Din luna noiembrie echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna/anvelope all seasons va devein obligatorie. Nu multi conducatori auto sunt incantati de aceasta lege si se intreaba: cat de eficiente sunt cu adeverat aceste anvelope de iarna? Pe timp de iarna, nu este suficienta doar reducerea vitezei de deplasare. Diferenta unor metrii la franare poate insemna foarte mult pentru a evita o coliziune. Si daca va deplasati cu o viteza redusa, distantele de franare cu anvelope de iarna sunt mai mici cu cativa metri fata de cele cu anvelope de vara.
Sa luam un exemplu: La o temperatura de sub 7 grade Celsius daca va deplasati cu 80 km/ora pe carosabilul ud si sunteti nevoi sa franati pentru a va opri, cu anvelope de iarna va este necesara o distanta de 34 de metrii, in timp ce cu anvelope de vara distanta de franare este de 40 de metrii. In cazul de fata exista o diferenta de 6 metrii.
Cauciucurile de iarna sunt eficiente si pentru ca aderenta lor este superioara cauciucurilor de vara. O anvelope de vara isi pierde aproape complet aderenta si patineaza pe un drum acoperit cu gheata sau polei. Nu trebuie sa uitati ca aceste portiuni de drum acoperite cu polei sunt cele mai periculoase pentru deplasarea oricarui autovehicul. In cazul in care se intalnesc aceste portiuni de drum, trebuie sa se reduca din timp viteza, sa se mentina directia de deplasare fara a se face schimbari bruste de directie, iar accelerarile si franarile sa fie cat mai line sau evitate pe cat posibil. Evitati sa accelerati si sa faceti deplasari pe aceste portiuni de drum.
La temperature scazute amestecul de cauciuc special al unor anvelope de iarna nu se va intari, ci va ramane moale si suplu. Numarul mare de lamele ce se regasesc pe profilul unui anvelope de iarna, precum si modul in care sunt pozitionate pe calea de rulare permit cresterea aderentei pe o suprafata alunecoasa, implicit o eficienta ridicata. In plus, anvelope de iarna nu se uzeaza mai repede decat cauciucurile de vara, pentru ca profilul canalelor de evacuare a apei de pe banda de rulare este mult mai adanc.