Presiunea anvelopelor
Ar trebui sa va verificati presiunea in anvelope lunar, intrucat presiunea corecta a anvelopelor reduce riscul pierderii controlului vehiculului dumneavoastra. De asemenea, va protejeaza anvelopele impotriva uzurii premature si a deteriorarii ireversibile a constructiei interne. Presiunea anvelopelor poate scadea din cauza unor mici perforatii, a evacuarii naturale a aerului prin componentele anvelopei sau chiar a unei scaderi a temperaturilor ambiante. Verificati presiunea anvelopelor, inclusiv cele de rezerva, lunar si inainte de orice calatorie lunga, de preferinta cand anvelopele sunt reci (nu au rulat cel putin 2 ore sau au rulat mai putin de 2 mile la viteza mica).
Este important sa verificati presiunea o data pe luna, deoarece umflarea sub sau peste poate reduce durata de viata a anvelopelor, poate afecta performanta acestora si poate creste riscul de deteriorare, iar presiunea corecta a anvelopelor va economisi chiar combustibil. Presiunea recomandata a anvelopelor poate fi gasita in manualul de utilizare al vehiculului dvs. sau pe o eticheta de pe usa sau cadrul usii vehiculului sau pe interiorul clapetei de combustibil.
Presiunea recomandata a pneului NU este situata pe pneu. Presiunea de umflare afisata pe peretele lateral al pneului este presiunea maxima de umflare a pneului.
Uzura si adancimea anvelopelor
Asigurati-va ca verificati in mod regulat adancimea benzii de rulare a anvelopelor si inlocuiti-le atunci cand acestea sunt purtate. Acest lucru va garanta aderenta si aderenta maxima. Schimbati anvelopele inainte ca adancimea benzii de rulare sa fie purtata la 1,6 mm. Siguranta si mobilitatea dvs. depind de un nivel bun de adancime a benzii de rulare, deoarece canelurile benzii de rulare disperseaza apa de sub anvelopa, ajutand la mentinerea controlului, cu cat ramane mai multa adancime a benzii de rulare pe anvelope, cu atat mai multa apa se pot dispersa, reducand riscul de acvaplanare si presiunea corecta a aerului, precum si intretinerea regulata a vehiculului, va vor asigura ca anvelopele sa aiba cele mai bune performante pentru cel mai lung timp posibil.
Balansare
Echilibrarea ajuta la prevenirea uzurii premature a anvelopelor si elimina vibratiile. De asemenea, protejeaza suspensia, sistemul de directie si rulmentii vehiculului dumneavoastra. Aveti rotile echilibrate atunci cand o anvelopa este inlocuita, o greutate echilibrata este mutata sau indepartata sau achizitionati anvelope noi. Veti sti ca o roata este dezechilibrata atunci cand o zona este mai grea sau mai usoara decat restul. Acest lucru va provoca uzura inegala si rapida a benzii de rulare, vibratii, mai multa stres pe partile frontale si pe partile frontale pentru uzura prematura.
Anvelope spate
Rotile din spate nu sunt conectate la volan, ceea ce face extrem de dificil sa le judeci aderenta in timp ce conduci. Va recomandam ca anvelopele noi sau cele mai putin uzate sa fie montate pe rotile din spate pentru a asigura un control mai bun la franarea de urgenta sau la virajele stranse atunci cand drumurile sunt alunecoase, mai putin risc de pierdere a controlului vehiculului, in special pe suprafete umede si o mai buna mentinere a drumului, in special in situatii dificile, indiferent daca masina dvs. este cu tractiune fata sau spate
Alinierea rotilor
Este dificil de vazut daca rotile si osiile sunt aliniate corect in timp ce conduceti. Dar daca geometria suspensiei vehiculului dvs. este incorecta, manevrabilitatea acesteia poate fi modificata si siguranta dvs. este compromisa. Daca anvelopa dvs. a intrat in contact cu un obiect solid, cum ar fi o bordura sau o groapa, sau ati observat o uzura neuniforma a anvelopelor dvs., va rugam sa mergeti la un specialist in anvelope pentru a fi inspectat cu atentie. Este important sa asigurati alinierea corecta pentru a obtine cea mai buna manevrabilitate a drumului, pentru a va proteja anvelopele de uzura neregulata si / sau rapida si pentru a economisi combustibil.
Supapele si capacele supapelor
Supapele si componentele lor sunt de obicei realizate din cauciuc, astfel incat acestea sunt supuse deteriorarii in timp. Inlocuirea acestora atunci cand cumparati anvelope noi este un mod ieftin de a va proteja anvelopele, vehiculul si pe dumneavoastra. La viteze mari, o tija de supapa din cauciuc crapata si deteriorata se poate indoi de la forta centrifuga si permite pierderea de aer. Capacul supapei este, de asemenea, important. Este garnitura de aer primara si ajuta la evitarea particulelor de praf si murdarie. Trebuie sa verificati daca supapele si capacele supapelor sunt in stare buna pentru a mentine o etansare etansa, pentru a mentine presiunea corecta a anvelopelor si pentru a asigura o durata de viata mai lunga.
Reparatii anvelope
Atunci cand o anvelopa trebuie reparata, este esential ca un specialist in anvelope sa scoata anvelopa de pe roata si sa o inspecteze din interior. Acest lucru este necesar deoarece deteriorarea interna nu este vizibila in timp ce anvelopa este montata pe roata. Un specialist in anvelope va asigura conformitatea cu procedurile de asamblare, demontare, echilibrare si umflare a anvelopei si inlocuirea supapei. Acestia vor verifica starea interna a anvelopei, detectand orice deteriorare care nu este vizibila la suprafata. Asigurati-va ca anvelopa este montata corect, optimizand manevrabilitatea si confortul. Asigurati-va respectarea normelor legale ale producatorului in alegerea anvelopelor: structura, dimensiune, cod de viteza, capacitate de incarcare. Asigurati-va conformitatea cu presiunile recomandate de producatorul vehiculului.
Durata de viata a unei anvelope
Nu este posibila prezicerea cu precizie a duratei de viata a unei anvelope specifice.