In etapa a doua de testari organizate de revista Auto Bild, primele 18 anvelope cu dimensiunea 185/60 R14, clasate dupa testele de franare liniara pe drum uscat si umed, au fost supuse altor teste printre care enumeram acvaplanare, acvaplanare in curbe, manevrabilitate, confort si zgomot la rulare.
Cele 18 anvelope care au continuat cursa sunt : Pirelli Cinturato P1 Verde, Continental PremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Bridgestone Turanza T001, Hankook Kinergy Eco K425, Nexen N’blue HD Plus, Sava Intensa HP, Goodyear EfficientGrip Performance, Fulda EcoControl HP, Roadstone CP 661, Zeetex ZT 1000, Vredestein Sportrac 5, Falken Ziex ZE914 Ecorun, Michelin Energy Saver +, Uniroyal RainExpert, Kumho Ecowing ES01 KH27, Barum Brillantis 2, Semperit Comfort Life 2, Apollo Alnac 4G, Yokohama BluEarth AE-01.
Lista completa de teste si ponderile fiecaruia in nota finala sunt prezentate in tabelul alaturat.
La o adancime de 7 mm a stratului de apa, candidatele pierd contactul cu pista incepand de la 97 km/h. Pneurile de ploaie de la Uniroyal rezista pana la 104 km/h. In viraje, diferentele dintre candidate sunt mult mai mari. Pneurile de la Bridgestone, Dunlop si Sava ofera cele mai bune rezerve de securitate. Comportamentul dinamic de rulare al lui Polo face usoara aprecierea pilotilor nostri de test. Pneurile de la Bridgestone, Goodyear, Dunlop si Hankook entuziasmeaza prin directionarea incisiva si comportamentul de rulare echilibrat. In schimb, o subvirare pronuntata (puntea fata impinge in afara virajului) duce la scaderea punctajului la Apollo, Roadstone, Zeetex si, mai ales, Yokohama. Testul pe pista uda furnizeaza rezultate clare: cu cat este mai rapid timpul pe runda, cu atat este mai buna aderenta pe carosabil ud. Un ghidaj lateral precis, precum cel dovedit de specialistele probelor pe carosabil ud Bridgestone, Dunlop, Pirelli, Vredestein si Hankook, fac posibile manevrele de evitare rapide si o deplasare sigura in viraje. BlueEarth Ae-01 de la Yokohama, in comparatie cu restul candidatelor, iese mult prea usor in afara virajului. Pneurile standard cu latimea 185 nu fac parte din categoria produselor sportive, dar se merge bine pe Vredestein, Dunlop, Hankook si Conti. In schimb, Uniroyal si Roadstone manevreaza destul de imprecis. Tocmai cele doua produse ieftine „Made in China“ arata celor premium cum este posibila reducerea zgomotului la rulare. 3 dB considerabili (practic o dublare) reprezinta diferenta de zgomot dintre pneurile silentioase de la Zeetex si Roadstone in comparatie cu mai zgomotoasele pneuri de marca de la Bridgestone si Fulda.