In cadrul probelor efectuate de catre revista Auto Bild au fost testate 42 de anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55/R16 91H, iar departajarea lor s-a facut la probele de franare pe zapada si carosabil umed si uscat. In tabelul de mai jos sunt prezentate toate modelele de iarna testate si rezultatele pe care acestea le-au obtinut la probele mentionate anterior. Pornind de la anvelopa de iarna KUMHO I Zen KM 23, nu au mai fost notate rezultatele obtinute la testul de franzare pe zapada, deoarece la proba de franare pe carosabil umed anvelopele testate au obtinut rezultate foarte slabe.
Dupa ce in cadrul etapei preliminara au fost scoase din test 27 dintre cele 42 de modele de iarna, s-au clasificat in etapa urmatoare doar primele 15 anvelope de iarna prezentate in tabel.
Anvelopa de iarna testata | Distanta de franare pe carosabilul umed * | Distanta de franare pe carosabilul cu zapada ** |
CONTINENTAL ContiWinterContact TS850 | 41,2 | 31 |
SEMPERIT Speed Grip 2 | 40,1 | 34 |
BRIDGESTONE Blizzak LM-32 | 41,8 | 32,8 |
PIRELLI Winter SnowControl Serie 3 | 42,3 | 33,7 |
FALKEN EuroWinter HS449 | 40,2 | 36,6 |
GOODYEAR UltraGrip 8 | 43,2 | 33,7 |
MICHELIN Alpin A4 | 42,2 | 34,5 |
DUNLOP SP Winter Sport 4D | 43,4 | 33,6 |
HANKOOK Winter I*Cept RS | 44,7 | 32,5 |
UNIROYAL MS Plus 66 | 43 | 34,4 |
FULDA Kristall Control HP | 45,3 | 32,5 |
FIRESTONE Winterhawk 2 Evo | 46,2 | 32,6 |
NOKIAN WR D3 | 45 | 34,3 |
KLEBER Krisalp HP2 | 45,3 | 34,7 |
MAXXIS Presa Snow MA-PW | 47,8 | 32,3 |
YOKOHAMA W.drive | 44,9 | 35,3 |
TOYO SnowProx S 953 | 46,5 | 34,2 |
BF GOODRICH G-Force Winter | 45,9 | 34,9 |
MARSHAL I’Zen MW15 | 47,8 | 33,1 |
AVON Ice Touring ST | 41,7 | 39,7 |
VREDESTEIN SnowTrac 3 | 47,1 | 34,5 |
GT RADIAL Champiro WinterPro | 47,4 | 37,5 |
MARANGONI Meteo HP | 47,8 | 37,4 |
GOODRIDE SW 601 | 46,4 | 39,8 |
APOLLO Acelere Winter | 47,6 | 38,6 |
WESTLAKE SW 608 | 47,1 | 40,6 |
KUMHO I’Zen KW 23 | 48,5 | netestate |
ROADSTONE Euro-Win 549 | 48,8 | netestate |
NANKANG NK Snow SV-2 | 48,9 | netestate |
CEAT Formula Winter | 49 | netestate |
KENDA Polar Trax | 50,3 | netestate |
EVERGREEN Winter EW 62 Radial | 51,2 | netestate |
NEXEN WinGuard | 51,9 | netestate |
RUNWAY RWT-I | 52,1 | netestate |
KORMORAN Snowpro B2 | 52,6 | netestate |
INFINITY Winter-Hero INF-049 | 52,8 | netestate |
LINGLONG Winter-Hero Radial 650 | 54,8 | netestate |
RIKEN SnowTime B2 | 54,8 | netestate |
ROCKSTONE Eco Snow | 55,1 | netestate |
FEDERAL Himalaya WS1 Winter | 55,2 | netestate |
SUNNY Snowmaster SN3830 | 55,4 | netestate |
WANLI Snowgrip S-1083 | 56 | netestate |
* de la 80 km/h in metri | ||
** de la 50 km/h in metri |
1. CAROSABIL ACOPERIT CU ZAPADA
