Se poate? Sau ar trebui? Raspunsul simplu este – nu, nu ar trebui sa o faceti. Anvelopele de vara performante nu sunt pur si simplu proiectate pentru temperaturi apropiate sau sub zero grade Celsius. Iata o scurta explicatie a motivului.
Anvelopele de performanta de vara sunt prevazute cu compusi de cauciuc ai benzii de rulare proiectati pentru a oferi tractiune doar la temperaturi calde sau calduroase. Pe masura ce temperaturile coboara la 40 de grade Celsius, compozitia benzii de rulare a unei anvelope de vara de performanta se transforma dintr-un elastic maleabil intr-un plastic inflexibil, reducand drastic capacitatile de tractiune. Industria anvelopelor numeste acest proces “tranzitie de sticla”. Si, fara tractiune, vehiculului dumneavoastra ii va fi greu sa ramana pe sosea!
De fapt, in cazul in care anvelopele de vara de performanta ar fi expuse chiar si la temperaturi apropiate sau sub zero grade Celsius, pot aparea fisuri in compozitia benzii de rulare sau cioburi in blocurile benzii de rulare. Odata ce o anvelopa a fost deteriorata in acest mod, va trebui sa fie inlocuita. Si, deoarece ambele tipuri de deteriorari apar doar ca urmare a utilizarii sau depozitarii necorespunzatoare, acestea nu vor fi acoperite, de obicei, de garantia producatorului.
Asadar, ca sa recapitulam – nu conduceti anvelopele de vara in frig! Scuteste-te de durerea de cap a unui accident sau a unor anvelope deteriorate si treci la anvelope All-Season sau la anvelope de iarna dedicate toamnei – inainte de a incepe vremea rece.