Producatorul Yokohama a anuntat ca vanzarile si castigurile companiei au inregistrat o crestere semnificativa in prima jumatate a anului 2012 si ca se afla pe drumul cel bun pentru a inregistra vanzari si castiguri record pentru intregul an fiscal. Yokohama si-a revizuit previziunile fiscale anuntate in luna februarie astfel: venitul net va creste la 30 de miliarde de yeni, comparativ cu proiectia anterioara de 25 de miliarde de yeni; venitul operational va creste la 49 de miliarde de yeni, comparativ cu previziunea anterioara de 40 de miliarde de yeni; vanzarile nete vor creste la 576 de miliarde de yeni, comparativ cu 575 de miliarde de yeni. Yokohama a anunțat ca dividendul anual va totaliza 18 de yeni pe actiune astfel: un dividend interimar de 8 yeni si un dividend anual de 10 de yeni.
Yokohama a trecut la sistemul de operationare calendaristic la inceputul acestui an, asa ca nu se poate pune problema de comparatii formale pe prima jumatate a anului. Urmatoarele cifre fac referire la rezultatele obtinute in prima jumatate a anului 2011 comparativ cu prima jumatate a anului in curs. In prima jumatate a anului fiscal profitul net al companiei Yokohama a crescut cu 280.6% fata de aceeasi perioada a anului precedent la 13,7 miliarde de yeni, inregistrandu-se de asemenea o crestere de 232.2% a veniturilor operationale, pana la 19,9 miliarde de yeni, cat si o crestere de 7,0% in vanzarile nete, pana la 269,0 miliarde de yeni. Cresterea rentabilitatii se datoreaza cresterii vanzarilor in segmentul de anvelope si produse diversificate, atenuarii a cea ce parea a fi o tendinta accentuata de crestere a costurilor materilor prime, cat si incercarilor permanente de reducere a costurilor. Acesti factori pozitivi au reusit sa compenseze efectul negativ al deprecierii continue a yenului.
In segmentul de cauciucuri, cifrele arata ca venitul operational a crescut 305,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 16,9 miliarde de yeni, cu o crestere de 6,8% a vanzarilor pana la 211,1 miliarde de yeni. Vanzarile de pe piata japoneza de echipamente originale a crescut odata cu productia de autovehicule. Cresterea in productia de autovehicule se datoreaza restabilirii capacitatii de productie ce a fost direct afectata de cutremurul din Japonia de Est petrecut in martie 2011, cat si imboldurilor reinstaurate de catre guvern prin oamenilor li se recomanda sa achizitioneze masini care consuma putin combustibil. In schimb pe piata externa vanzarile companiei Yokohama au scazut, nu doar in tari europene, ci si in America de Nord si China. Acest declin a fost inevitabil, in ciuda incercarilor producatorului de a face publicul sa inteleaga nevoia de a mari preturile.
In segmentul produselor industriale, venitul operational a crescut cu 176,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent pana la 2,3 miliarde de yeni. De asemenea s-a inregistrat o crestere de 10,9% a vanzarilor pana la 45,9 miliarde de yeni. Aceasta activitate se bazeaza in principal in producerea si vanzare de furtunuri de inalta presiune, etansanti si adezivi, benzi transportoare, produse anti-seismice, furtunuri marine si tranchete marine. S-a inregistrat o crestere semnificativa in vanzarile de furtunuri de automobile atat pe piata interna, cat si pe cea externa. De asemenea, s-a simtit o crestere si in vanzarile de furtunuri marine, benzi transportoare si etansanti auto. Venitul operational in ceea ce priveste alte produse, in principal compenente pentru aeronave si echipament de golf, a scazut cu 26,1% pana la 703 de milioane de yeni, ce reflecta un declin de 3,3% in vanzari la 11,9 miliarde de yeni. Cererea de compenente pentru aeronave a scazut, iar vanzarile principalelor produse Yokohama in materie de echipament de golf au fost slabe.