Dan Zelos a fost cel mai rapid pilot in campul Mini Challenge de la Oulton Park, in timp ce si-a consolidat impulsul pentru titlul de campionat al pilotilor.
In ciuda celei de-a doua curse care s-a incheiat devreme din cauza unui steag rosu, talentatul pilot de la Dereham, sustinut de Davanti Tires, a mentinut elanul castigat in castigarea lui Brands Hatch luna trecuta, deoarece isi propune coroana generala in acest sezon.
Zelos a aruncat imediat manusa in circuitul Cheshire, postand cele mai rapide sase ture ale zilei in timpul antrenamentelor libere, la o distanta de peste opt zecimi de secunda de oricare dintre cei 28 de rivali ai sai de mare calibru.
Pilotul de dezvoltare Excelr8 Motorsport British Touring Car Championship (BTCC) a depasit in mod similar foile de timp pentru majoritatea sesiunii de calificare de 30 de minute. Coechipierul Max Bird a intrat spre sfarsitul sesiunii pentru a obtine pole-ul cu doar 0.010s, dar toate privirile erau indreptate spre Zelos.
Aprins pentru a intoarce tabelele in prima cursa, Zelos a aruncat o privire la preluarea conducerii in turul de deschidere, dar nu a reusit sa faca o miscare. Fara sa se descurce, a ramas lipit de bara de protectie din spate a lui Bird, in timp ce perechea fara egal s-a indepartat rapid de urmaritorii lor.
El a pastrat presiunea asupra lui Bird pana la capat, obtinand inca sase puncte in plus pentru cea de-a doua cea mai rapida tura a campaniei si depasind pe toti adversarii sai pe noua din cele 13 ture ale cursei, in drumul spre prada secundelor.
De la a sasea pe grila partial inversata a doua zi, in fata camerelor de televiziune ITV4 in direct si – pentru prima data in aproape doi ani – o multime completa la bordul pistei, British Racing Drivers ‘Club (BRDC) Rising Star Zelos a facut un superb incepe si isi tine nervul tot drumul in jurul exteriorului primului colt pentru a avansa pe locul patru. S-a indreptat in turul doi, apoi a prins al treilea inainte de a se prinde rapid de coada liderilor in timp ce trio-ul s-a desprins de pachetul de urmarire.
Zelos a facut o miscare pentru a doua, cand cursa a fost marcata cu rosu in turul patru in urma unei reprize pentru Jim Loukes.
La repornire, a infasurat cu indrazneala acul intre cele doua sezatoare din randul din fata pentru a profita de initiativa pe alergarea in jos spre Cascades. Cu toate acestea, de indata ce a ajuns in fata, actiunea a fost oprita din nou – de data aceasta definitiv – datorita unei a doua rulouri de butoaie direct in spatele implicarii colegului de grajd al lui Zelos, Oliver Barker.
Rezultatul fiind numarat inapoi la prima oprire, lui Zelos i-a fost acordat locul al treilea.
„Cred ca ai numi asta un weekend de„ ce-ar fi daca ”, a spus tanarul de 23 de ani. „Oulton Park este o pista masiva de incredere. Chiar de la inceputul cuvantului, am fost foarte increzator in masina si am putut sa trec la limita la fiecare tura, ceea ce este o senzatie minunata.
„A fost minunat sa vad fanii retragandu-se in forta duminica, ceea ce a dat intregului loc un adevarat buzz. Mi-am putut spune imediat ca aveam o masina puternica sub mine pentru cursa a doua, ceea ce mi-a permis sa intru cu adevarat in atac si a fost dezamagitor sa nu vin cu victoria, dar trebuie sa tinem totul in perspectiva.
„Gandurile si condoleantele mele sunt transmise familiei maresalului implicat in teribilul accident de la Brands Hatch. Cel mai important lucru din Oulton Park a fost ca Ollie Barker era in regula. Tot ce am vazut in oglinda retrovizoare a fost o masina care zboara in aer, ceea ce nu vreau sa vad vreodata, iar pentru el sa iasa practic nevatamat este o dovada a puterii si sigurantei incredibile a acestor Minis. ”
Este o schimbare rapida pentru Zelos acum, deoarece Mini Challenge se indreapta spre Knockhill-ul Scotiei pentru urmatoarele trei curse, pe 14/15 august.