Skip to content Skip to footer

Test Auto Express 2014 anvelope de iarna (Partea I)

In sezonul rece este obligatoriu sa optezi pentru un set de anvelope care sa-ti asigure aderenta optima pe drumurile inghetate si inzapezite. Cauciucurile de iarna promit un nivel de aderenta de trei ori mai mare pe zapada decat anvelopele de vara standard. De asemenea, cauciucurile de iarna asigura aderenta sporita pe carosabilul umed atunci cand temperaturile scad sub 7°C. Unii proprietari de automobile 4×4 ar putea spune ca nu au nevoie de aderenta sporita a anvelopelor de iarna, insa acest lucru nu este adevarat. In cadrul testului anvelope de iarna vs anvelope 4X4, echipa Auto Express a observat diferente clare, cu unele rezultate chiar uimitoare.

Soferii mai reticienti considera ca nivelul de zapada nu a atins un prag amenintator sau se gandesc la costul suplimentar de depozitare pentru anvelope de vara. Cu toate acestea, numeroasele avantaje oferite de anvelopele de iarna ar trebui sa te convinga ca sunt cea mai buna optiune pentru sezonul rece. Anvelopele de iarna trebuie gandite ca o investitie pe termen lung. Este foarte important sa stii cum sa conduci pe zapada. Este esential sa fii pregatit, asigurate ca pleci mai devreme de acasa, ia un kit suplimentar cu tine (de exemplu, o lopata si haine groase) si verifica sa nu fie gheata pe stergatoare sau in jeturile de spalare.

Pe autostrada este cazul sa conduci incet si fara sa faci schimbari bruste de directie. In cazul in care simti ca anvelopele aluneca, pastreaza-ti calm si incearca sa indrepti rotile ca sa prinzi aderenta. E important sa fii precaut si intotdeauna pregatit pentru o portiune de drum mai dificila sau pentru o franare brusca.

Cum decizi ce anvelope de iarna sa alegi?

In ultimii ani, aceasta industrie a luat mare amploare, aparand pe piata un flux constant de noi modele. Echipa Auto Express a mers la centrul de testare Nokian din Ivalo, aproape de granita Rusiei, in nordul Finlandei. Pentru testele de asfalt au optat pentru o Skoda Octavia echipata cu anvelope Nokian. Au fost testate opt anvelope 225/45 R17 si o anvelopa de vara intr-o dimensiune asemanatoare pentru a sublinia toate diferentele dintre anvelopele de iarna si cele de vara. Echipa Auto Express a realizat o serie de teste, rezultatele avand aceeasi influenta asupra scorului final. Castigatorul fiecarui test a fost evaluat cu 100%, celelalte anvelope fiind notate in raport cu acesta.

In primul rand, s-au adunat scorurile procentuale pentru fiecare test. Apoi, s-a aplicat o ponderare pentru a se asigura ca testele cu un decalaj mare intre cel mai bun si cel mai slab rezultat, conteaza la fel de mult ca si cele cu un decalaj mic. Pretul a fost doar un aspect minor. Pentru a stabili clasamentul, Auto Express a tinut cont de urmatoarele aspecte: franare pe zapada, tractiune pe zapada, cercuri in zapada, acvaplanare pe zapada topita (slushplaning), manevrabilitate pe zapada, acvaplanare pe drum drept, acvaplanare in curbe, franare pe circuitul umed, manevrabilitate pe circuitul umed, franare pe circuitul uscat, zgomot interior, manevrabilitate pe circuitul uscat, rezistenta la rulare si pret

 Clasament Auto Express 2014 anvelope de iarna:
1. Nokian WR D3
2. Continental ContiWinterContact TS 850
3. Goodyear UltraGrip 8 Performance
4. Michelin Alpin A4
5. Hankook Winter I cept RS
6. Dunlop SP Winter Sport 4D
7. Pirelli Winter 210 SottoZero Serie II

8. Zeta Antarctica

Test Auto Express 2014 anvelope de iarna (Partea a II-a) va prezenta fiecare model testat si rezultatele obtinute in cadrul fiecarei probe.

Lasa un comentariu

0.0/5