Skip to content Skip to footer

Cum sa identificati o anvelopa cu pana de rulare

Anvelopele cu pana de cauciuc sunt anvelope care pot fi conduse “la pana” pe o anumita distanta dupa ce au fost intepate la o viteza redusa, ceea ce va permite sa conduceti pana la un mecanic. Distanta si viteza cu care se poate conduce cu anvelopele antipana dupa o intepatura depind de marca anvelopei si de greutatea pe care o are in acel moment masina. De obicei, va puteti da seama daca anvelopele sunt dezumflate uitandu-va la ele sau examinand alte detalii despre masina.

Metoda 1: verificati anvelopele

Cautati cuvintele “Run Flat”, “SSR”, “HSR”, “RF”, “Run On Flat”, “ZP”, “DSST”, “RFT” pe anvelopele dumneavoastra. Unele marci de anvelope care produc anvelope anti-intepatura eticheteaza pur si simplu anvelopa ca Run Flat, ceea ce usureaza sarcina proprietarului masinii. Cuvintele folosite pentru a identifica acest tip de anvelopa pot varia de la o marca la alta, dupa cum se arata in cazurile urmatoare:

  • PIRELLI: Cautati pur si simplu cuvintele “Run Flat” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa informatiile si numerele altor producatori.
  • CONTINENTAL: Cautati cuvintele “SSR” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa informatiile si numerele altor producatori.
  • HANKOOK: Cautati cuvintele “HSR” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa informatiile si numerele altor producatori.
  • YOKOHAMA: Cautati cuvintele “RF” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa informatiile si numerele altor producatori.
  • GOODYEAR: Cautati cuvintele “Run On Flat” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa informatiile si numerele altor producatori.
  • MICHELIN: Cautati cuvintele “ZP” sau “ZPS” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa numerele si informatiile altor producatori.
  • DUNLOP: Cautati cuvintele “DSST” pe peretele lateral al anvelopei, de obicei langa informatiile si numerele altor producatori.

Daca gasiti unul dintre aceste coduri RFT, SSR sau DSST pe anvelopele dvs., toate acestea se refera la anvelopele RUN FLAT. Bridgestone utilizeaza uneori codul RFT (Run Flat Tire) pe anvelopele sale pentru a desemna o anvelopa Run Flat. Continental foloseste codul SSR (Self Supporting Run Flat), iar Dunlop foloseste uneori DSST (Dunlop Self Supporting Tire).

Cautati aceste coduri pe peretii laterali ai anvelopelor, langa celelalte numere care indica dimensiunea si informatiile despre producator.

Daca gasiti unul dintre aceste coduri ROF, EMT sau ZP pe anvelopele dumneavoastra, acesta se refera la marci specifice. Mai multe marci de anvelope folosesc codul ROF (Run On Flat) pe anvelopele lor de tip run-flat, inclusiv Goodyear, Bridgestone si Dunlop. Goodyear foloseste, de asemenea, EMT (Extended Mobility Technology) pentru a desemna anvelopele run-flat. Unele marci, printre care Michelin si Yokohama, utilizeaza ZP sau ZPS (Zero Pressure System) pentru anvelopele run-flat.

Cautati oricare dintre aceste coduri pe partea laterala a anvelopelor, langa informatiile producatorului.

Metoda 2: aveti o masina cu anvelope originale

Consultati manualul de utilizare al masinii dumneavoastra. Cel mai direct mod de a afla daca aveti anvelope cu pana de rulare este sa consultati manualul de utilizare. Daca masina dvs. are inca anvelopele originale, manualul proprietarului va va explica tot ceea ce trebuie sa stiti despre anvelopele run-flat si TPMS (sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri).

Cautati anvelope run-flat pe masinile noi fabricate de anumite companii. Anvelopele run-flat au inceput sa ajunga pe piata masinilor noi la inceputul anilor 2000. Cu cat masina dumneavoastra este mai noua, cu atat este mai probabil sa fie dotata cu anvelope run-flat.

Companiile auto specifice utilizeaza cel mai frecvent anvelope run-flat pe masinile lor noi, in special BMW si Lexus. Toyota monteaza anvelope run-flat pe unele dintre coupé-urile si sedanurile sale. Daca aveti unul dintre aceste tipuri de masini cu anvelope originale, este posibil sa aveti anvelope run-flat.
Masinile BMW sunt de departe cele mai comune masini pe care veti gasi anvelope run-flat. Daca aveti un BMW mai nou, este foarte probabil ca acesta sa aiba anvelope run-flat.

Vedeti daca masina dumneavoastra este prevazuta cu o roata de rezerva sau nu. O masina cu anvelope originale de rulare la plat nu va avea o roata de rezerva in portbagaj. Daca masina dumneavoastra vine cu un kit de reparare a anvelopelor in portbagaj in loc de o roata de rezerva, este posibil ca aceasta sa aiba anvelope run-flat.

Daca inca nu sunteti sigur, verificati la dealerul dumneavoastra sau consultati manualul de utilizare pentru a afla.

Uitati-va pe tabloul de bord, pe partea soferului, pentru a vedea daca exista o lumina de avertizare a presiunii in pneuri. Masinile echipate cu anvelope run-flat au, de asemenea, un sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, care verifica presiunea aerului din pneuri. In cazul in care presiunea aerului este scazuta, se va aprinde o lumina care va avertizeaza cu privire la presiunea scazuta.

Manualul de utilizare va va explica unde sa cautati acest avertisment si ce trebuie sa faceti daca se aprinde.

Sursa »

Lasa un comentariu