Surse FIA au confirmat ca producatorul de anvelope Michelin si-a exprimat interesul de a reveni in circuitul curselor de Formula 1. Aceste surse au declarat pentru revista Autoweek, ca desi se intentiona ca Pirelli sa ramane singurul furnizor in 2014, stabilindu-se deja aranjamentele comerciale cu ambele echipe si cu CEO-ul F1, Bernie Ecclestone, adevarul este ca nu s-a semnat inca un acord si FIA nu a emis inca o oferta oficiala pentru contractul de furnizare.
In anul 2010, directorii echipelor participante in Formula 1 dezbateau intre Michelin si Pirelli ca furnizor de anvelope pentru sezonul 2011, optand in cele din urma pentru compania Pirelli. Cel mai probabil, FIA va purta discutii cu toti posibilii furnizori pentru a stabili daca acestia ar fi interesati de un parteneriat cu Michelin. Evenimentele recente au slabit pozitia companiei Pirelli fata de FIA si fata de celelalte echipe, care si-ar dori o schimbare, nemultumite fiind de faptul ca trebuie sa plateasca pentru furnizarea anuala. O alta problema majora este reprezentata de faptul ca Bernie Ecclestone este in relatii bune cu Pirelli si este multumit de acordul comercial lucrativ dintre F1 si producatorul italian de anvelope. In acelasi timp, deja nu mai este niciun secret faptul ca presedintele FIA Jean Todt se afla in relatii bune cu echipa Michelin. Mai exista la mijloc si alte aspecte-cheie, precum faptul ca Michelin a spus intotdeauna ca prefera competitiile si ca isi doreste sa opteze pentru anvelope low-profile, precum cele folosite in alte forme de sport de nivel superior.
Pozitia neoficiala a celor de la FIA este ca anvelopele actuale F1 sunt unice, si ca o schimbare nu-si are locul atunci cand sunt la mijloc compromisuri tehnice. In plus de asta, rotile ar fi mai grele si posibil letale in accidente. Intre timp, Pirelli face presiuni pentru o schimbare in dimensiunea anvelopelor din spate in 2014, dupa ce a strans mai multe informatii de la echipele participante cu privire la noile pachete auto/motor, in ceea ce priveste nivelurile de apasare aerodinamica preconizate si greutatea suportata de anvelope. Producatorul italian vrea o suprafata de contact mai mare, care ar putea fi realizata printr-o combinatie intre un diametru si o latime mai mare. Marirea latimii ar implica modificari semnificative de proiectare pentru echipe, ceea ce ar duce la intarzierea proiectelor pentru 2014.
Publicatia germana Auto Motor und Sport este de parere ca Michelin isi va exprima dorinta de a licita pentru contract. Intrebare este: cand va fi gata echipa Michelin sa puna lucrurile in aplicare? Oare pana in 2014? Foarte putin probabil, cred cei de la Auto Motor und Sport. Este mult prea tarziu pentru o oferta care sa acopere anul 2014, avand in vedere ca echipele trebuie sa fie informate cu privire la dimensiunile cauciucurilor pana la 1 septembrie. Pirelli priveste noua situatie cu scepticism. ,,Ne dorim claritate in acest an,” a comentat Paul Hembery Pirelli Director Motorsport. ,,Contractele noastre cu titularul de drept se intind pe urmatorii cinci ani. Daca de-abia anul viitor primim o oferta pentru 2015, atunci nu vom fi multumiti de situatie”, a incheiat acesta.