Skip to content Skip to footer

Anvelope de iarna testate de Auto Express – sezonul iarna 2014-2015

Kim Adams impreuna cu experti ai revistei engleze de specialitate Auto Express, au testat opt dintre cele mai bune anvelope de iarna pentru sezonul 2014-2015 :

Goodyear UltraGrip 9 91 H, Dunlop SP Winter Sport 4D 91 H, Continental ContiWinterContact TS 850 91 H, Hankook Winter I Cept RS 91 T, Michelin Alpin A4 91 T, Pirelli Snowcontrol Serie 3 91 H, Nokian WR D3 91 H,  Uniroyal MS plus 77 91 H. De asemenea, pentru o mai buna evaluare a termenilor de comparatie, au fost  testate o  anvelopa multianotimp – Vredestein Quatrac Lite 91 H si o anvelopa de vara –  Goodyear EfficientGrip Performance 91 V. Dimensiunea aleasa pentru realizarea testelor a fost 205/55 R16.

Au fost realizate urmatoarele teste:

Franare pe zapada –  pe zapada proaspata de pe pista de la Ivalo – Finlanda a fost masurata, in mai multe reprize, distanta de franare de la viteza de 25mph (40,23 km/h) pana la viteza de 3mph (4,8 km/h), eliminandu-se diferentele mari pe ultimi metrii pana la oprire;

Tractiune pe zapada – pe o panta acoperita cu zapada a fost masurata distanta parcursa, cu controlul tractiunii pornit, accelerand de la viteza mersului pe jos pana la viteza de 25mph (40,23 km/h). Au fost realizate 12 rulari si testul a fost repetat pentru a se asigura un rezultat valid;

Cercuri pe zapada – testeaza aderenta laterala eliberata de actiunea fortelor de franare si accelerare. Pe zapada proaspata stratificata se accelereaza in cerc pana cand botul masinii este impins in afara. Rezultatul se bazeaza pe o medie a mai multor tururi, rezultatele extreme fiind eliminate.

Manevrarea pe zapada – a fost testata pe pista rollercoaster Ivala, caracterizata prin complexitatea crescuta a traseului, cu diferente mari de nivel si zone cu vizibilitate redusa. A fost oprit controlul stabilitatii-EPS, dar a fost pastrat sistemul anti-blocare roti- ABS pe timpul unei  serii de ture;

Manevrarea pe  drum umed – a fost testata pe pista inundat Contidrom din Germania,  luandu-se o medie a timpilor pe ture, cu demaraje rapide si temperaturi in jurul punctului de inghet;

Franare pe  drum umed – testele au fost efectuate la temperaturile tipice iernilor  din Marea Britanie, in jurul punctului de inghet, utilizand sistemul special al complexului  Contidrom-Germania care asigura un tarmac (asfalt de aerodrom) acoperit constant, masurandu-se distanta de franare pentru a opri de la 50 mph (80,47 km/h). A fost calculata o medie de mai multe franari pentru a obtine un clasament final.

Acvaplanare liniara – Desi acest test nu implica o temperatura critica, capacitatea de a evacua apa de sub banda de rulare reprezinta cheia pentru conducere iarna. Acest test masoara viteza atunci cand canelurile si striurile benzii de rulare a anvelopei nu mai evacueaza apa. Cu o roata in apa adanca de 7 mm, s-a accelerat si masurat patinarea rotii fata de cealalta roata aflata pe asfalt uscat.

Acvaplanare in curbe – Acesta test este la fel ca si testul de la acvaplanare liniara, deoarece masoara viteza la care banda de rulare nu mai poate deplasa apa dedesubt si pierde aderenta. De data aceasta insa, canalele care evacueaza apa sunt distorsionate prin forte de virare. Masina este condusa printr-o sectiune circulara de autodrom, inundata, la viteze tot mai mari pana la pierderea aderentei.

Franare pe drum uscat – Testul reprezinta o medie de mai multe opriri de urgenta care declanseaza sistemul anti-blocare roti, masurandu-se distanta parcursa pana la oprire, de la viteza de 62 mph (99,78 km/h).

Manevrare pe  drum uscat – Testarea pe circuit cu curbe largi si schimbari rapide de directie pune la incercare blocurile benzii de rulare realizate din cauciuc moale. Timpi pe ture au fost folositi pentru a obtine un rezultat.

Zgomot in cabina – În timp ce evaluarea zgomotului produs de o anvelopa afisat pe etichetele UE este esentiala pentru mediul inconjurator, soferii sunt mai preocupati de zgomotul perceput in caroserie. Testul a fost realizat pe o intreaga gama de suprafete – inclusiv asfalt dur si beton – incepand de la aceeasi viteza de fiecare data, si luand in calcul o medie de valori de sunet.

Rezistenta la rulare – Acest element spune totul despre eficienta – cu cat o anvelopa ruleaza mai usor cu atat este nevoie de mai putin combustibil pentru a o invarti. Testul se efectueaza la standarde industriale, pe un interval de viteze. Ca observatie bruta, o diferenta de cinci procente la rezistenta la rulare echivaleaza cu un procent in economia de combustibil.

