Cu mult inainte de lansarea oficiala, petrecuta la sfarsitul lunii august 2015, noua gama de anvelope CONTINENTAL SportContact 6 a generat un interes enorm datorita performantelor deosebite anuntate de catre producator – aderenta, stabilitate si performante maxime pe carosabil uscat pentru viteza de pana la 350 km/h. Modelul SportContact 6 combina caracteristicile a doua anvelope de vara importante din portofoliul Continental: mult apreciatul ContiSportContact 5 P, pozitionat in partea de top a segmentului UHP si ContiForceContact axat pe oferirea de performante deosebite in special pe piste de curse. Practic, datorita performantelor sale, CONTINENTAL SportContact 6 este creditat cu o imbunatatire cu 14% a preciziei directiei, 11% a manevrarii pe drum uscat, 7% a durabilitatii si confortului, 4% a aderentei generale si cu 2% a aderentei pe carosabil umed fata de modelul ContiSportContact 5P.
Producatorul doreste sa genereze un nou segment denumit Ultra Performance Ultra High (U-UHP) si sa concureze pe zona clientilor pasionati de viteza, care este dominata acum de gama de anvelope MICHELIN Pilot Super Sport, castigatoare de 14 ori a raliului de la Le Mans.
Performantele imbunatatite ale cauciucurilor SportContact 6 au la baza o serie de noi tehnologii realizate de catre echipa Continental pentru a remedia in primul rand aspectele deficitare constatate la modelele ContiSportContact 5 si ContiSportContact 5 P. Noul model aduce in plus o imbunatatire in ceea ce priveste distantele de franare pe carosabil uscat si ud, aderenta pe carosabil ud, nivelul de confort si stabilitatea directiei, fiind mai moale pentru o anvelopa sport. CONTINENTAL SportContact 6 beneficiaza de un amestec de cauciuc superelastic pentru banda de rulare, Black Chili, dezvoltat exclusiv pentru aceasta anvelopa, caracterizat prin microflexibilitate si aderenta maxima in toate directiile, fiind suficient de moale pentru a se plia pe suprafetele rutiere inegale la nivelul nanoscopic, asigurand o aderenta optima atunci cand este impins la limita si realizand imbunatatirea performantelor de franare.
Fiind proiectata pentru masini sport pure, cum sunt Porsche 911 sau Audi R8, gama de cauciucuri de vara SportContact 6 trebuie sa ofere un control, aderenta si stabilitate maxime pentru viteze de pana la 350 km/h, caracteristici care au fost obtinute prin implementarea unei benzi textile de invelire sub banda de rulare, realizata cu un nou material sintetic – Aralon 350. Materialul de armare inovator este obtinut din impletirea a doua fire de aramid cu un fir de nylon, fiind de obicei utilizat in industria aerospatiala si balistica, avand rolul de a preveni deformarea anvelopei pana la viteza maxima si pentru imbunatatirea franarii, manevrarii si a performantei de stabilitate. Pastrand profilul asimetric al predecesoarei, CONTINENTAL SportContact 6 beneficiaza de un nou desen al benzii de rulare, cu trei zone, realizat prin utilizarea tehnologiei Force Vectoring si bazat pe Macro Blocuri, care ajuta la un transfer mai uniform al fortele prin anvelopa, asigurand o precizie mai buna a directiei si o rezistenta mai buna la fortele laterale ce actioneaza la efectuarea virajelor.
Producatorul Continental a invitat specialistii de la publicatii britanice pe pistele de test de la Bilster Berg Drive Resort din Germania pentru a descoperi si a se convinge real de calitatile noilor cauciucuri de vara. Au fost folosite trei autoturisme 4×4 hatchback sport – VW Golf R, Mercedes A45, Audi RS3 si un Porsche Cayman GTS. In testul pe pista uscata, anvelopele montate pe VW Golf R au impresionat, realizand un timp extrem de bun per tura si oferind un raspuns excelent la manevrare si o senzatie extrem de buna in virajele la limita. Amintirea peretelui lateral moale al anvelopelor 5 P a fost uitata repede, CONTINENTAL SportContact 6 etaland o mai buna stabilitate la viteze mari, cel mai bine evidentiata printr-o manevra rapida de volan stanga-dreapta care a facut sa danseze masina la limita aderentei. La urmatoarele doua autoturisme – Audi RS3 si Mercedes AMG A45 – SportContact 6 a profitat in totalitate de tractiunea integrala, oferind tractiune excelenta si confirmand capacitatea, deosebit de impresionanta, de a rezista la supraincalzire. Aceeasi impresie deosebita a lasat-o si testarea pe carosabil umed cu Porsche Cayman GTS, masina fiind stabila pe linie dreapta si la franare si fara grija acvaplanarii la viteze mari, oferind aderenta, timpi de raspuns si echilibru la cele mai inalte standarde.
Concluzia unanima a fost ca aceste anvelope CONTINENTAL SportContact 6 sunt un pas vizibil inainte si au confirmat in general afirmatiile producatorului, fiind un produs sport excelent, de clasa, care isi va pune amprenta pe testele ce urmeaza a fi realizate in cursul anului 2016. SportContact 6 va inlocui in cele din urma modelul ContiSportContact 5P si ocupa nivelul superior in gama de cauciucuri Continental.
Portofoliul, la lansarea pe piata, cuprinde 41 de dimensiuni disponibile cu latimi intre 225 si 335 si indice de viteza (ZR)Y; acestea sunt grupate in principal in populara categorie 19 si 20 inch, dar puternic in crestere in zona 21 inch si pana la 23 inch, segment care este reprezentat de 11 dimensiuni. Producatorul Continental se asteapta la un nivel crescut de interes din partea clientilor de echipamente de prim montaj, precizandu-se ca 27 de dimensiuni sunt in prezent in curs de dezvoltare impreuna cu producatorii de vehicule. Primele doua omologari de echipamente originale CONTINENTAL SportContact 6 sunt aprobate pentru Honda Civic R si Audi R8 (pentru dimensiunile de 19 si 20 inch); vor urma accesorii suplimentare pentru Audi, precum si omologari pentru BMW, Mercedes-Benz, Porsche si Maserati.
Surse: www.continental-tyres.com; www.tyrereviews.co.uk; www.continental-tyres.co.uk; blog.conti-online.co.uk; www.evo.co.uk.