Cand vine vorba de anvelopele personalizate, acestea devin din ce in ce mai populare atat in randul automobilistilor, cat si al producatorilor. Anvelopele de serie ar putea fi din ce in ce mai bune si mai capabile sa se potriveasca oricarui vehicul, dar acest lucru inseamna, de asemenea, ca producatorii doresc sa obtina mai mult control asupra modului in care anvelopele de pe vehiculele lor functioneaza si asupra comportamentului vehiculului. Aici intervin anvelopele de echipament original.
Desi anvelopele din comert sunt o optiune la fel de buna ca si anvelopele OE, pot exista unele ajustari si diferente intre cele doua. In acest articol, vom prezenta diferentele dintre cele doua si ceea ce poate oferi fiecare anvelopa.
Multe nume mari din lumea anvelopelor au inceput sa produca anvelope OE, inclusiv Michelin, unde Michelin Pilot Sport 4S este utilizat ca echipament de serie pe BMW G80 M3 si BMW G82 M4. Diferenta dintre anvelopele din comert, fata de aceasta anvelopa OE Michelin, este destul de drastica. Pneul OE 4S include 4 compusi, in loc de 2, ca versiunea de serie. Anvelopa OE are, de asemenea, o centura mai stransa in mijlocul anvelopei pentru un contact mai bun, o rigiditate imbunatatita a peretilor laterali si caneluri si adancime a benzii de rulare modificate.
Deci, ce este echipamentul original?
Echipament original inseamna ca o componenta a vehiculului care este selectata de producator pentru a fi montata pe vehicul este clasificata ca fiind standard. Acesta nu este utilizat doar pentru anvelope, ci poate fi folosit si pentru baterii, esapamente si multe altele.
Producatorii de anvelope colaboreaza indeaproape cu producatorul vehiculului pentru a-si asigura produsul ca echipament original. Faptul de a avea aceasta recomandare este una dintre cele mai inalte distinctii, iar anvelopele care sunt selectate au fost plasate in cea mai inalta consideratie de catre unii dintre cei mai importanti producatori auto. La randul sau, acest lucru inseamna ca si automobilistii pot avea incredere in marca si anvelopele selectate pentru vehiculele lor. De la sfera de cuprindere initiala la ipoteza, pana la testarea extensiva pentru a se asigura ca anvelopa se potriveste in mod ideal vehiculului.
Cum va puteti da seama daca este o anvelopa OE sau una de serie?
Marcajele de pe peretele lateral sunt principala modalitate prin care automobilistii pot descifra ce anvelope sunt OE. Multi dintre producatorii de top din lume, cum ar fi Mercedes, Audi si nu numai, tind sa aiba marcaje desemnate pe peretele lateral, care ii anunta pe oameni ca aceasta anvelopa a primit statutul de OE.
Fiecare litera si simbol este folosit de toti producatorii de anvelope, pentru a arata ca anvelopa respectiva a fost proiectata special pentru acel vehicul.
Alegerea anvelopei corecte
Cand vine vorba de schimbarea anvelopelor de pe vehiculul dumneavoastra, este foarte recomandat ca, daca aveti deja un vehicul care a fost echipat cu anvelope OE, sa ramaneti la acelasi si sa inlocuiti pur si simplu anvelopele cu versiuni noi ale celor montate anterior. Cu toate acestea, aceasta nu este o regula prestabilita, deoarece multe anvelope din comert pot fi in continuare foarte compatibile cu vehiculul dumneavoastra.
De exemplu, daca autovehiculul dvs. are anvelope Michelin in echiparea de origine, alegerea altor marci premium, cum ar fi Continental sau Pirelli, va poate oferi in continuare performante excelente, dar anvelopele recomandate ar fi tot cele montate in echiparea de origine.