Hankook a anuntat recent ca va lansa iON, prima sa familie de anvelope special conceputa pentru vehiculele electrice (EV) premium de inalta performanta.
Producatorul global de anvelope Hankook a brevetat la inceputul anului iON, o noua serie de anvelope disponibile in SUA, special concepute pentru vehiculele electrice (EV). Acum, seria a fost lansata oficial cu iON evo AS si iON evo AS SUV, urmand sa fie comercializata in 26 de dimensiuni diferite si sa permita diametre ale jantelor cuprinse intre 18 si 22 de inci.
Aceste noi fire exploateaza tehnologia EVolution de la Hankook, care se concentreaza pe uzura benzii de rulare, reducerea zgomotului si performante unice de aderenta pentru vehiculele electrice. De asemenea, acestea sunt adaptate pentru a functiona in toate anotimpurile, fara a face compromisuri in ceea ce priveste aderenta si rigiditatea generala.
Uzura uniforma si kilometraj mai bun
Modelul iON evo AS si iON evo AS SUV sunt fabricate cu noul compus EVolution de la Hankook, care cuprinde siliciu cu concentratie ridicata si materiale ecologice. Acesta este special conceput pentru a distribui uniform presiunea de pe sosea, prelungind astfel durata de viata a anvelopei.
Anvelopele dispun, de asemenea, de o tehnologie unica de intarire care ajuta la reducerea rezistentei generale la rulare, ceea ce poate oferi un kilometraj mai mare pentru vehiculele electrice.
Tehnologie antizgomot cu Hankook Sound Absorber™.
Cu motoare electrice silentioase si aproape fara piese in miscare, unul dintre cei mai mari contribuitori la zgomotul din vehiculele electrice este zgomotul rutier provenit de la anvelope. Astfel, Hankook a echipat iON evo AS si iON evo AS SUV cu tehnologia sa interna Sound Absorber™.
Tehnologia Knurling din interiorul canelurilor anvelopei ajuta la reducerea zgomotului din banda de rulare, in timp ce compusii care absorb zgomotul din interiorul cavitatii anvelopei ajuta la reducerea si mai mult a zgomotului din habitaclu.
Aderenta imbunatatita si o mai buna distributie a greutatii
Chiar daca pot avea dimensiuni similare cu cele ale omologilor lor cu combustie interna (ICE), pachetele grele de baterii litiu-ion pot adauga o greutate cu 10-20% mai mare la vehiculele electrice, ceea ce sporeste presiunea asupra pneurilor.
Pentru a contracara aceasta greutate suplimentara indusa, iON evo AS si iON evo AS SUV sunt construite cu tehnologia Hankook EV Contour Technology. Aceasta creste rigiditatea laterala cu 25% si rigiditatea in viraje cu 20% fata de anvelopele de turism echivalente pentru toate sezoanele. Acest lucru este obtinut printr-un profil de rigiditate ridicata si un design al benzii de rulare, impreuna cu ceea ce Hankook numeste “3D Grip Kontrol”, cu lameluri gasite pe benzile de rulare principale, oferind performante excelente in orice vreme.
“Anvelopele iON evo AS si iON evo AS SUV au fost dezvoltate pentru soferii de vehicule electrice care doresc sa isi maximizeze experienta de condus fara a sacrifica avantajele unice ale acestei noi clase de vehicule”, a declarat Kijong Kil, vicepresedinte al departamentului de dezvoltare RE. “Tehnologia EVolution de la Hankook, Hankook Sound Absorber si EV Contour Technology se reunesc ca baza pentru o anvelopa inovatoare, pentru toate sezoanele, care ofera rezultate remarcabile pentru vehiculele electrice.”
Avand in vedere ca un procent tot mai mare de soferi opteaza pentru noile vehicule electrice, iar producatorii auto lanseaza modele cu zecile, Hankook spera sa profite de aceasta explozie, iar anvelopele iON par a fi instrumentul potrivit pentru acest lucru.
In plus, tehnologia anvelopelor EV de la Hankook isi croieste drum si in lumea sporturilor cu motor, fiind o viitoare anvelopa care va fi utilizata in Campionatul Mondial ABB FIA Formula E. Anvelopa de cursa Hankook iON este asteptata sa debuteze in conditii de cursa in ianuarie 2023.