Pirelli a dezvoltat o serie de cauciucuri pentru Audi Group, special concepute pentru a reduce zgomotul din interiorul vehiculului prin folosirea unui strat de burete poliuretan montat la linie interioara a anvelopei. Producatorul de anvelope sustine ca noua inovatie “Pirelli Noise Cancelling System” poate reduce zgomotul perceput in interiorul masinii de la 2 la 3 decibeli.
Prin intermediul acestui procedeu, Pirelli incearca sa rezolve problema zgomotul cauzat de vibratiile produse atunci cand aerul din interiorul anvelopei este comprimat in contact cu solul. Zgomotul este transmis de la anvelope la butucul rotii, ajungand in cele din urma in interiorul cabinei masinii prin intermediul directiei si a componentelor suspensiei. Buretele din spuma poliuretanica este proiectat astfel incat sa absoarba aceste vibratii, reducand nivelul de zgomot transmis in autovehicul.
Producatorul Audi ofera anvelope Pirelli incorporate cu acest sistemul de anulare a zgomotului ca echipament original optional pentru modelele RS6 si RS7, echipate cu anvelope 285/30 ZR21, respectiv 275/30 ZR21. Pirelli a precizat ca modelele care dispun de aceasta tehnologie pot fi identificate dupa inscriptia “PNCS” pe peretii laterali. Producatorul italian nu a mentionat cata greutate aditionala aduce buretele cauciucurilor, dar a precizat ca nu afecteaza alte caracteristici de performanta ale anvelopei. Echipa Pirelli nu a mentionat daca aceasta inovatie afecteaza nivelul de zgomot perceput de catre persoanele din exteriorul autovehiculului si nici nu a comenta cu privire la orice costuri suplimentare.
Compania a declarat ca introducerea acestei tehnologii raspunde nevoii industriei auto pentru un dispozitiv care sa ajute la reducerea zgomotului produs de cauciucuri, atat in interiorul, cat si in exteriorul masinii. In plus, noua inovatie raspunde celor mai recente reglementari europene pentru reducerea poluarii fonice.