Skip to content Skip to footer

Noile anvelope de iarna Nokian WR D4

anvelope nokian wr d4 masina 2
anvelope nokian wr d4 masina 2
Nokian WR D4

Nokian WR D3 sunt anvelope performante si chiar dupa 4 ani pe piata, inca ocupa locul al doilea in cadrul testele Auto Express 2014 pentru sezonul rece. Cu toate acestea, testarile complexe au dat posibilitatea producatorului finlandez sa anunte ca noua lor anvelopa este una de exceptie, reusind sa imbunatateasca WR D4 in aproape toate aspectele comparativ cu WR D3, considerand noul model maestrul pentru sezonul rece in Europa Centrala.

Anvelopa Nokian WR D4 este un cameleon versatil al drumurilor din anotimpul rece. Inovatiile unice incluse in tehnologia de fabricatie il impun ca un campion al aderentei, permitand o conducere in siguranta si echilibrata deopotriva, pe carosabil umed sau pe drumuri acoperite cu zapada. Gama Nokian WR D4 va inlocui modelul WR D3 care la randul sau a inlocuit deja bine cunoscutul model WR G2. Stimulat de aceasta filiatie onorabila, modelul WR D4 este logic promitator, fapt sustinut si de expertiza de necontestat a producatorului finlandez recunoscut drept un pionier in tehnologia pneurilor de iarna. Nokian WR D4 este o anvelopa strategica pentru Nokian, intrand in concurenta directa cu Michelin Alpin 5 si Goodyear Ultra Grip 9, pe un segment de piata extrem de competitiv care nu duce lipsa de jucatori importanti.

Anvelope Nokian WR D4 profil frontal
Anvelope Nokian WR D4 profil frontal

Ca urmare, pentru a iesi in evidenta, noul model trebuie sa ofere niste argumente serioase si sa il inlocuiasca cu succes pe predecesorul sau. Avantajul major pe care Nokian il pune in prim plan cu modelul WR D4 este siguranta crescuta in orice conditii. Aceasta performanta este legitimata de rezultatele anuntate de producatorul finlandez in ceea ce priveste calificativul pentru aderenta pe carosabil umed, fiind prima anvelopa premium de iarna din lume pentru autoturisme care ofera pe eticheta UE cea mai buna clasa – A. Pentru sofer, aceasta inseamna o diferenta de distanta de franare de peste 18 metri, sau cu alte cuvinte, patru lungimi de masina. De asemenea prin modelul WR D4, Nokian a progresat si in ceea ce priveste profilul benzii de rulare, amestecul de cauciuc si structura pneului.

Profilul directional al benzii de rulare a fost optimizat cu ajutorul inovatiilor focalizate de producator pe aceasta zona – Nokian Block Optimized Siping si Snow Performance Blocks. Pentru a imbunatati aderenta pe zapada si a facilita indepartarea apei, zloatei si a noroiului s-a pus un accent special pe striuri, caneluri si pe grupurile de blocuri din banda de rulare.

Nokian WR D4 Block Optimized Siping si Snow Performance Blocks
Nokian WR D4 Block Optimized Siping si Snow Performance Blocks

Combinatia de materiale din banda de rulare a unei anvelope de iarna joaca un rol decisiv. Amestecul folosit pentru WR D4 poarta denumirea Nokian Twin Trac Silica fiind compus din cauciuc natural, dioxid de siliciu si ulei de canola, cu o distributie unica a particulelor ce asigura performante de varf pentru zapada și aderenta pe teren umed, dar si performanta energetica buna si reducerea nivelului de zgomot. Producatorul finlandez afirma, ca si daca temperatura se schimba, nivelul performantei ramane acelasi, fara a afecta longevitatea anvelopei.

Nokian WR D4 Twin Trac Silica
Nokian WR D4 Twin Trac Silica

Structura anvelopei implica trei centuri de nailon fara sudura, umeri intariti, un alt tip de talonare a jantei și tehnologie pentru flanc silentios care, impreuna cu profilul benzii de rulare de la nivelul umerilor, o ajuta sa obtina un coeficient de zgomot mic – 69 dB. In ciuda unei evaluari pe sarcina XL (indice de greutate superior), coeficientul de zgomot ramane redus. In functie de dimensiune, gama de anvelope Nokian WR D4 se produce cu coeficienti B sau C pentru rezistenta la rulare si eficienta consumului de combustibil  si coeficienti A sau B la aderenta pe carosabil umed, in sistemul UE de etichetare a pneurilor.

