Dupa analiza rezultatelor obtinute in al doilea trimestru financiar, care aproape ca le egaleaza pe cele obtinute in primul, compania Continental AG considera ce sa afla „pe drumul cel bun catre un nou an record”. Analizand pe seama performantelor stabilite de firma germana distribuitoare de cauciucuri si produse pentru automobile pana la data de 30 iunie 2012, Directorul Executiv Central Elmar Degenhart declara: „Pe baza rezultatelor extrem de favorabile obtinute in prima jumatate a anului, suntem increzatori ca vom reusi cu usurinta sa ducem la bun sfarsit obiectivele stabilite pentru acest an. Cu toate acestea, trebuie sa fim atenti la schimbarile vanzarilor la nivel global, pe situatia economica dificila a unora dintre statele membre UE, cat si pe ritmul incet al stabilizarii economiei globale.”
„Ca urmare a rezultatelor satisfacatoare din prima jumatate a anului, anticipam o crestere a vanzarilor cu peste 7%, in jur de 32.5 miliarde de euro. In plus, estimam ca profitul operational ajustat va reusi sa egaleze nivelul foarte bun stabilit in 2011. Motivul acestui rationament este impactul negativ redus in ceea ce priveste costul materiei prime, costuri care au crescut semnificativ in ultima perioada, ” a explicat Degenhart. „In ciuda unor investitii record de aproximativ 2 miliarde de euro, obiectivul fluxului de numerar ramane acelasi, de peste 600 milioane de euro.”
In primele sase luni ale anului 2012, vanzarile companiei producatoare de anvelope Continental au crescut cu 10,9% la 16,5 miliarde de euro. In acelasi timp profitul operational (EBIT) a crescut cu aproape 26%, la 1,6 miliarde de euro, cu o marja operationala de 9,7%, fata de 8,6% inregistrat anul anterior. Profitul operational ajustat al companiei, ajustat in special pentru achizitionari de amortizare si efecte speciale, a crescut la mai mult de 1,8 miliarde de euro, spre deosebire de cei 1,5 miliarde de euro inregistrati in 2011. Marja profitul operational ajustat este de 11,1%, comparativ cu 10% cu un an in urma.
Grupul Continental a inregistrat vanzari de peste 6,5 miliarde de euro – o suma despre care compania face referire ca fiind un nou record pe o jumatate de an. „Marja profitul operational ajustat de 16,5%, vine ca urmare a scaderii costurilor materilor prime,” declara Degenhart. „ Dar, avand in vedere faptul ca majorarile de preturi vor aparea din nou in viitor, acest nivel nu poate fi considerat un punct de reper pe termen lung.” Vanzarile pentru 6 luni au depasit pentru prima oara pragul de 10 miliarde de euro, in comparatie cu cele 9 miliarde obtinute anul trecut. „In acelasi timp, s-a inregistrat o usoara crestere a marjii profitul operaţional ajustat, care a ajuns la 8,1% fata de 8% in 2011,” a mai adaugat presedintele companiei.