La jumatatea acestui an Continental a anuntat oficial lansarea noii sale game de anvelope all seasons CONTINENTAL AllSeasonContact. Acesta ar putea fi raspunsul producatorului german la succesul gamei de anvelope Michelin CrossClimate. Cu noul model AllSeasonContact, producatorul Continental ofera un pneu pentru uz urban in conditii meteorologice moderate. Pentru aceasta anvelopa multi-sezon, producatorul german a venit cu o combinatie inovatoare de desen al benzii de rulare, amestec de cauciuc, contur si structura a anvelopei. In acest sens, Continental a inregistrat o reducere considerabila a slabiciunilor existente anterior in ceea ce priveste proprietatile de iarna si vremea umeda a pneurilor destinate utilizarii pe tot parcursul anului. In acelasi timp, noul Continental AllSeasonContact ofera cea mai buna eficienta a consumului de combustibil in segmentul premium al gamei de anvelope all seasons.
Producatorul Continental considera modelul AllSeasonContact drept anvelopa potrivita pentru soferii care acopera un kilometraj mai mic iarna, si conduc in, si in jurul zonelor urbane, in conditii meteorologice moderate. Continental isi mentine insa punctul de vedere conform caruia, pentru toti ceilalti conducatori auto care nu utilizeaza automobilul in conditiile precizate, anvelopele specifice sezonului (gama de iarna sau gama de vara) ofera o siguranta si o performanta optima in interesul sigurantei rutiere maxime. Accentul in timpul dezvoltarii modelului AllSeasonContact a fost pus ferm pe necesitatea de a avea caracteristici bune de conducere in timpul iernii, manevrabilitate sigura in toate conditiile meteorologice si eficienta excelenta a combustibilului. Cu un echilibru perfect intre aceste caracteristici individuale ale pneului, noul profil directional all seasons se alatura celorlalte produse de succes din gama de cauciucuri Continental. Pentru utilizarea in timpul iernii, chimistii Continental au dezvoltat un compus cu siliciu cu o mare proportie de rasini pentru o buna aderenta pe drumurile umede si acoperite cu zapada.
Proportia ridicata de siliciu asigura o buna aderenta pe drumurile umede, in timp ce compozitia rasinilor, provenind de la tehnologia Cool Chili a modelului Continental WinterContact TS 860, asigura o buna aderenta pe drumurile acoperite de zapada. Acest compus adaptabil permite noii anvelope sa performeze ca aderenta cu drumurile umede si acoperite cu zapada – o cerinta esentiala pentru anvelopele destinate utilizarii pe tot parcursul anului. Desenul benzii de rulare al noului Continental AllSeasonContact reuneste, de asemenea, elemente dovedite ale anvelopelor premium de vara si de iarna Continental, care sunt recunoscute pentru siguranta lor. De exemplu, banda de rulare directionala a fost adoptata din familia actuala de anvelope de iarna. In acelasi timp, umerii deschisi asigura caracteristici bune de acvaplanare. Modelul rigid al suprafetei benzii de rulare, cu numarul scazut de striuri, asigura o manevrare precisa si distante scurte de franare pe asfalt uscat. Acestea sunt caracteristici mai tipice pentru cauciucurile de vara, care trebuie, de asemenea, sa asigure un nivel ridicat de siguranta la umezeala. Rezultatul este ideal pentru utilizarea in conditii de vara si de iarna, in special datorita faptului ca in iernile din Europa Centrala ploua o zi din trei.
Pe langa caracteristicile sale de manevrare in siguranta, constructia anvelopei a fost proiectata pentru a oferi cea mai buna eficienta a consumului de combustibil din clasa sa. Acest lucru o face deosebit de potrivita pentru soferii constienti de costuri, care rareori trebuie sa conduca in conditii meteorologice extreme. Pentru a atinge acest nivel al eficientei combustibilului, designerii anvelopei au creat un echilibru perfect intre distributia materialelor, geometria anvelopei si grosimea materialului. O comparatie a adancimilor de rulare ilustreaza acest punct: in timp ce o anvelopa de iarna tipica are o adancime de rulare intre 8,5 si 9,5 milimetri, o anvelopa de vara tipica are acum intre 6,5 si 7,5 milimetri. Regula de baza aici este ca adancimea mica a benzii de rulare face, de asemenea, o eficienta buna a combustibilului. Astfel, cu adancimea de rulare de 7,5 pana la 8,5 milimetri, modelul AllSeasonContact se afla chiar intre cele doua modele specializate. Atunci cand este combinata cu geometria optimizata a peretelui lateral, aceasta garanteaza o rezistenta foarte redusa la rulare, ajutand nu numai la economisirea combustibilului, ci si la reducerea incarcaturii asupra mediului.
Potrivit informatiilor despre produs publicate de catre producator, gama de anvelope Continental AllSeasonContact este disponibila incepand cu luna septembrie 2017. Pentru primul an, Continental incepe cu 33 de dimensiuni de la 14 la 18 inch, latimi de 165 pana la 245 mm, sectiuni transversale de 40 pana la 70 si rapoarte de viteza T, H si V. Anvelopa are atat simbolul fulg de zapada, cat si marcaj M + S. Anumite dimensiuni au primit o marca de etichetare a anvelopei U.E. de “B” pentru aderenta pe teren umed si rezistenta la rulare, dar producatorul nu a confirmat daca eticheta va fi vabila pentru toata gama de dimensiuni.
Sursa : Continental, continental-tires.com, tyrepress.com, tyrereviews.co.uk