Unul dintre cei mai apreciati ingineri de la Continental anticipeaza ca, pana in anul 2020, anvelopele vor fi fabricate 100% din materii prime regenerabile. In acelasi timp, a tinut sa precizeze faptul ca producatorilor de cauciucuri nu le va fi deloc usor sa gaseasca inlocuitori acceptabili pentru materialele utilizate, in prezent la scara larga.
Boris Mergell, Head of Material and Process Engineering pentru Continental, a declarat ca procentul de materiale din anvelope, care nu au la baza uleiuri pe care le folosim, in prezent este de aproximativ 45%, insa cresterea acestui procent la 100% nu este deloc un proces usor. ,,Nu toate materiile prime din componenta anvelopelor pot fi inlocuite pur si simplu cu materiale regenerabile”, a spus Mergell. ,,De multe ori aceste materiale au un impact negativ asupra franarii sau asupra rezistentei la rulare si nu suntem dispusi sa acceptam niciun compromis. De asemenea, inlocuirea la scara larga a materialelor fosile cu materii prime regenerabile nu este intotdeauna o solutie viabila, deoarece necesita suprafete de teren care ar putea fi deja folosite in industria alimentara”, a continuat acesta.
Printre schimbarile la care lucreaza inginerii echipei Continental se numara inlocuirea uleiurile fosile cu ulei de rapita si inlocuirea poliesterului cu viscoza pentru intarirea materialelor. In plus, compania producatoare mareste cantitatea de cauciuc reciclat de la anvelope vechi pentru a inlocui sinteticele si cauciucul natural. Alte metode alternative vizeaza fabricarea caucicucurilor din latex si inlocuirea carbonului cu silice (acid silicic). ,,Inca trebuie sa facem numeroase teste pe materialele si metodele pe care intentionam sa le folosim pentru a face progrese semnificative”, a declarat Boris Mergell, precizand ca dezvoltarea unor cauciucuri cu adevarat eco ar mai putea dura cinci ani.