamente, de exemplu, au fost special concepute pentru a fi cat mai eficiente posibil si sunt unice pentru aceasta fabrica speciala.
Pentru un alt detaliu durabil, apeleaza la acele sute de anvelope de curse uzate prin care echipele Indycar le ruleaza in fiecare an. In loc sa faca o excursie la gramada locala de deseuri, ei sunt trimisi la o instalatie din Indianapolis pentru a fi folositi ca combustibil alternativ pentru alimentarea orasului (acelasi lucru este valabil si pentru anvelopele de curse care nu trec procesul de inspectie finala Bridgestone).
Cititi mai departe pentru a descoperi cateva dintre modalitatile unice prin care Bridgestone devine ecologic in ATPC, cum s-ar putea traduce aceste practici in alte fabrici si chiar cum ceea ce invata despre dezvoltarea anvelopelor de curse se poate aplica anvelopelor pentru pasageri.
Ce consideratii trebuie luate pentru ca ATPC sa fie cat mai sustenabil posibil?
Ferrari: In primul rand, aceasta este o modalitate prin care sa incepem sa gandim si mai ecologic cand vine vorba de sustenabilitate. Desigur, va fi mai usor de facut intr-o fabrica relativ mica in comparatie cu o [facilitate ca] masiva pe care o avem in intreaga lume si in SUA, dar cred ca sportul cu motor este o modalitate fantastica pentru noi de a impinge limitele peste tot. bord la initiativa noastra E8.
Energia din aceasta unitate este mult mai durabila decat cea anterioara [1 milion sq.-ft.]. Va consuma mai putin de 60% din energia consumata inainte, datorita unei amprente mult mai optimizate, datorita iluminarii LED, datorita izolatiei mult mai bune. Ceea ce facem acum va modela intr-adevar modul in care ne castigam increderea generatiilor viitoare.
Krstolic: Punem accent pe a ne asigura ca suntem un producator durabil. Bridgestone are scopul de a fi complet zero carbon si de a oferi o anvelopa complet durabila pana in 2050. Aici, a insemnat sa ne reducem metru patrat de la un milion de metri patrati [disponibil in cladirea originala construita in 1910] la 80.000 pana la 85.000 de metri patrati. Lucram toate procesele mult mai eficient. Am trecut de la doua cazane la doar unul si am facut imbunatatiri in procesele de intarire si alte procese de fabricatie.
Bridgestone a adus arbusti Guayule pentru a fi expusi oaspetilor care au participat la inaugurarea ATPC. Bridgestone experimenteaza utilizarea cauciucului derivat din aceasta planta ca inlocuitor pentru ceea ce este in prezent derivat din arborii de cauciuc din Asia de Sud-Est.
Cum ar putea producerea de anvelope la ATPC sa influenteze initiativele de sustenabilitate sau eficienta in alte unitati de productie Bridgestone existente?
Krstolic: Cand m-am alaturat departamentului de curse, am vorbit mereu despre transferul de tehnologie de la anvelopele de curse la anvelopele pentru pasageri si am vorbit despre cum sunt cateva elemente fundamentale pe care le folosim, unele dintre substantele chimice si unele dintre procese precum testare virtuala. Acum, incepem sa vedem mai multe lucruri care sunt folosite in curse pentru prima data si care vor face loc anvelopelor pentru pasageri, cum ar fi tehnologiile noastre de amestecare. Unul de care suntem foarte incantati este anvelopa Guayule – este un inlocuitor 100% direct pentru arborii de cauciuc din Asia de Sud-Est. Este o cultura care poate fi cultivata in multe zone din sud-vestul Statelor Unite; chestiile pe care le folosim sunt cultivate in Arizona.
Vorbind de anvelopele pentru pasageri, cum ar putea fi afectate liniile dvs. de anvelope pentru consumatori de munca depusa aici?
Ferrari: Am invatat in ultimii ani cat de complicate sunt [anvelopele], cat de mult tehnologia joaca un rol si cat de mare fac acestea in performanta reala a vehiculului. Indiferent daca este o masina de curse sau un camion de clasa 8, timpul de functionare, siguranta si mobilitatea extinsa sunt uriase pentru calatoria de sustenabilitate a flotelor si, de asemenea, costul total de proprietate.
Krstolic: Aici putem testa lucrurile pe care vrem sa le facem in anvelopele pentru pasageri. Avantajul pentru noi aici este ca build-urile noastre sunt atat de mici. Construim aceeasi cantitate de anvelope intr-un an aici pe care una dintre celelalte fabrici de anvelope pentru pasageri ar construi intr-o zi.
Asta ne ofera unele avantaje prin faptul ca avem constructii mult mai mici si avem cerinte mult mai mici pentru material. Daca vrem ceva de proba in curse, volumul nostru total este suficient de mic incat sa putem profita de unele dintre aceste curse foarte mici. Daca ne uitam la un monomer sau un cauciuc mai durabil, putem face asta in curse si poate avea un impact foarte mare, deoarece numarul de anvelope in general este destul de mic.
Ferrari: Desigur, in sporturile cu motor, putem intinde proprietatea compusa a anvelopelor si putem intinde modul in care acestea vor performa pe strada obisnuita. Putem face asta cu anvelopele noastre Indycar si apoi traducem asta in anvelopele noastre pentru consumatori.
Ati mentionat ca este important ca aceasta unitate sa fie construita in Akron. De ce este asta?
Krstolic: Cand echipa si cu mine ne-am asezat initial si ne-am uitat la optiunile noastre, in ceea ce priveste bugetul nostru, nu am vrut sa construim o cladire nou-nouta. Incercam sa facem multe pentru comunitatea Akron, asa ca nu avea sens sa construim ceva in alta parte. Dar aveam aceasta cladire libera, asa ca am distrus totul.
Ferrari: Realizarea istoriei noastre a fost foarte important. Ne place ideea de a construi cu istoria noastra. Vorbind despre Akron si comunitatea noastra de aici, relatia este uimitoare. Fiind prezenti in aceasta comunitate de mai bine de 120 de ani si aducand ingineri, oameni de stiinta in materie de materiale… acesta este in centrul a ceea ce facem cand vine vorba de anvelopele noastre. Tehnologia anvelopelor, solutiile de mobilitate, digitalizarea, totul se reuneste aici. Imi place sa vin aici, personal, cel putin o data la doua luni pentru a analiza foaia de parcurs pentru ceea ce ne asteapta.
Krstolic: Cand vezi acel minunat semn de Firestone acolo, a existat indoieli cu privire la ce se va intampla cu el daca s-ar intampla ceva cu cladirea. Cum aveam de gand sa rascumparam acest semn emblematic din Akron? Am crescut aici, asa ca sa conduc pe [Interstate] 76 si sa vad acel semn a fost uimitor pentru mine. Pentru a vedea acum acel semn cu iluminarea LED eficienta din punct de vedere energetic… vechea iluminare cu neon era destul de grozava, dar nu este la fel de eficienta din punct de vedere energetic, asa ca suntem foarte incantati sa avem asta acolo.
Aveti vreo idee despre cum altfel ar putea fi utilizat ATPC-ul in viitor?
Krstolic: Cand am construit-o, a trebuit sa ne tinem cont de faptul ca s-ar putea sa ajungem si in alte serii de curse, ceea ce este acum adevarat cu Indy Lights Series la care vom participa in 2023. Aveam zone de pus alte masini de asamblare a anvelopelor incorporate in planuri. Suntem capabili sa oglindim intregul plan. Daca vom ajunge cu seria de curse sau cu mai multa productie de anvelope, vom putea profita de asta.