Anvelopele de iarna testate au fost Continental ContiWinterContact TS830P, Goodyear UltraGrip Performance 2, Dunlop SP Winter Sport 4D, Pirelli Sottozero Winter 240 Serie II si Nankang Snow SV-2. In continuare va prezentam rezultatele obtinute de fiecare model de iarna la probele la care a fost supus.
1. Continental ContiWinterContact TS830P
Pe pista din Germania, competitia a fost foarte stransa in cazul testelor pe teren umed, unde modelul Pirelli Sottozero Winter 240 Serie II a reusit sa castige puncte datorita rezultatului la testul de acvaplanare laterala. Anvelopa ContiWinterContact TS830P si-a dominat adversarii, cu mici exceptii, precum in cazul tururilor de circuit unde Michelin Alpin 4 a obtinute un timp mai bun. Cat despre testul de franare pe teren umed, Continental ContiWinterContact TS830P a terminat cu un metru in fata celorlalte anvelope de iarna, doar cauciucurile all-season Hankook Optimo 4S reusind sa se apropie de performantele sale. Anvelopele Continental au inregistrat aceleasi rezultate consecvente si in cazul testelor pe teren uscat, unde cauciucurile Vredestein Quatrac 3 au obtinut un timp mai bun.
Rezultate obtinute:
TESTE | SCOR | CLASAMENT |
Franare pe zapada | 100 | 1 |
Tractiune pe zapada | 95.3 | 3 |
Manevrare pe zapada | 98.9 | 6 |
Slalom pe zapada | 97.6 | 4 |
Acvaplanare in linie dreapta | 100 | 1 |
Acvaplanare in curba | 88.6 | 2 |
Manevrare pe teren umed | 98.8 | 3 |
Franare pe teren umed | 100 | 1 |
Manevrare pe teren uscat | 99.7 | 2 |
Franare pe teren uscat | 98.9 | 5 |
Rezistenta la rulare | 99 | 3 |
Total | 100 | 1 |
Verdict: Datorita performantelor sale foarte bune in ansamblu, Continental ContiWinterContact TS830P este declarat castigatorul clasamentului.
2. Goodyear UltraGrip Performance 2
Castigatorul testului de anul trecut realizat de catre revista AutoExpress a ocupat in acest an pozitia a doua. Cu toate ca anul acesta s-a folosit un alt profil, atat UltraGrip Performance 2 , cat si modelul folosit anterior UltraGrip 7+, sunt anvelope ideale pentru drumuri inzapezite. Cauciucurile Goodyear UltraGrip Performance 2 au inregistrat rezultate favorabile la testele suedeze, dovedindu-se una dintre cele mai bune alegeri pentru dificila pista Skanska. In cazul testelor pe teren umed UltraGrip Performance 2 nu a avut rezultate la fel de bune ca la testele pe zapada, insa a terminat onorabil, la doar o secunda in spatele castigatorului turului de pista. Cu toate ca nu a reusit sa obtina cel mai bun timp, masina echipa cu anvelope Goodyear a avut o calatorie fara probleme, cu viraje sigure si un echilibru decent. Desi pe circuitul uscat au terminat in spatele masinii echipate cu Vredestein Quatrac 3, cauciucurile Goodyear UltraGrip Performance 2 au avut rezultate bune fata de celelalte anvelope de iarna rivale. La fel si in cazul testului de franare, la care anvelopele Goodyear au oprit la o jumatate de metru fata de cel mai bun model concurent de iarna. Chiar daca exista cauciucuri care ajuta mai mult la economisirea combustibilului, modelul UltraGrip Performance 2 este in continuare foarte bine cotat.
Rezultate obtinute:
TESTE | SCOR | CLASAMENT |
Franare pe zapada | 99.1 | 2 |
Tractiune pe zapada | 100 | 1 |
Manevrare pe zapada | 99.8 | 2 |
Slalom pe zapada | 99.2 | 2 |
Acvaplanare in linie dreapta | 97 | 7 |
Acvaplanare in curba | 86.7 | 3 |
Manevrare pe teren umed | 98.4 | 4 |
Franare pe teren umed | 95.3 | 5 |
Manevrare pe teren uscat | 99 | 6 |
Franare pe teren uscat | 96 | 6 |
Rezistenta la rulare | 96 | 5 |
Total | 99.3 | 2 |
Verdict: Chiar daca anvelopele Goodyear UltraGrip Performance 2 au rezultate foarte bune pe zapada, acest avantaj nu este suficient pentru a se impune la celelalte categorii si reusesc sa se claseze pe locul al 2-lea.
3. Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II
Anvelopele Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II obtin rezultate spectaculoase pe terenuri umede, dar mai putin pe drumuri inzapezite. Performantele lor la testul de acvaplanare in curba i-au propulsat pe cei de la Pirelli in fata rivalilor sai pentru anvelope de iarna si anvelope all-season, aducandu-i foarte aproape de rezultatele cauciucurilor de vara Continental ContiSportContact 3 in topul final. La testul de acvaplanare in linie dreapta Sottozero Winter 240 Seria II a fost depasite de ContiWinterContact TS830P, insa au obtinut rezultate mai bune pe pista unde au fost cu doar o fractiune de secunda in spatele autovehicului echipat cu Michelin Alpin A4. Modelul Sottozero Winter 240 Seria II s-a simtit ca acasa pe circuitul rece si umed, luand curbele cu mare indemanare, pastrandu-se cu usurinta controlul masinii. Totusi, nu a avut rezultate la fel de bune pe zapada, terminand cu un rezultat destul de slab la testul de franare. Modelul de iarna a depasit cu trei metrii masina castigatoare, cu toate ca tractiunea sa a fost superioara. Pe teren uscat, anvelopele Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II obtin rezultate foarte bune. In plus ca au terminat cu un rezultat foarte bun la testul de rezistenta la rulare, care ajuta la economisirea combustibilului.
