Skip to content Skip to footer

Ce este nou in 2019 la anvelopele Pirelli Formula 1

In calitate de furnizor exclusiv de pneuri pentru cursele de Formula 1 pentru al noualea sezon consecutiv, producatorul Pirelli face cateva schimbari in gama de anvelope. Acest lucru nu este nou – Pirelli si-a schimbat anvelopele intr-o oarecare masura in fiecare an – dar schimbarile aduse amestecurilor de cauciuc din acest an, care isi vor face debutul pe 2019 saptamana aceasta, la testele de pre-sezon de pe Circuitul din Barcelona, ofera cateva diferente fundamentale fata de ceea ce ne-am fi asteptat recent.

Trei culori, cinci amestecuri

Vor exista numai trei culori folosite pentru a reprezenta anvelopele slick la fiecare cursa din 2019: alb pentru cel mai dur compus din weekend, galben pentru cel mediu si rosu pentru cel mai moale compus. In total, vor fi disponibili cinci compusi in acest an: sunt numerotati de la 1 la 5, mergand de la cel mai dur la cel mai moale. Deoarece toti cei cinci compusi se afla pe pista la testul de pre-sezon la Barcelona, cel mai dur (C1) si cel mai moale compus (C5) nu vor purta dungile obisnuite in timpul testului. Compusii C2, C3 si C4 vor purta, in schimb, marcajele obisnuite cu benzi: alb, galben si, respectiv, rosu. Acest lucru se va intampla numai in timpul testelor: pentru weekend-urile Grand Prix vor fi doar trei compusi la fiecare cursa.

Anumite pneuri fara marca se vor vedea si in Barcelona; aceste anvelope prototip vor fi utilizate in timpul testelor numai pentru a evalua evolutiile potentiale pentru viitor. Exista un program de testare personalizat care este in prezent finalizat pentru 2020, care va implica toate echipele intr-o serie de sesiuni din acest an. Pirelli a spus ca detaliile acestui program vor fi lansate in curand.

In acest an, temperatura maxima a huselor de incalzire din spate va fi redusa la 80 de grade Celsius, in timp ce temperatura huselor de incalzire din fata va ramane la nivelul actual de 100 de grade Celsius. Pirelli spune ca acest lucru va ajuta la incalzirea anvelopei din fata si, de asemenea, va reduce riscul de granulare, in special la temperaturi ambiantale scazute. Ca urmare, presiunile de pornire ale anvelopelor din spate au fost reduse corespunzator.

Benzi de rulare mai subtiri,  game de operare mai largi

Pirelli a furnizat o banda de rulare mai subtire pentru cursele selectate, unde asfaltul a fost mai nou, anul trecut. Acest lucru a reusit sa previna supraincalzirea si, ca urmare, a fost adoptata o reducere similara a benzii de rulare pentru toate anvelopele din 2019. Prin urmare, constructia anvelopei va fi exact aceeasi pentru fiecare cursa din acest an.

Pirelli adauga ca intervalele de lucru pentru fiecare compus sunt putin mai mari in 2019; fiecare compus a extins temperatura de functionare superioara pentru a reduce potentialul de supraincalzire. De la cele mai dure la cele mai moi, intervalele de temperatura sunt:

  • C1    110-140° C
  • C2   110-135° C
  • C3   105-135° C
  • C4    90-120° C
  • C5    85-115° C

Noile anvelope intermediare si de ploaie – culorile raman aceleasi

Pirelli a introdus anvelope intermediare si de ploaie complet noi pentru acest an, anvelopele Cinturato Green si Blue. Cea intermediara este conceputa pentru a acoperi o gama mai larga de conditii decat predecesoarea sa, ceea ce inseamna o tranzitie mai eficient intre pneurile slick si cele de ploaie. Pirelli adauga faptul ca anvelopa are performanta imbunatatita pe drum umed. Anvelopa de ploaie este, de asemenea, complet noua, cu un profil reproiectat, care ofera o rezistenta sporita la acvaplanare si o mai buna manevrabilitate in ploaie torentiala.

In 2018, au fost omologate doua game paralele de pneuri de ploaie si intermediare: unele pentru temperaturi mai ridicate si unele pentru temperaturi mai scazute. In acest an, deoarece anvelopele sunt mai versatile, exista doar o anvelopa intermediara si o anvelopa de ploaie pe tot parcursul anului.

Sursa: press.pirelli.com; tyrepress.com

Lasa un comentariu

0.0/5