Pret – In opinia echipei de testare, costul nu este o modalitate de a alege un produs critic de siguranta cum sunt anvelopele, astfel incat pretul joaca  un rol relativ mic in rezultatul global. Preturile au fost precizate de site-ul Blackcircles.com si au fost transformate in lei la un curs de 5,86 lei/lira. Preturile de pe piata romaneasca pot sa fie mai mici.

Iata rezultatele consemnate :

Teste 1

Loc Franare zapada Tractiune zapada Cercuri zapada Manevrare pe zapada
1 Nokian 100 Nokian 100 Nokian 100 Nokian 100
2 Uniroyal 99.60 Uniroyal 99.20 Michelin 100 Goodyear 99.70
3 Goodyear 99.50 Continental 97.80 Uniroyal 99.90 Michelin 98.40
4 Continental 98.10 Michelin 97.90 Goodyear 99.40 Uniroyal 98.30
5 Michelin 98 Goodyear 97.10 Pirelli 99.40 Dunlop 98.10
6 Dunlop 97.00 Pirelli 94.10 Continental 98.30 Continental 97.50
7 Pirelli 95.80 Dunlop 93.70 Dunlop 97.60 Pirelli 97.40
8 Hankook 94.50 Hankook 92.60 Hankook 96.90 Hankook 96.10
Vredestein 88.50 Vredestein 93.60 Vredestein 94.60 Vredestein 95.00
Goodyear 39.30 Goodyear 29.60 Goodyear 0.00 Goodyear 0.00

Teste 2

Loc Acvaplanare liniara Acvaplanare curba Franare pe drum umed Menevrare pe drum umed
1 Nokian 100 Hankook 100 Continental 100 Pirelli 100
2 Uniroyal 99.30 Nokian 94.40 Pirelli 98.10 Continental 99.60
3 Continental 97.80 Goodyear 90.80 Michelin 96.20 Goodyear 99.20
4 Hankook 97.70 Continental 90.70 Goodyear 95.70 Michelin 98.70
5 Goodyear 96.70 Uniroyal 90.40 Uniroyal 95.40 Uniroyal 98.40
6 Michelin 94.50 Michelin 86.50 Dunlop 93.60 Dunlop 98.00
7 Dunlop 94.20 Dunlop 85.90 Nokian 92.50 Nokian 97.00
8 Pirelli 91.00 Pirelli 68.70 Hankook 90.40 Hankook 94.20
Vredestein 86.30 Vredestein 89.40 Vredestein 93.20 Vredestein 96.60
Goodyear 96.10 Goodyear 78.80 Goodyear 86.20 Goodyear 96.30

Teste 3

Loc Franare pe drum uscat Manevrare pe drum uscat Zgomot cabina Rezistenta la rulare
1 Nokian 100 Nokian 100 Pirelli 100 Continental 100
2 Dunlop 99.20 Hankook 99.90 Dunlop 99.80 Goodyear 98.80
3 Continental 97.90 Michelin 99.60 Continental 99.20 Dunlop 94.00
4 Pirelli 97.50 Pirelli 99.60 Goodyear 99.20 Michelin 87,10
5 Hankook 97.10 Goodyear 98.90 Uniroyal 99.20 Pirelli 85,90
6 Michelin 96.70 Continental 98.80 Michelin 99.10 Uniroyal 85,60
7 Goodyear 93.70 Dunlop 98.70 Nokian 98.80 Hankook 83,90
8 Uniroyal 93.70 Uniroyal 98.60 Hankook 98.00 Nokian 83,30
Vredestein 98.40 Vredestein 100.8 Vredestein 98.60 Vredestein 93,00
Goodyear 109.5 Goodyear 102.1 Goodyear 99.00 Goodyear 109,4

Teste 4

Loc Pret (lei) Clasament general
1 Hankook 483,39 Continental 100
2 Dunlop 539,06 Nokian 99.50
3 Goodyear 539,08 Goodyear 99.40
4 Michelin 583,01 Uniroyal 98.60
5 Nokian 591,80 Michelin 98.40
6 Uniroyal 597,66 Dunlop 98.00
7 Pirelli 626,96 Pirelli 96.90
8 Continental 709,00 Hankook 96.70
Vredestein 641,61 Vredestein 95.80
Goodyear 398,42 Goodyear NR
 
Verdictul de ansamblu 
Hankook si Pirelli ocupa locurile de jos ale clasamentului, dar acestea nu sunt in nici un caz dezonorate, fiind anvelope sigure, in cazul in care doresti anvelopele de iarna. La mijlocul clasamentului sunt Michelin, Dunlop si noile anvelope Uniroyal, care ofera performante similare. Nici o asociere nu este mai strans apropiata decat a fostilor  castigatori Goodyear si Nokian. Dar un alt fost campion reuseste sa ia gloria per ansamblu, sub forma superbului all-rounder Continental.
 

Lasa un comentariu

0.0/5