Skip to content Skip to footer

Nokian Tyres – prima anvelopa de iarna din lume care a obtinut nivelul A la rezistenta la rulare.

New_Nokian_Hakkapeliitta_R2_BMWi3_024 Producatorul finlandez de anvelope a anuntat in decembrie 2014 ca a obtinut nivelul A la rezistenta la rulare, in conformitate cu etichetarea EU, pentru noul model de anvelopa de iarna Nokian Hakkapeliitta R2 cu dimensiunea 155/70 R19 84Q  dezvoltat in special pentru  automobilul electric BMW i3.

Acesta va fi disponibil pentru consumatori începand cu luna ianuarie 2015, pe pietele traditionale ale Nokian- tarile nordice si Rusia, dar si pe alte piete acolo unde sunt conditii de iarna grele. De asemenea este pregatita si anvelopa de iarna Nokian Hakkapeliitta R2 cu dimensiune 215/45 R20 95R XL, conceputa pentru noul hibrid BMW i8, care va fi introdusa în luna februarie-martie 2015.

La anuntarea debutului acestei noi anvelope, Nokian Tyres a subliniat faptul ca anvelopele de iarna existente pe piata au evaluari la rezistenta la rulare între nivelurile C si E, astfel ca nivelul A obtinut de Nokian Hakkapeliitta R2 poate oferi o rezistenta la rulare mai mica cu aproximativ 30% în raport cu acestea. Economia de energie obtinuta de la rezistenta la rulare inferioara creste raza de actiune a vehiculului.

Printre principalele calitati ale noii anvelope se pot enumera :

– rezistenta extrem de redusa la rulare maximizeaza raza de actiune;

– aderenta de prima clasa pe gheata si zapada;

– confortul si linistitea de a conduce vehicule pe drumurile nordice dure.

La realizarea noii anvelope au fost implementate o serie de elemente inovative printre care se pot enumera:

Nokian Intelligent eSilica – compus de cauciuc cu siliciu si ulei de rapita care asigura o aderenta exceptionala pe gheata, zapada, sau carosabil umed si o excelenta rezistenta la uzura, marind raza de actiune.

Conceptul Nokian Cryo Crystal – care asigura aderenta de iarna de prima clasa si o capacitate mai mare de manevrare.

HakkapeliittaR2_Pump_sipe  Striuri „pompa” – realizeaza pomparea apei de sub pata de contact, asigurand stabilitate si aderenta sigura.
„Gheare de prindere” – elemente geometrice cu muchii multiple, dispuse intre blocurile benzii de rulare care asigura aderenta pe gheata si zapada in special la accelerare si franare. HakkapeliittaR2_Grip_claws
HakkapeliittaR2_Sipe_activators_II Activatori de striuri – situati pe marginile benzii de rulare stimuleaza functionalitatea striurilor în conditii de drum alunecos. Striul larg activeaza unul mai îngust.
„Gheare de noroi” – elemente triunghiulare ascutite dispuse in zona umarului care previn alunecarea pe zloata si acumularea de noroi intre blocuri. HakkapeliittaR2_Slush_claws

 

Nokian_Hakkapeliitta_R2_ultra_low_rolling_resistance_a

“Suntem mandri de a fi in masura sa oferim mai multa aderenta iarna, mai putine griji, si, in special, o raza mai mare de actiune pentru numarul tot mai mare de proprietari de automobile electrice. Contributia la un transport mai sigur si mai ecologic este, de asemenea, un principiu important pentru dezvoltarea de produse”, a declarat managerul departamentului Dezvoltare Produse, Jarno Ahvenlammi de la Nokian Tyres. Acest nou membru al familiei Nokian Hakkapeliitta  reprezinta tehnologia viitorului, si permite conducerea in siguranta, economic, si de inalta performanta pe zapada si gheata  pe timpul iernilor nordice.

Lasa un comentariu

0.0/5