Rezultate obtinute:
TESTE | SCOR | CLASAMENT |
Franare pe zapada | 86.4 | 6 |
Tractiune pe zapada | 96.5 | 2 |
Manevrare pe zapada | 99.8 | 2 |
Slalom pe zapada | 94.2 | 5 |
Acvaplanare in linie dreapta | 98.6 | 4 |
Acvaplanare in curba | 100 | 1 |
Manevrare pe teren umed | 99.9 | 2 |
Franare pe teren umed | 96.8 | 4 |
Manevrare pe teren uscat | 98.7 | 9 |
Franare pe teren uscat | 95.9 | 7 |
Rezistenta la rulare | 100 | 1 |
Total | 98.9 | 3 |
Verdict: Pirelli Sottozero Winter 240 Seria II este o optiune foarte buna pe timp de iarna si cu un consum bun de carburant.
4. Dunlop SP Winter Sport 4D
In perioada in care revista AutoExpress a realizat aceste teste, era prea devreme pentru ca producatorul Dunlop sa le ofere o versiune de productie. Din acest motiv modelul nu a obtinut un loc in clasamentul total. AutoExpress este totusi de parere ca daca anvelopele de productie vor avea aceleasi performante precum prototipul testat, Dunlop va scoate un produs de calitate. Modelul Dunlop SP Winter Sport 4D ar fi ocupat locul al 3-lea cu 99,1%. Prototipul Dunlop SP Winter Sport 4D s-a descurcat cel mai bine pe teren uscat, obtinand un rezultat bun la rezistenta la rulare si terminand foarte aproape de modelul all seasons Vredestein Quatrac 3 (castigator la testele de franare si manevrare). Prototipul modelului de iarna a impresionat si la testul slalom, cat si pe pista de zapada, inspirand astfel multa incredere. De asemenea, a inregistrat un rezultat bun si la franarea pe zapada, doar 30 de centimetri despartindu-l de castigator. Aceleasi rezultate consecvente le-a inregistrat si in cazul testelor pe teren umed, unde desi a mai pierdut din aderenta, a oferit intotdeauna un sentiment de siguranta.
Rezultate obtinute:
TESTE | SCOR | CLASAMENT |
Franare pe zapada | 98.5 | 3 |
Tractiune pe zapada | 90.1 | 6 |
Manevrare pe zapada | 99 | 5 |
Slalom pe zapada | 100 | 1 |
Acvaplanare in linie dreapta | 98.9 | 3 |
Acvaplanare in curba | 82.3 | 6 |
Manevrare pe teren umed | 97.9 | 6 |
Franare pe teren umed | 94.9 | 6 |
Manevrare pe teren uscat | 99.5 | 4 |
Franare pe teren uscat | 97.1 | 3 |
Rezistenta la rulare | 99.5 | 2 |
Total | Nu a fost evaluat |
Verdict: Daca versiunea de productie este la fel de buna precum prototipul testat, atunci Dunlop SP Winter Sport 4D este fara indoiala o optiune satisfacatoare.
5. Nankang Snow SV-2
Cu un pret avantajos si cu o aderenta mai buna pe zapada decat un model de vara, aceste anvelope chinezesti sunt cu adevarat tentante. Insa, cu toate ca reprezinta o alternativa sigura pe drumurile inzapezite, nu acelasi lucru se poate spune si in cazul terenurilor umede, avand in vedere ca la testele din aceasta categorie s-au clasat in spatele celorlalte modele de iarna testate si la o diferenta mica fata de modelul de vara la categoriile dependende de temperaturi, cum ar fi testele de franare si manevrare. Doar pe terenurile uscate incepe sa se compare cu alte modele de iarna. Astfel Nankang Snow SV-2 ocupa locul al 4-lea la franare si primeste un rezultat bun pe circuit. Desi modelul Snow SV-2 a inregistrat rezultate mai bune pe circuitul de iarna decat anvelopa de vara Continental ContiSportContact 3, nu a oferit acelasi nivel de aderenta ca si celelalte cauciucuri de iarna. De asemenea, aceeasi lipsa de aderenta s-a simtit si pe teren umed.
Rezultate obtinute:
TESTE | SCOR | CLASAMENT |
Franare pe zapada | 79.4 | 8 |
Tractiune pe zapada | 82.1 | 8 |
Manevrare pe zapada | 95.5 | 8 |
Slalom pe zapada | 84.1 | 8 |
Acvaplanare in linie dreapta | 94.8 | 8 |
Acvaplanare in curba | 69.0 | 9 |
Manevrare pe teren umed | 94.2 | 8 |
Franare pe teren umed | 84.8 | 8 |
Manevrare pe teren uscat | 99.0 | 6 |
Franare pe teren uscat | 97.0 | 4 |
Rezistenta la rulare | 96.6 | 4 |
Total | 93.5 | 7 |
Verdict: Performanta pe zapada nu compenseaza lipsurile la celelalte categorii.
In curand vom publica partea a patra – Rezultatele obtinute de anvelopele de vara si all seasons testate (Partea a patra)
Partea I – Testarea anvelopelor de iarna
Partea II – Probe tehnice aletestului Autoexpress