In aceea ce priveste tractiunea, CONTINENTAL ContiWinterContact TS850 stabileste noi standarde pentru gheata si zapada. In rampa acest model de iarna transmite cel mai eficient la sol puterea motorului, comparativ cu modelul situat secund FIRESTONE Winterhawk 2 Evo. Raportat la franarea pe zapada ContiWinterContact TS850 se remarca din nou, in timp ce anvelopa FALKEN Eurowinter HS449 are nevoie pentru franare de distante mai mari cu aproximativ 6 metri. In proba de manevrabilitate pe zapada, CONTINENTAL ContiWinterContact TS850, NOKIAN WR D3 si DUNLOP SP Winter Sport 4D sunt cele trei anvelope de iarna care se remarca pozitiv, in timp ce ultimele doua clasate FALKEN Eurowinter HS449 si KLEBER Krisalp HP 2 au mari probleme de aderenta si stabilitate in curbe. Un comportament sigur de rulare este dat de o ghidare laterala buna, iar modelele ContiWinterContact TS850 si WR D3 ocupa primele doua pozitii in proba de slalom.
2. CAROSABIL UMED
Profilul in V al anvelopei de iarna GOODYEAR UltraGrip 8 are cea mai mare capacitate de a disloca apa si ocupa atfel prima pozitie in testul de acvaplanare in linie dreapta fiind urmata de CONTINENTAL ContiWinterContact TS850 si BRIDGESTONE Blizzak LM-32. Modelul UltraGrip 8 continua sa se remarca si in proba de acvaplanare in curbe prin performantele sale in virajele largi. In ceea ce priveste franarea pe carosabil umed modelele SEMPERIT Speed Grip 2 si FALKEN Eurowinter HS449 franeaza la nivelului anvelopelor de vara, fiind urmate pe locul al treilea de catre modelul ContiWinterContact TS850. La o distanta considerabila de primele pozitii se regaseste anvelopa de buget MAXXIS Presa Snow MA-PW.
3. CAROSABIL USCAT
Modelul WR D3 al producatorul finlandez NOKIAN asigura o buna precizie a directionarii si se claseaza pe primul loc fiind urmat de modelele ContiWinterContact TS850 si Blizzak LM-32. In schimb, SEMPERIT Speed Grip 2 si UNIROYAL MS Plus 66 sunt anvelopele care s-au situat pe ultimele doua pozitii din cauza compozitiei prea moi a cauciucului. CONTINENTAL ContiWinterContact TS850 se remarca in proba de franare pe carosabil uscat alaturi de FALKEN Eurowinter HS449, DUNLOP SP Winter Sport 4D si MICHELIN Alpin A4.
4. DURABILITATE
Reprezinta un aspect important pentru conducatorul auto care doreste sa investeasca inteligent in noile sale cauciucuri. Inca o data anvelopele de iarna MICHELIN Alpin A4 se remarca prin durabilitatea lor, ceea ce le transforma intr-o solutie fiabila pentru persoanele care calatoresc mult in timpul unui an. MICHELIN dovesteste ca si anvelopele premium pot fi convenabile pe termen lung. In ceea ce priveste silentiozitatea in timpul rularii, anvelopele MAXXIS Presa Snow MA-PW se evidentiaza printr-un nivel de zgomot redus si ocupa prima pozitie. Clasate imediat dupa sunt FALKEN Eurowinter HS449, BRIDGESTONE Blizzak LM-32 si SEMPERIT Speed Grip 2. In cadrul probei pe pista circulara, PIRELLI Winter Snowcontrol Serie 3 obtine cei mai buni timpi fiind urmata de SEMPERIT Speed Grip 2, FALKEN Eurowinter HS449 si CONTINENTAL ContiWinterContact TS850.