Nokian WR D4 Winter Safety Indicator (WSI)
Nokian WR D4 Winter Safety Indicator (WSI)

Indicatorii de siguranta prezenti pe suprafata benzii de rulare si pe flancul anvelopei sporesc confortul si siguranta conducerii. Driving Safety Indicator (DSI), dezvoltat si patentat de Nokian Tyres, este format din cifrele 8, 6 si 4 si se afla pe nervura centrala, indicand adancimea canalelor principale in milimetri. Lui i se alatura Winter Safety Indicator (WSI) simbolizat de  un fulg de nea, dispus in aceeasi zona ca si DSI. WSI ramane vizibil pana la o adancime de patru milimetri a canelurilor. O data ce WSI este uzat, conducatorul auto trebuie sa achizitioneze cauciucuri de iarna noi pentru a putea conduce in siguranta. Pe timpul schimbarii anvelopelor, zona de informatii de pe flanc poate fi folosita pentru a inregistra presiunea corecta, pozitia de montare precum și cuplul de strangere a piulitelor de janta.

Selectia cuprinzatoare a dimensiunilor  pentru gama de anvelope Nokian WR D4 variaza de la 14 pana la 20 inch, cu rating de viteza de la Q (160 km/h) la W (270 km/h). Anumite dimensiuni vor fi disponibil cu tehnologie Run Flat sau varianta XL.

Sursa: nokiantyres.com

9 Comentariu

  • Chirita Vlad
    Posted 02/11/2016 at 13:11

    Salut, azi mi-au ajuns si mie nokia wrd4. Astept sa dea prima zapada ca sunt tare curios.

    • Mosudan
      Posted 14/11/2016 at 16:50

      O sa fii mega multumit!aderenta , zgomot, consum

    • RoTa
      Posted 09/12/2016 at 17:46

      Fara griji …sunt foarte bune !

  • Robert Manila
    Posted 22/10/2017 at 06:08

    Azi le am cumparat si eu .sa vedem pe zapada .sa vedem si diferenta intre michelin alpin , dunlop winter response si nokian wrd4 .

  • NOKIAN WR D4 RUSINE
    Posted 08/08/2018 at 07:59

    Am folosit aceste NOKIAN WR D4 si dupa 3 ierni de utilizare aprox 1000-1500km pe sezon pot spune ca sunt foarte NEMULTUMIT de ele, dupa primul sezon deja sau tocit pe exterior cu toate ca unghiul de fuga a fost in regula.
    Aderenta foarte scazuta si pe asfalt umed si pe uscat la orice temperatura, si cand era frig -10 si la +10 la fel de scazuta. Locuind in constanta si mergand relativ putin cu ele fiind pe a doua masina nu le-am aruncat, dar consider ca prezinta un adevarat risc sa le folosesc.
    Pe cealalta masina am dunlop winter care sunt mult superioare nokianurilor.
    Mentionez ca ale mele au fost fabricate in Rusia, nu Finlanda, si ca le-am folosit doar pe perioda iernii in rest fiind depozitate intr-un beci.
    Dupa atata reclama am crezut ca sunt cauciucuri premium, insa au fost o mare dezamagire.
    NU voi mai cumpara niciodata Nokian.

  • Claudiu
    Posted 18/10/2019 at 15:20

    Nokian nu are fabrică în Rusia, deci….

    • Sorin
      Posted 04/10/2020 at 22:22

      Gresit Nokian are fabrica in Russia!

    • Costin
      Posted 17/10/2020 at 09:37

      Ce sa zic,tu esti mai special,au fost testate de specialisti si de conducatori auto ,ani de zile si rezultatul a fost foarte bun din ambele parti…eu, anul asta le inlocuiesc,(cu acelasi model,foarte multumit)din 2015/2016 in fiecare sezon si s’au comportat excelent … 5,5 mm…masina grea 1,5 t grand scenic 3….205 60 16 92 t…nu cunosc cauciucuri cu aderenta buna pe asfalt umed ,mâzgos….poate descoperi tu ceva 🙂

  • Vio
    Posted 01/10/2020 at 00:53

    Nokian Tyres’ production plants are located in Finland, Russia and the US.
    https://www.nokiantyres.com/company/about-us/production/

Lasa un comentariu

0.0/5