In prezent, s-ar putea spune ca orice companie producatoare de anvelope participa in motorsport. Nu de putine ori aceasta strategie creaza mult entuziasm in jurul brand-ului respectiv. Cu toate acestea, producatorul are multe responsabilitati si poate ajunge la costuri considerabile de dezvoltare a produsului, ca sa nu mai vorbim de logistica si planificarea din spatele fiecarui tur de campionat. In general sponsorizarile motorsport ajung la un public tinta restrans – exceptand situatiile in care producatorul este prins in intrigi acide in mass-media, cum s-a intamplat de mai multe ori in decursul anilor.
In topul primilor cinci producatori de cauciucuri, doar unul a ales sa nu se implice in afacerea motorsport. Producatorul Continental a preferat sa investeasca bugetul de sponsorizare intr-un sport in care nu vezi nici urma de cauciuri, un sport care nu-si atrage atentie negativa din partea presei dupa fiecare campionat. Iar aceasta strategie este una benefica pentru companie. Fotbalul face parte, intr-un fel sau altul, din povestea Continental de mai bine de un secol. Inca de la inceput, producatorul german obisnuia sa isi bazeze comertul pe mingi fabricate din cauciuc moale, prima echipa de fotbal pe care a sponsorizat-o fiind clubul local Hanover 96 in anul 1950. Atunci nimeni cu facea publicitate pe stadion, iar reclamele de pe tricouri erau interzise, spre deosebire de ceea ce se intampla in prezent.
Incepand cu anul 1995, fotbalul a devenit un mijloc de sponsorizare pentru Continental, atunci cand UEFA a decis sa inlocuiasca Cupa Campionilor Europeni cu Liga Campionilor. Compania a devenit partener oficial, iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Producatorul considera ca Liga Campionilor a avut un efect mult mai puternic decat oricare alt eveniment sportiv, reusind sa creeze un adevarat entuziasm in randul potentialilor consumatori pentru brand-ului Continental. In ultimii ani, Continental a incheiat contracte de sponsorizare pentru FIFA World Cup, incepand cu evenimentul gazduit in Germania in 2006 si cu UEFA Euro in 2012.
Continental a sponsorizat Cupa Confederatiilor FIFA in Brazilia, iar in iunie 2013 a devenit partener oficial al Cupei DFB in Berlin. Printre altele, compania a mai sponsorizat echipele nationale de barbati din Spania si Olanda, echipa nationale de barbati si cea de femei din Franta, in timp ce in Anglia, Continental a sponsorizat FA Womens Super League. Sponsorizare din Anglia si Statele Unite ale Americii, s-a extins si la nivelul asociatiilor nationale de fotbal – FA si SUA Fotbal. Colaborarile cu sportul rege sunt promovate pe piata, propriul sondaj Continental aratand faptul ca din ce in ce mai multi soferi au asimilat aceasta asociere.
Continental atrage atentia asupra unui anumit sondaj prin care s-a ajuns la concluzia ca proiectele de sponsorizare din fotbal au ajuns la 100% din publicul tinta de baza. Producatorul a a ajuns la concluzia ca brand awerness-ul companiei a crescut in toate sectoarele din 2003, in unele cazuri cresterea fiind una substantiala. Aceasta situatie este valabila si pe piata germana, in care brand awerness-ul a crescut de la 88% la 93%. In Europa, cresterea cea mai remarcabila s-a simtit in Polonia si Rusia, ponderea fiind de la 45% la 62% si de la 30% la 55%, incepand cu anul 2012. Mai mult decat atat, Continental profita de pe urma unui noi trend – un interes din ce in ce mai mare pentru fotbal in randul fanelor de sex feminin. Astfel, compania are acces la un grup tinta la care se ajunge, de regula, ceva mai greu.
,,Acest sport extrem de popular, sportul rege s-a dovedit a fi o platforma de comunicare extraordinara pentru noi“, a comentat Nikolai Setzer, membru al Consiliului Executiv si sef al diviziei de anvelope Continental. ,,Incepand cu anul 1995 am resimtit o crestere constanta in brand awareness-ul companiei pentru gama premium. Este greu sa-ti imaginezi o lume in care Continental sa nu fie sinomim cu fotbal. In general, fotbalul joaca un rol extrem de important in societatea noastra si in special pentru marca noastra premium de anvelope Continental”, a incheiat acesta. Contractul Continental cu FIFA World Cup trebuie reinnoit anul viitor, iar parteneriatul actual cu UEFA va continua pana in anul 2016. Finala UEFA EURO 2016 va fi gazduita in Franta, o tara care este una dintre cele mai mari si mai importante piete europene Continental.