Primul sedan electric de la Toyota, bZ3, propulsat de tehnologia BYD, a primit o primire calduroasa in prima sa zi pe piata. bZ3 a obtinut 5.000 de comenzi pe 16 aprilie, potrivit FAW-Toyota, societatea mixta a producatorului auto din China.
bZ3 a fost prezentat oficial in octombrie anul trecut, fiind al doilea model complet electric al Toyota din gama bZ (Beyond Zero).
Sedanul electric de la Toyota se va alatura SUV-ului bZ4X, primul vehicul electric global al constructorului auto japonez. bZ3 este dezvoltat in comun de BYD Toyota EV Technology – o societate mixta infiintata impreuna cu FAW-Toyota (o societate mixta creata de FAW Group si Toyota in 2000) si BYD, cel mai mare producator de vehicule electrice din China.
Desi bZ3 se bazeaza pe platforma Toyota e-TNGA (aceeasi utilizata pentru bZ4X), sedanul electric utilizeaza o baterie LFP Blade litiu-ion, un motor electric si un sistem de control electronic de la BYD.
bZ3 se diferentiaza de SUV-ul electric Toyota printr-un centru de greutate scazut si un interior imbunatatit, inclusiv cel mai mare sistem de navigatie multimedia suspendat de 12,8 inchi al producatorului auto.
FAW-Toyota a lansat primul sau model bZ3 in martie, cu o autonomie CLTC maxima de 616 km (aproximativ 382 mi) si un pret de pornire de doar 189.800 RMB (27.000 de dolari).
Sedanul electric Toyota bZ3 primeste o primire calduroasa
Dupa ce a fost pus in vanzare pe 16 aprilie, FAW-Toyota a declarat ca comenzile pentru sedanul sau electric bZ3 au ajuns la 5.000 de exemplare, iar ritmul de vanzari ar trebui sa continue sa creasca.
Modelul bZ3 va fi oferit in trei versiuni, inclusiv modelele Elite PRO, PRO cu autonomie mare si Premium cu autonomie mare.
bZ3 este disponibil cu doua dimensiuni diferite ale bateriei – 135 kW si 180 kW – ambele cu un cuplu maxim de 303 nm (224 lb-ft). In plus, doua pachete de baterii – 49,9 kWh si 65,3 kWh – asigura o autonomie CLTC de 517 km (321 mile) si, respectiv, 616 km (382).
Constructorul auto mai spune ca bZ3 se poate incarca de la 30% la 80% in 27 de minute cu incarcare rapida DC.
Potrivit FAW-Toyota, cei care cumpara intre 16 aprilie si 31 iulie 2023 vor fi eligibili pentru un “beneficiu limitat” de 15.000 RMB (2.180 de dolari).
Poate ca, vazand succesul din spatele primului sau sedan electric, compania va da un impuls pentru a vinde mai multe vehicule electrice.
Toyota s-a luptat pana acum in tranzitia catre vehiculele complet electrice, dupa o lansare dezamagitoare a bZ4X. Se pare ca acest parteneriat cu BYD ajuta producatorul auto sa isi gaseasca picioarele.
Dupa ce Koji Sato, noul CEO ales, a preluat functia in aceasta luna, multi au sperante mari ca poate schimba directia dupa ce liderul anterior, Akio Toyoda, a evitat in mod repetat sa se implice in totalitate in vehiculele electrice.
Desi Toyota nu intentioneaza sa aduca bZ3 in SUA, producatorul auto japonez planuieste un nou SUV cu trei randuri de scaune, ca parte a strategiei sale de a aduce pe piata zece noi modele EV pana in 2026.